Gå til innhold

Kaninen mister all pelsen sin !!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Virgo ikke pålogget

Kaninen min har plutselig begynt å miste pelsen ! Den detter av i stopre dotter og hun ser fryktelig pjusket og fæl ut stakkar. :o jeg oppdagde dette for et par dager siden - etter at vi var reist hjem til jul. Det kan kanskje komme av temperaturforandringer?? stress?? Det er kaldere der de er nå- og det var kaldt da vi reiste. Men da er det jo litt rart at hun mister pelsen??

er det noen som har opplved tilsvarende? Jeg har aldri sett på maken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Jeg vet ikke så mye om akkurat kaniner desverre...

Men generelt vet jeg at hvis dyr mister pels sånn uten videre, er et obs-obs-tegn. Det er fordi pelsen og huden er noe av det siste kroppen bruker energi på å holde vedlike. Hvis kroppen har en sykdom eller skade, må den ompriorietere på ressursene sine og bruke energien på livsnødvendige funksjoner, og da er hud og hår sisteprioritet.

Jeg ville ringt/tatt kontakt med en dyrlege hvis jeg var deg.

Håper det ikke er noe alvorlig! Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Må bare legge til at det med stress høres egentlig veldig logisk ut... Husker katten vår da han var hos dyrlegen - han var alltid livredd og hårene flagret og han svettet under potene... Men det var en katt og ikke en kanin..

Håper uanset at ikke det er noe alvorlig med kaninen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt roligere nå. Det virker som om hun kom i en forsinket røyteperiode. For da jeg hadde fått plukket av det meste av det løse - så hadde hun en kort pels under. SÅ det skulle antagelig av. Det var bare en så rar tid å gjøre det på ..........men hun er vel sikkert litt forstyrret på hvilken årstid vi har. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...