Gå til innhold

Hjemmelaget iskrem oppskrifter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

har kjøpt meg iskrem maskin. Gleder meg veldig til og lage iskrem :) Elsker is!!

Jeg leter etter sunnere oppskrifter helst uten sukker eller lite sukker da. Fant lite på nettet. Noen som har noen oppskrifter og dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har oppskrifter og dele :/

Gjest Navifairy
Skrevet

Hmm, nå er ikke jeg helt inne i lavkarbo-land, men jeg mener det er noe som heter "sukrin" du kan få kjøpt på helsekost, som visstnok ikke skal inneholde kalorier.

Du kan jo prøve å se på vanlige iskremoppskrifter og evnt erstatte sukkeret med dette? :)

Skrevet

hehe jeg har det hjemme men jeg velger og ikke bruke det grunnet at jeg er gravid. Prøver bare og holde meg litt unna altfor mange karbohydrater i graviditeten :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Du kan jo se om du finner en oppskrift på yoghurtis som kan friste ?

En rask googling gav denne som et eksempel.

Jeg har ikke prøvd den, men den ser veldig "riktig" ut for god yoghurtis :)

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken iskrem maskin du kjøpte? Har lyst på en, elsker yoghurt is!!

Skrevet

Du finner sikker mye på google :klemmer:

Skrevet

Jordbærsorbet er kjempegodt! Jeg bruker denne oppskriften fra Trines matblogg. I tillegg har jeg alltid 1 ss vodka i for å forbedre konsisensen (men som gravid vi du nok drioppe det selv om det er en ektremt liten mengde).

Denne yoghurtisen er også fenomenal! Jeg bruker tykk Gresk/Tyrkist yoghurt i denne og synes det er helt knall.

Både sorbeten og yoghurtisen kan du variere med ulike bær og frukt, og sukkermengden kan du jo smake deg litt frem på :)

Har du lyst på sjokkoladis er denne min absolutte favoritt (enkel å lage er den også) :) Perfekt både hva angår smak og konsistens..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...