Gå til innhold

Trenger litt info ang salg av bil.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har litt gjeld som jeg må få nedbetalt. Lurer derfor på å selge bilen min som er verdt ca 170.000,-

Har funnet en rimeligere bil hos en bilforhandler å lurer derfor på om hvis forhandleren tar min bil i bytte, får jeg utbetalt mellomlegget med en gang, eller først når bilen er solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer vel ann på om forhandleren skal ta over bilen selv og selge, eller selge "for kunde". Men nå er det vel uvanlig at kunden får penger som i kontanter ved innbytte, det vanlige er at dkunden får "avslag" på en dyrere bil. En forhandler tar ikke en bil i "bytte". I alle fall ikke hvis de ikke skal selge en helt ny bil til deg. Og du skal "bytte" mot en rimeligere bil og få "mellomlegget"...glem det. Forandleren driver butikk, ikke byttehandel. Du kommer til å tape mange tusen på dette. Så selg bilen selv og kjøp en rimeliger bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tjener alltid i begge ender på å selge bilen selv. Du får mer for den enn om du skal bytte den inn, og du får bedre pris på bilen du kjøper hos forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt gjeld som jeg må få nedbetalt. Lurer derfor på å selge bilen min som er verdt ca 170.000,-

Har funnet en rimeligere bil hos en bilforhandler å lurer derfor på om hvis forhandleren tar min bil i bytte, får jeg utbetalt mellomlegget med en gang, eller først når bilen er solgt?

har du noe gjeld på bilen?

i tilfelle,så sørger forhandler at det blir utbetalt til bank. Det samme gjorde vi da vi kjøpte privat.Eieren hadde noen kr i gjeld på bilen,så vi gikk alleå betalte inn gjelden på bilen, førselger fikk resten. Det varikke noe du spurte om,men kompå det når jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...