Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har fått munnsår i munnviken, så hver gang jeg gaper høyt, gjesper osv så ''sprekker'' det, så det vil aldri gro, og der hjelper ikke med munnsår plaster i siden. har noen tips? det vil jo aldri gro, vært der i to uker nå

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi det ikke er et munnsår :) Jeg er av og til plaget med denne dritten, men ikke etter at jeg begynte å smøre på sinksalve med en gang jeg merka det komme! Før visste jeg ikke om at sinksalve hjalp, så jeg kunne og gå 1-2 uker med det, smertefullt og ekkelt. Men med sinksalva, er det borte dagen eller kvelden etter at jeg har ført på. Men veldig forsiktig så du ikke får det i resten av ansiktet eller leppene, for det tørker veldig ut, og det skal det med det væskende såret der :)

Skrevet (endret)

Hei! Har også vært plaget av dette. Trodde først det bare var at jeg var tørr i huden og at det derfor sprakk opp. Men etterhvert har jeg sett at jeg også har noen bittesmå blemmer, altså herpes virus. Kjøp antix (tror det er det det heter) hvis du mistenker at det kan være det (blemmene kan være umulig å se, men kan fortsatt være herpes..). Nå gror det fint etter noen dager og jeg slipper å gå i månedsvis med et stort gapende sår i munnviken som aldri gror. Bacimycin hjelper også litt. Begge deler fåes kjøpt på apotek.

Endret av Lucky Lips
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleide å ha slike "munnsår" før. Jeg gikk til legen med det og fikk en salve for det. Husker ikke hva den het, men det vet vel legene. Men det er ikke sikkert det er det klassiske munnsår du har. Legen min sa at det bare var irritert hud i munnvikene. Jeg hadde alltid trodd at dette var munnsår, men det var det altså ikke.

Skrevet

Ok, da skal jeg prøve det første tingen imorgen. tusen takk:)

AnonymBruker
Skrevet

Er du plaget med gjevnlige munnsår, be legen skrive ut resept på Zovirax salve OG Zovirax tabletter. Ta tablettene og smør deg med en gang du begynner å kjenne at det prikker og klør. Det er smart å hente ut resepten før et evt. utrbudd slik at du kan begynne med en gang du kjenner det kommer.

Nå når du først har et munnsår er mitt beste tips å rense det noen ganger for dagen med Corsodyl (påfør med q-tips), smøre med zinksalve og forsøke så godt du kan å ikke gape opp slik at såret sprekker. (Drikk med sugerør og spis mat du enkelt kan bite over/tygge (supper, skive i små biter uten skorpe osv.))

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har også vært plaget av dette. Trodde først det bare var at jeg var tørr i huden og at det derfor sprakk opp. Men etterhvert har jeg sett at jeg også har noen bittesmå blemmer, altså herpes virus. Kjøp antix (tror det er det det heter) hvis du mistenker at det kan være det (blemmene kan være umulig å se, men kan fortsatt være herpes..). Nå gror det fint etter noen dager og jeg slipper å gå i månedsvis med et stort gapende sår i munnviken som aldri gror. Bacimycin hjelper også litt. Begge deler fåes kjøpt på apotek.

Det er langt mer effektivt å bruke reseptbelagte legemidler som Zovirax krem og tabletter. Men da må du som sagt en tur til legen først.

Skrevet

Det er langt mer effektivt å bruke reseptbelagte legemidler som Zovirax krem og tabletter. Men da må du som sagt en tur til legen først.

Takk for tipset! Har ikke giddi å gå til legen med det, men mine sår komme igjen og igjen så det er kanskje en ide. Jeg kjenner aldri at det klør eller svir i starten, det blir bare en sprekk som vokser, så trodde ikke det var vanlig munnsår i starten. Skal spørre etter dette neste gang jeg er hos legen!

Skrevet

Nei har aldri munnsår, så venter å ser hvor fort det går over før jeg tar meg turen til legen tror jeg:) men takk for tips uansett

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset! Har ikke giddi å gå til legen med det, men mine sår komme igjen og igjen så det er kanskje en ide. Jeg kjenner aldri at det klør eller svir i starten, det blir bare en sprekk som vokser, så trodde ikke det var vanlig munnsår i starten. Skal spørre etter dette neste gang jeg er hos legen!

Ja gjør det :) Gull verdt :) Bare klag skikkelig og smør på med at munnsårene blir så store og varer så lenge og at du får de relativt ofte ;)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker Brulidine jeg og det funker kjempebra for meg. Det både stopper såret før det blir kjempestort og korter ned helingsprosessen betraktelig. Det gror og blir borte under en uke for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...