AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 I perioder er jeg veldig sensitiv overfor lyder rundt meg. Jeg kan "krype sammen" av lyder som at noen snakker litt høyr, tven står på, noen går over gulvet. I andre perioder reagerer jeg ikke i det hele tatt på de samme lydene. Hva kan dette komme av?
Minya Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Hva det kommer av at du har det periodevis vet jeg ikke, du kan jo nevne det for legen neste gang du er der. Undeliggende migrene eller hodepine kan kanskje være en årsak? Selv er jeg sånn hele tiden, dvs jeg reagerer lett på lyder både høyt og lavt i registeret, noen lyder er utrolig irriterende, andre er jævlige. Men så har jeg også smertegrense ved 80-90db mot normal ca 125(?)db
Aubree Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 (endret) Les litt her om hva som kan forårsake overfølsomhet ovenfor lyd! Endret 7. januar 2012 av Aubree
Sugerøret Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 har lignendes,men det kommer av migrene.Har du lagt merke til om du er mer ømfintlig før du får hodepine? Jeg kan bli lydvar flere dager før et migreneanfall og være slik opptil en dag eller 2 etter anfall.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 Jeg er også ømfindtlig overfor lyd, og har migrene. Visste ikke at det kunne ha en sammenheng, når jeg får anfall er jeg jo også var for lys. Men lyder og støy plager meg også mellom anfallene.
Sugerøret Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 (endret) Jeg er også ømfindtlig overfor lyd, og har migrene. Visste ikke at det kunne ha en sammenheng, når jeg får anfall er jeg jo også var for lys. Men lyder og støy plager meg også mellom anfallene. Helt "normalt" at en reagerer på både lys og lyder om en har migrene. Solbriller er et must og jeg har flere (billigere)varianter Dessuten diverse typer ørepropper. Denne linken synes jeg forklarer mye ang.Migrene http://www.migrene.no/diagnose Endret 7. januar 2012 av Kårky
Gjest WendyClear Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Det er veldig mange ting som kan forårsake problemene vil jeg tro. Det kan henge sammen med mirgene som nevnt, med psyken eller med hørselen din. Noen personer er høy-sensitive, og sliter derfor med lyder, lys eller berøring. Hos enkelte av disse vil symptomene komme fram i stressende situasjoner eller når man er slitne. Det er vanskelig å si om du kan lide av dette, da det ofte er en stabil tilstand som heller forverres. Det finnes selvtester en kan ta på nettet for å se hvilke ting som spiller inn i lidelsen, men er det er stort problem må en selvsagt dra til lege eller psykolog for å sette en riktig diagnose.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Det finnes selvtester en kan ta på nettet for å se hvilke ting som spiller inn i lidelsen, men er det er stort problem må en selvsagt dra til lege eller psykolog for å sette en riktig diagnose. Har du en link? Evt tips til hva jeg kan søke på? Det har ikke sammenheng med migrene, jeg er veldig lite plaget med hodeverk.
Gjest WendyClear Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 Har du en link? Evt tips til hva jeg kan søke på? Det har ikke sammenheng med migrene, jeg er veldig lite plaget med hodeverk. Denne testen kan gi deg en god pekepinn, men det er jo selvsagt ikke en måte å se sikkert om det er dette du lider av
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå