Gå til innhold

HJELP!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huset gror igjen! Jeg sliter desperat med å få orden her. Etter jeg ble gravid har jeg vært fullstendg tom for energi, og ingenting blir gjort.

Nå må jeg innrømme at jeg har aldri vært noe utpreget ordensmenneske men nå har det gått over styr.

( :flau: Mannen min hjelper overhodet ikke til med noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta for deg små ting hver dag. Kan være så enkelt som å støvsuge dag 1, kjøkkenbenk dag 2, klesvaske dag 3. Bryt det hele ned til små deler.

forøvrig så kan du be mann om å rydde 15 minutter på kvelden. Du også. Sett på timingsur. Dere vil bli overrasket over hvor mye dere får gjort på så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( :flau: Mannen min hjelper overhodet ikke til med noe)

Steg 1 er å ta tak i den innstillingen. Mannen skal aldri "hjelpe til med" noe. Han skal gjøre sin del. Blir så irritert hver gang noen beskriver hvor flink mannen er til å "hjelpe til". Hva mener man med det?

Jeg er riktignok ikke gravid. Men til tider fullstendig utslått av hormonbehandling i forbindelse med prøverørsforsøk. Løsningen er at mannen tar bortimot alt i de periodene jeg ikke orker. I går ble bad vasket, kjøkken ryddet, gulvet støvsugd og sengetøy skiftet før helgen. Jeg lå på sofaen og så på TV. Og i perioder han har det travelt eller er syk er det jeg som gjør mest.

Utover er jeg enig i forslaget om å ta ca 15 minutter hver dag. Da får man ryddet og tatt det mest nødvendige av vasking, så er ikke helgevasken så veldig uoverkommelig. Vi har også hushjelp annenhver - det kan absolutt anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta oppvasken, spisebordet og kjøkkenbenken hver kveld - da kommer du langt.

Hva med å definere ulike ansvarsområder? Da rydder og vasker du din del og han sin. Og så blir det veldig tydelig om noen sluntrer unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...