Gå til innhold

Nuvaring, nybegynner.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

I dag begynte jeg på p-ring, og har et spørsmål.

Når jeg putter den inn, får jeg den ikke så veldig langt inn at det gjør noe.. Stikker jeg fingeren opp i vagina kjenner jeg starten på ringen kanskje to cm inn. Dette kan da vel ikke være riktig?

Om den skal lenger opp, hvordan i all verden gjør jeg dette? Og om jeg ikke får den lenger opp, hva gjør jeg da?

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så lenge det ikke gir ubehag ved bruk så er det nok langt nok inn. Skjeden er ikke så stor i uopphisset tilstand. Det er ikke meningen å stappe ringen opp livmorhalsen liksom.

Får du den ikke lenger opp, så er det lite å gjøre med det. Da må du nesten kjenne på om du kjenner mye til ringen sånn til vanlig, og selv avgjøre om nuvaring er et godt prevansjonsalternativ for deg.

Selv syntes jeg at ringen var i veien. Kjente den litt til vanlig også, avhengig av syklus. Var ikke mange cm oppi til meg heller. Kjente vel ringen 2-3 cm opp i skjeden (så lenge jeg ikke var eller nylig hadde vært opphisset).

Legger til: Du skal bare føre/plassere den inn/opp, ikke bruke makt.

Endret av spinnwild
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke gir ubehag ved bruk så er det nok langt nok inn. Skjeden er ikke så stor i uopphisset tilstand. Det er ikke meningen å stappe ringen opp livmorhalsen liksom.

Får du den ikke lenger opp, så er det lite å gjøre med det. Da må du nesten kjenne på om du kjenner mye til ringen sånn til vanlig, og selv avgjøre om nuvaring er et godt prevansjonsalternativ for deg.

Selv syntes jeg at ringen var i veien. Kjente den litt til vanlig også, avhengig av syklus. Var ikke mange cm oppi til meg heller. Kjente vel ringen 2-3 cm opp i skjeden (så lenge jeg ikke var eller nylig hadde vært opphisset).

Legger til: Du skal bare føre/plassere den inn/opp, ikke bruke makt.

Takk for svar :)

Jeg kjenner ikke noe til den til vanlig, bare stusset på at den ikke kom lenger opp. Men om det ikke har noe å si for sikkerheten, så er jo ikke det noe problem.

Skrevet

Synes det av og til kunne være litt vanskelig å føre den inn, men øvelse gjør mester. Så lenge du ikke merker den, så er det ikke noe problem :) (Jeg merket den aldri, og personen du har sex med blir fort vant til den. :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...