Gå til innhold

Vanlig med verk i korsryggen og murringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er gravid i uke 5.

Har siden en uke før ikm hatt en del verk og murringer i korsryggen spesielt. Dette har variert veldig, hadde det mye om natten tidligere og nå er det mest på dagen. Bytter på å være murringer i korsryggen og livmoren. Kjenner også en del strekk i livmoren. Noen ganger kommer det skikkelig tak i ryggen så jeg blir nervøs. Men ikke kommet en dråpe med blod som jeg har sett.

Magen er også veldig treg så kanskje det er dårlig med plass?

Merker også spesielt i forbindelse med do turer at jeg får skikkelig tak i livmoren da. Er førstegangsgravid forresten.

Hver gang jeg hadde mensen hadde jeg alltid vondt i korsryggen. Moren min hadde en del verk og murringer i første svangerskap.

Flere som har opplevd mye vondt og verk i korsryggen tidlig i svangerskapet? Hvor lenge har det evt vart? Hadde fine HCg målinger, siste ble tatt onsdag 20 DPO og var på 1800. Hadde da doblet seg :)

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i mine svangerskap også hatt mye murringer og verk i korsryggen så tidlig. At du er treg i magen har ingenting med plassen å gjøre, men en "bivirkning" av svangerskapet. Få i deg mye vann, fiber og beveg deg mye, det forebygger treg mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mine svangerskap også hatt mye murringer og verk i korsryggen så tidlig. At du er treg i magen har ingenting med plassen å gjøre, men en "bivirkning" av svangerskapet. Få i deg mye vann, fiber og beveg deg mye, det forebygger treg mage.

Så det er nødvendigvis ikke en negativ ting å ha vondt i korsryggen så tidlig? Redd for SA. Men det er jo ikke hele tiden, men ofte etter en lang dag på jobb osv. Noen ganger kjennes det ut som hele ryggen deles i to eller at jeg har stått bøyd framover i lang tid!! Merker at dette tar skikkelig på psyken :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er nødvendigvis ikke en negativ ting å ha vondt i korsryggen så tidlig? Redd for SA. Men det er jo ikke hele tiden, men ofte etter en lang dag på jobb osv. Noen ganger kjennes det ut som hele ryggen deles i to eller at jeg har stått bøyd framover i lang tid!! Merker at dette tar skikkelig på psyken :/

Jeg vil si at det ikke er negativt ut i fra mine erfaringer, korsryggverk er et av mine første og tydligste symptomer på svangerskapet :) Jeg har hatt en SA, men da hadde jeg en blødning jeg trodde var mensen. Men så fortsatte jeg med denne korsryggverken (pluss innmari humørsyk), og det var det som fikk meg til å ta en test. Fikk ny blødning etter en ukes tid, og hadde i mellomtiden tatt 2 hcg-prøver med synkende verdi. Så med dine hcg-verdier og symptomer hadde jeg vært helt rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår du er redd for SA - Men som en ambulanse sjåfør sa til meg en kveld hvor jeg følte akkurat det samme; at jo mer du fokuserer på å være redd for å miste så kan man faktisk støte vekk fosteret så tidlig... Tenk heller positivt.. :) Lettere sagt enn gjort, jeg vet det - Men prøv.. ;) Hadde ganske mye plager selv i mitt første svangerskap, og det er helt normalt så lenge det ikke er blødninger... Jeg venter prinsesse nr to, og hadde snev av "kynnere" i uke 5-6 som jordmor på føda kalte det.. ;) Og selv om plagene er ett sant mareritt til tider så tenk på hva du får oppleve fremover.. :) Og anbefalt til treg mage; Fiberrikt mat, laktulose, frukt og gjerne yougurt.. ;)! Man må bare kombinere de måltidene.. ;) jeg spiser aktivia yougurt, og den har fungert veldig bra på meg faktisk, men bare husk å spis den hver dag så lenge magen er treg og frem til magen klarer å løsne seg opp...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde så vondt i korsryggen når jeg var 5-6 uker på vei at jeg trodde jeg skulle gå på veggen. Mensmurringer hadde jeg masse av i hele svangerskapet.

Man kan IKKE bekymre seg på en SA/MA, det går ikke ann. Man er ikke skyld i SA/MA, uansett hva man har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Er sant det dere sier. Skal prøve å ikke tenke på det. Er bare at mensensmertene har man store deler av livet forbundet med mensen og blødning. Uansett hva jeg gjør så kan jeg ikke påvirke den lille spiren min.

Godt å høre at det er flere som har hatt mye vondt i ryggen. Skulle ønske tiden ville fly avgårde så jeg hvertfall er tre mndr på vei. Tror jeg kan slappe mer av da.

Heldigvis har jeg fått tidlig UL når jeg er 8 uker på vei pga bruk av hormoner. Satser på en spire med bankende hjerte :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, etter tre måneder kan du slappe mer av.. :) Pass på å strekk godt ut på ryggen din.. :) Jeg husker jeg slet med ryggen hele tida med nr 1 og skal være ærlig å si jeg følte meg som en senil gammal dame... ho ho.. Og det samme problemene fikk jeg under fødselen da riene hadde slått vranglås på korsryggen og ikke i magen... men likevel gikk jeg opp etasjer til fødeavdelingen.. :lur:

og skulle det bli for intenst så ta deg en paracett... IKKE ibux eller noe annet, men kun paracett.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Var du gravid? Har det samme, men venter mens om 7-8 dager. 

Anonymkode: 61bba...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 14.16):

Var du gravid? Har det samme, men venter mens om 7-8 dager. 

Anonymkode: 61bba...df6

Var du gravid? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...