Gå til innhold

Kinetic Konrtolltrening Nakke

Fremhevede innlegg

Gjest Nakkesleng
Skrevet

Har nakkesleng og er blidt anbefalt kinetic Konrtolltrening i starten.

Tåler så og si ikke noe fysisk behandling direkte på nakken. Er forsøkt kiropraktor, Tautrening hos fysioterapauter og manuellterapaut.

Resultat = Intense grusomme smerter i nakke og hode 1-2 uker. Svimmelhet og kvalme hørte også med etter hver behandling. Hadde jeg enda blidt bedre etterhvert hadde det vært værd det, men synes heller jeg har blidt verre av det.

Men... denne type behandling hørtes litt mer human ut. Men så har det seg slik at det er veldig langt til noen som har utdannelse innen dette. Blir en lang kjøretur. Erfaringsmessig gir lange kjøreturer også hodepine og smerter i flere dager. Vil anta at å dra så langt for å vil bare kjøreturen i seg selv resultere i langvarige smerter. Vet ikke helt om det er værd det.

Så derfor lurer jeg på om noen her har erfaringer med denne type trening / behandling ?

Er spessielt nyskjerrig på resultatet. Smerter av selve behandlingen, varighet av behandling og om det hadde langvarig virkning av bedring ?

Hva går det ut på og hvilke øvelser er det det er snakk om ?

Så vidt jeg forsto er det en blanding av behandling der og undervisning på øvelser jeg skal gjøre hjemme.

Spent på svar

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen erfaring med denne typen trening, men tenker sånn at du kanskje bør finne alternative reisemåter. Kjøre med noen, offentlig kommunikasjon eller helsereiser i kombinasjon med taxi. Det siste er jo noe man kan ha rett til via det offentlige.

Har selv hatt nakkeskade så jeg vet hvordan du har det. Jeg vet også hvor dårlig man kan bli når man trigger skaden. Det tok meg 2 år for å komme meg sånn nogenlunde opp på beina igjen.

Skrevet

Har ingen erfaring med denne typen trening, men tenker sånn at du kanskje bør finne alternative reisemåter. Kjøre med noen, offentlig kommunikasjon eller helsereiser i kombinasjon med taxi. Det siste er jo noe man kan ha rett til via det offentlige.

Har selv hatt nakkeskade så jeg vet hvordan du har det. Jeg vet også hvor dårlig man kan bli når man trigger skaden. Det tok meg 2 år for å komme meg sånn nogenlunde opp på beina igjen.

Hvilke måte ble du bedre på ?

Gjest nakkesleng
Skrevet

Ingen som har vert borte i slik behandling :sjenert: ?

Er også interessert i å høre om annen type behandling som kan virke på nakkesleng.

Skrevet

Hvilke måte ble du bedre på ?

Min skade ble gradvis bedre av seg selv. Gikk til fysioterapeut som selv hadde hatt nakkeskade så han visste hva han drev på med. I tillegg trente jeg lett. Fysioterapeuten anbefalte meg en slik pakning : http://solutions.3m.no/wps/portal/3M/no_NO/EU-HomeLeisure/Home/ProdInfo/FirstAidFamilyCare/ColdHotTherapy/ Jeg brukte da den kun som kuldepakning.

Det som trigget skaden min mest var lesing samt det å bære tungt. Noe som passet utrolig dårlig da jeg var student. Endte med å måtte bryte studiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...