Gå til innhold

Hvor ofte dusjer dere?

118 stemmer

1. 1. Hvor ofte dusjer dere?

• 3 ganger om dagen eller flere
      0
    • 2 ganger om dagen
      5
    • 1 gang om dagen
      43
    • Annenhver dag
      54
    • Hver tredje dag
      13
    • Hver fjerde
      2
    • Femte
      1

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver dag :D en gang om dagen.. av og til med unntak

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer hver kveld før jeg legger meg, eventuelt før jeg kryper i kosedressen. :)

:heks:

Gjest MorAase
Skrevet

Det er faktisk usunt for huden om man dusjer hver eneste dag. Det er ikke før inntil nylig at man har begynt å dusje så ofte; vår forfedre greide seg uten daglig dusj de.

Jeg personlig dusjer hver andre/tredje dag:)

Døde tidlig gjorde de også...

Gjest Cupcakes
Skrevet

dusjer hver morgen, en kjapp runde med klutt hver kveld. og vasker håret 1-2 ganger i uka avhengi om jeg har brukt mye hårprodukter i det eller ikke :)

Gjest snoopy_93
Skrevet

annenhver til hver tredje dag. Er ikke alltid jeg har tid pga jobb og skole.

Gjest just words
Skrevet

Døde tidlig gjorde de også...

I dagens samfunn så er jo allergier så til de grader overutbredt, overdreven vasking av både kropp og hjem har nok klare sammenhenger. Tar en vekk all bakterier så er jo imunnforsvaret på bånn. Men kanskje verre viss en vaker seg bare til påske og jul, og i en stamp slik de gjorde før. En er jo ikke skitten selv om en dusjer annen hver dag eller hver 3. Men det tror jeg innehaveren av kroppen klarer å vurdere best selv. Noen svetter mer enn andre. jeg dusjer hver 2- 3 dag, men jeg hater fot lukt og underlivs lukt så jeg er mer sensitiv på disse punkter, og vasker de hver dag

Gjest Linnea 5
Skrevet

Dusjer hver dag. Vasker håret annenhverdag cirka. Vasker alltid håret etter trening, så den perioden jeg trente hver dag vasket jeg også håret hver kveld :)

Skrevet

Dusjer annenhver til hver tredje dag, og vasker håret ca en gang i uka. Men nå har jeg dreads, og de holder seg våte i 14-18 timer hver gang jeg har vaska håret..slitsomt.

Til daglig så gjør jeg som mange muslimer har rykte på seg å gjøre; Tørker meg med papir etter toalettbesøk, og så vasker jeg meg nedentil med vann og tørker med håndkle før jeg kler på meg igjen. Ikke på offentlige toaletter, vel og merke..vasker meg også under armene hver morgen.

Er nok mange som tørker ut både hud og hår med overdreven dusjing, men som noen sa; Alle er forskjellige. Noen svetter mye, og har et meget aktivt liv, og trenger dermed mer dusjing. Jeg for min del blir knusktørr og jævlig om jeg dusjer hver dag. På sommeren går det fint, men vinteren er ikke supersnill med huden min.

Skrevet

Jeg dusjer som regel hver dag og selvfølgelig etter trening.

Jeg prøver å la være å dusje om morgenen de dagene jeg skal på trening, nettopp fordi det ikke er bra å dusje alt for ofte.

Gjest SummerJudith
Skrevet

vær dag når jeg skal på skolen, men annenhver ellers

Skrevet

Ca annenhver dag hvis jeg ikke har trent eller jobbet meg svett. Vasker meg selvsagt hver dag.

Skrevet

Annenhver dag + ellers ved behov (trening, fest o.l)

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Dusjer minst fem-ti minutter hver dag, vasker håret annenhver dag, da bruker jo da lengre tid. Har langt, tykt hår, som er tidkrevende å vaske. Vasker håret uavhengig av dag hvis jeg skal noe spesielt, eller har trent.

Skrevet

Kall meg gjerne uhygenisk, men nå i vintertiden dusjer jeg som regel bare en gang i uka, noen ganger kanskje to. Delvis fordi huden min blir fryktelig tørr om jeg dusjer oftere, og delvis fordi jeg svetter veldig lite så jeg ikke føler behov for å bli "ren"

Om sommeren dusjer jeg annehver til hver tredje dag, da det er mye mer behov for vedlikehold. Dessuten blir jeg oftere klam/svett av sola og varmen naturligvis. Det er ikke like mye tiltak da heller, for det er ikke forferdelig kaldt når man skal ut av dusjen igjen :fnise:

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg har stått opp om jeg ikke dusjer hver eneste morgen:S

Gjest badeand1
Skrevet

Hvis jeg ikke trener så blir det to ganger i uka. (ja tenk!!)

Unntak:

Jeg føler meg skitten/svett.

Jeg skal til kjæresten.

Skrevet

Jeg har ikke noe særlig rutine på dette, men tenker det blir ca. annenhver dag. Oftere om sommeren når det er varmt, da blir det gjerne to ganger om dagen.

Ellers dusjer jeg alltid:

- Hvis jeg er veldig trøtt om morgenen

- Etter trening

- Når jeg fryser

- Når håret skal vaskes (hver 2.-3. dag)

- Når jeg skal ut

Skrevet

Minst en gang om dagen. Det hender det blir både 2 og 3 ganger om det trengs.. Jada, jeg vet at det liksom ikke er bra for huden og alt det der, men jeg har aldri hatt problemer med huden min. Og om jeg hadde hatt det, ville jeg uansett prioritert å føle meg ren.

Å ikke dusje hver dag er direkte ekkelt, og tørr hud er en dårlig unnskyldning..da får man heller smøre seg inn med en krem eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...