AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Hvis dere ikke hadde gjort så mye de dagene, og hadde dusjet kl kvart over 2 idag på dagen. Ville dere ha dusjet til kvelden også, eller ventet til neste kveld ?
KaDust Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Hva mener du nå? Om vi hadde dusjet igjen i kveld, dersom vi hadde dusjet nå nettopp? Ser ikke vitsen med å dusje flere ganger om dagen, det er ikke sunt for hverken hår eller hud. 6
The Kitten Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Tanken på å dusje igjen samme kveld, ville ikke slått meg engang. 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Spørs litt om jeg skulle noe på kvelden. Ellers ser jeg ikke poenget med mindre jeg har trent eller skitnet meg til på andre måter.
HedvigR Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Hadde ikke sett noen grunn til å dusje nei. Dusjer ikke både morgen og kveld.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Så mange tråder det plutselig dukket opp om hvor ofte folk dusjer, da.Har noen fått tvangstanker om dusjing her? Man trenger ikke dusje morgen og kveld, nei. Dusj når man lukter og dusj etter trening er mer enn nok. I dagen samfunn dusjer folk alt for ofte som det er, med det resultat at huden tørres ut og folk får overproduksjon av fett(sebum) i hodebunnen. Dusj mindre, så blir huden og håret i bedre stand. Du får også mindre hudirritasjon, og mindre behov for lotions og hårpleieprodukter. Overdusjet hud blir mindre motstandsdyktig mot soppinfeksjoner og eksem. Vi trenger ikke dusje hver dag, selv om mange gjør det. At de føler de trenger det henger sammen med at hud og hår er kommet i ubalanse av for mye vask. 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Nå dusjer ikke jeg hver dag en gang, så jeg har vel ikke talerett i denne tråden her (gisp - jeg vasker håret kun to ganger i uka! Gisp!) 2
HopelessFear Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 Jeg dusjer aldri mer enn en gang pr dag. Om jeg vet at jeg skal trene så venter jeg til etter trening med å dusje.
:-) anna Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer i regelen annenhver dag. Aldri mer enn en gang om dagen. Mer enn det tåler ikke huden min. 2
Gjest Tekola Skrevet 6. januar 2012 #10 Skrevet 6. januar 2012 Jeg dusjer to til tre ganger i uka og vasker meg daglig. Er det virkelig såå unormalt?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #12 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer aldri om kvelden, med mindre jeg har trent. Ser ikke vitsen med å dusje rett før man legger seg..
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #13 Skrevet 6. januar 2012 Jeg ville ventet med å dusje til neste morgen. Dusjer uansett alltid om morgenen, og kun på ettermiddag/kveld dersom jeg har svettet eller skal på date e.l.
Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #14 Skrevet 6. januar 2012 Nå dusjer ikke jeg hver dag en gang, så jeg har vel ikke talerett i denne tråden her (gisp - jeg vasker håret kun to ganger i uka! Gisp!) Hva? Så ofte? Selv vasker jeg håret en gang i uka. I starten ble det fort fettete, men nå så er ikke håret fett før dagen før eller samme dag som jeg vasker det. Kroppen dusjer jeg en gang om dagen sånn ca. Hender jeg hopper over en dag. Kunne ikke falt meg inn å dusje på kvelden dersom jeg har dusjet samme dag...om ikke jeg skal noe veldig spesielt og jeg har blitt svett eller møkkete etter forrige dusj samme dag (les: trent, mekket bil eller lignende) Men jeg ser ingen grunn til å dusje på dagtid dersom jeg vet jeg skal gjøre noe som "krever" en dusj etterpå. Da drøyer jeg heller til jeg er ferdig.
Lille Blåklokke Skrevet 6. januar 2012 #15 Skrevet 6. januar 2012 Jeg kan finne på og dusje to gang om dagen om jeg er syk eller har mye smerter i musklene. Syns det er så deilig med varmt vann på kroppen. Skulle ønske jeg hadde badekar.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 6. januar 2012 #16 Skrevet 6. januar 2012 Dusjer også annenhver dag, så det hadde ikke falt meg inn engang å dusje to ganger samme dag uten aktivitet som tilsa det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå