Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Hard Ride
Skrevet

Jeg tror du kan finne en kvinne uansett yrke. Even Hitler had a girlfriend.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hitler hadde makt. Makt tiltrekker kvinner!

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg lærte i sosialkunnskapen på videregående at mennesker (u)bevist tiltrekkes andre mennesker med samme "status" som en selv. Derfor vil man som regel i et lavstatusyrke mest sannsynlig finne en "make" som også har et lavstatusyrke. Ergo vil i teorien en sjef for et stort firma tiltrekkes en som har en yrke med svært dårlig rykte/betalt. Men dette er teori, og jeg har ingen kilde på det her og nå. Men man finner det sikkert om man leter. Det var vist en av disse store teoretikerene innenfor sosiologi eller noe som hadde kommet frem til denne teorien gjennom forskning.

Jeg bryr meg ikke om hva kjæresten min jobber med (så lenge det ikke er noe som bryter sterkt med mine verdier), så lenge han tjener nok til å klare seg. Men jeg ville hatt problemer med at han for eksempel hadde masse ubekvem arbeidstid og overtid.

Så lenge han er snill og god mot meg, respekterer meg og viser meg kjærlighet, kan kjæresten min få jobbe med så og si hva som helst. :rodmer:

Ja, det er vel logisk?

Jeg føler egentlig også for min egen del at mitt yrke er en veldig stor del av min personlighet, så da er det vel ikke så rart at jeg vektlegger det samme i en partner?

Er det så mye bedre å vektlegge andre ting, som f.eks. utseende?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Yrke er viktig, på den måten at en mann med enkelte yrker ikke ville vært aktuell for meg. Trenger ikke være et godt betalt yrke, eller høystatusyrke for den del.

AnonymBruker
Skrevet

Slikt er ikke viktig overhodet, med mindre det er en jobb som drastisk ville påvirket mitt eventuelle liv med han (f.eks yrker som tvinger en til å reise mye/være mye borte.. slikt kan gjøre meg noe betenkelig). Når det er sagt spiller penger, yrke og status NULL rolle. Jeg er for tiden hodestups forelsket i en mann som er arbeidsløs pga psykiske problemer. Han har svært dårlig råd, og eier ikke sin en gang leiligheten han bor i. Men, han er en kjempefølsom, empatisk, intelligent, sexy, morsom og kjempesnill mann, så jeg tenker SO WHAT. :) Det er mannen jeg er interessert i, ikke hans karriere/lommebok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg om yrket, det forteller meg ganske mye om mennesket,dessuten liker jeg menn som arbeider hardt for å nå frem- så lenge det ikke misbrukes, dvs at jeg liker de SNILLE

Skrevet

Jeg tror for å være helt ærlig at Hitler vasset i damer som ville ha han :gjeiper:

Jeg bryr meg ikke om yrke til den gutten jeg liker. Er dog ung, men tror at dette kommer til å forandre seg med årene :)

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg har møtt en del menn som er direkte misfornøyde med jobben sin. Og som sutrer høylydt om det. Jeg liker menn som er fornøyde og som er i stand til å ta grep om livet sitt når de er misfornøyde med noe og gjøre endringer.

Så. Jobb betyr noe, så lenge han er misfornøyd med sin egen jobbstatus. Har selv høy og lang utdanning og en jobb jeg trives godt med, men har datet og vært sammen med menn med lav utdanning og menn med høy utdanning og menn som trives/ikke trives. Jeg vet veldig godt hva jeg foretrekker på den fronten.

Gjest Hard Ride
Skrevet

Jeg tror for å være helt ærlig at Hitler vasset i damer som ville ha han :gjeiper:

Jeg bryr meg ikke om yrke til den gutten jeg liker. Er dog ung, men tror at dette kommer til å forandre seg med årene :)

Greia er at han hadde kjæreste helt til slutten.

Skrevet

Greia er at han hadde kjæreste helt til slutten.

Ja, Eva, men han hadde nok vakre elskerinner som sto i kø. Makt gjør et eller annet med hodet til enkelte damer. Tviler på at han hadde et monogamt forhold til henne. Jeg mener, han var ikke akkurat moralens far :glare:

Men altså, jeg tok poenget ditt med at han hadde dame selv om at han hadde et spesielt yrke.

Skrevet

Jeg bryr meg om yrket, det forteller meg ganske mye om mennesket,dessuten liker jeg menn som arbeider hardt for å nå frem- så lenge det ikke misbrukes, dvs at jeg liker de SNILLE

Her finnes det en helt sikker sammenheng (korrelasjon) som det kan være veldig greit å være klar over.

Og den er altså at jo høyere en person klatrer på karrierestigen (i hierarkiet) desto MINDRE SNILLE er de.

Gjest finurlig
Skrevet

Her finnes det en helt sikker sammenheng (korrelasjon) som det kan være veldig greit å være klar over.

Og den er altså at jo høyere en person klatrer på karrierestigen (i hierarkiet) desto MINDRE SNILLE er de.

Og da har du helt sikkert en veldig god artikkel å henvise til..? :)

Skrevet (endret)

Og da har du helt sikkert en veldig god artikkel å henvise til..? :)

Når du har levd så lenge som meg så er denne sammenhengen mer enn åpenbar. Eller den burde være det ihvertfall - under normale omstendigheter.

Forøvrig har Hitler blitt nevnt som ett skrekkeksempel her.

Need I say more? ;)

Endret av Steinar40
Skrevet

OMVENDT

hvis de har modnet med oppgavene så blir de mer snille!

(de som får sydd pute under armene og alt i fanget blir mindre snille)

Skrevet

OMVENDT

hvis de har modnet med oppgavene så blir de mer snille!

(de som får sydd pute under armene og alt i fanget blir mindre snille)

Ja, isåfall må det være uhyggelig mange som ikke har modnet med oppgavene.

AnonymBruker
Skrevet

karierremessig ja, men ikke som privatperson, dessuten vil jeg kun ha en som har

beholdt intigritet

Skrevet

karierremessig ja, men ikke som privatperson, dessuten vil jeg kun ha en som har

beholdt intigritet

Tja, jeg vil nok heller påstå at det blir litt for naivt å innbille seg at folk er så veldig mye bedre privat.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg vil nok heller påstå at det blir litt for naivt å innbille seg at folk er så veldig mye bedre privat.

Jeg er ikke naiv, er bevisst,menneskekjenner og skal kun ha det beste.

Skrevet

Ja, isåfall må det være uhyggelig mange som ikke har modnet med oppgavene.

ja men de ligger under grådighet via kapitalismen..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at man må være litt kynisk for å nå toppen, men så lenge du ikke er en konkurrent og vedkommende føler seg forholdsvis trygg i sin rolle, så tror jeg ikke det har så stor betydning for måten man behandler en eventuell partner.

Når det gjelder typen min så er det som sagt ikke snakk om et yrke med makt, så det er uansett irrelevant. Yrket er spennende, og gjør han litt kjent, men fører verken til makt eller til rikdom.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...