Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et nokså nytt forhold og grubler litt på hva jeg egentlig falt for hos han. Jeg ser at dersom han ikke hadde hatt det yrket og posisjonen han har, så ville jeg aldri gitt han en sjanse. Han har verken utseende eller andre interesser jeg kunne falt for, men det betyr ikke at jeg ikke liker disse tingene nå. Jeg liker å tro at det har med ambisjoner og et ønske om å gjøre noe med livet sitt å gjøre. Det er veldig viktig for meg med mål i livet. Vi ville heller ikke hatt like mye å snakke om dersom han ikke hadde hatt dette yrket

Hvor mye vekt legger dere på yrke, og mener dere det er feil at dette blir vektlagt som en vesentlig del av noens personlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i et nokså nytt forhold og grubler litt på hva jeg egentlig falt for hos han. Jeg ser at dersom han ikke hadde hatt det yrket og posisjonen han har, så ville jeg aldri gitt han en sjanse. Han har verken utseende eller andre interesser jeg kunne falt for, men det betyr ikke at jeg ikke liker disse tingene nå. Jeg liker å tro at det har med ambisjoner og et ønske om å gjøre noe med livet sitt å gjøre. Det er veldig viktig for meg med mål i livet. Vi ville heller ikke hatt like mye å snakke om dersom han ikke hadde hatt dette yrket

Hvor mye vekt legger dere på yrke, og mener dere det er feil at dette blir vektlagt som en vesentlig del av noens personlighet?

Overfladiske kvinnemenneske! Yrke betyr mye, men faen meg ikke alt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror ikke dette er noe vi tenker over, det er bare noe som tiltrekker oss mot dem. Det er hvertfall sånn for meg. Har selv vært sammen med tre stykker og første kjæresten min var brannmann. (men han hadde også utseendet) ikke sånn "wow" men han var fin på sin måte og fikk såklart mye oppmerksomhet pga yrket sitt.

Jeg tror hvertfall jeg velger gutter som har et skikkelig yrke, som vil noe med livet sitt, har kommet et stykke, vet hva de vil og kommer fram til målene sine. At det ikke bare er ord. Det er noe jeg setter veldig høyt.

Men så lenge man trives sammen, liker personligheten til hverandre så burde man ikke tenke så mye over hva man jobber med.

Lykke til! :klemmer::rodmer:

Gjest finurlig
Skrevet

Det har ikke noe å si om han har høy- eller lavstatusyrker for min del, og foretrekker vel helst menn med lavstatusyrker. Det som derimot tells, er om han har jobb eller ikke! En arbeidsledig fyr er det mest uattraktive jeg vet om, og da tenker jeg på de som kan jobbe, men som ikke gjør noe med det. Det er nok for at jeg dumper dem.

Gjest BamseB
Skrevet

Jeg er tydeligvis en overfladisk mann, ville aldri falt meg inn å stifte noe som helst med ei burugle på 120 kg som kjører lastebil...

Men det å bli sammen med mann på grunn av hans daglige virke høres bare dumt ut asså!

Skrevet

Det betyr egentlig veldig lite. Vil jo gjerne at min kjære skal ha større ambisjoner for seg selv enn å flippe burgere på McD, men om han er snekker, advokat, politi eller søppelkjører har egentlig ikke så stor betydning så lenge han jobber!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg pokker om yrke så lenge vedkommende trives i jobben og tjener til livets opphold. Men må innrømme det er ideelt at vedkommende jobber i normal kontortid i tidsrommet 08-16, og ikkepå kveldstid, om natten eller i helgene.

AnonymBruker
Skrevet

Nå sier jeg ikke at yrket er hele grunnen til at jeg nå er sammen med denne fyren, bare at jeg ville ikke blitt sammen med ham om han hadde vært arbeidsledig eller jobbet på Rimi. Jeg er selv høyt utdannet, så det handler vel mest om å matche på det punktet. Eller? Er det virkelig så ille at jeg vektlegger yrket?

TS

Skrevet

Hvilket yrke en mann har spiller forsåvidt liten rolle for meg -så lenge han har ambisjoner. En som jobber som oppvaskhjelp "og trives med det" uten noe videre planer for livet sitt har ikkeno fremtid med meg, det er helt sikkert :filer:

Sett fra den andre siden er jeg litt skeptisk til menn i høystatusyrker, siden de i et eventuelt forhold alltid vil utklasse meg..

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket yrke en mann har spiller forsåvidt liten rolle for meg -så lenge han har ambisjoner. En som jobber som oppvaskhjelp "og trives med det" uten noe videre planer for livet sitt har ikkeno fremtid med meg, det er helt sikkert :filer:

Sett fra den andre siden er jeg litt skeptisk til menn i høystatusyrker, siden de i et eventuelt forhold alltid vil utklasse meg..

Det er her snakk om et spennende yrke, ikke høystatus eller spesielt godt betalt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge må en mann ha ambisjoner? Hvis man er ferdig utdannet, har jobb ,leilighet osv, er ikke det nok? Må en mann liksom hele tiden hige etter forfremmelser, mer penger, mer status osv?

• Liker 2
Skrevet

Jeg velger nok en med samme nivå på jobb som meg selv.

Skrevet

Nå sier jeg ikke at yrket er hele grunnen til at jeg nå er sammen med denne fyren, bare at jeg ville ikke blitt sammen med ham om han hadde vært arbeidsledig eller jobbet på Rimi. Jeg er selv høyt utdannet, så det handler vel mest om å matche på det punktet. Eller? Er det virkelig så ille at jeg vektlegger yrket?

TS

Tja. Det snodige er at høyt utdannede kvinner som regel vil ha høyt utdannede menn fordi de vil "matche på det punktet" som du sier, mens høyt utdannede menn gir beng i damas utdannelse. De vil da som meg spørre seg hvorfor i huleste du mene det er viktig å matche på akkurat det punktet? Pga. kommunikasjon? Jeg kommuniserer da godt med folk uavhengig av utdannelse og bakgrunn, så hvorfor ikke du? Eller er det pga. det med ambisjoner? Hvorfor er det at han har akademiske ambisjoner viktig for deg?

Skrevet

Jeg velger nok en med samme nivå på jobb som meg selv.

Weird. Kunne ikke ramle meg inn å bare sett etter kvinnelige doktorander.

Gjest just words
Skrevet

For meg spiller det liten rolle hva han jobber med, men jeg er litt usikker på hvordan jeg hadde taklet at han var på reise over halve året, men yrket i seg selv spiller særs liten rolle. Men hva han tjener, ambisjoner, og status, uff nei det kunne ikke brydd meg mindre, heldigvis. Skjønt typiske business folk har jeg vanligvis ikke så mye tilfelles med, men blir jeg forelsket i en så gjør jeg jo det.

Skrevet

Hvor lenge må en mann ha ambisjoner? Hvis man er ferdig utdannet, har jobb ,leilighet osv, er ikke det nok? Må en mann liksom hele tiden hige etter forfremmelser, mer penger, mer status osv?

Nei jeg tror ikke det er noe veldig stort ønske, men kvinner ser ofte etter menn som kan bli far. Noen på er bevisst nivå, andre på ett underbevvist nivå, og det er det fordelaktig med en mann som kan sette seg mål og følge dem. Det er ikke nødvendig at dette målet er adm.dir, men å sette seg mål viser at man tenker på fremtiden og det er viktig for oss kvinner. Jeg kunne aldri fått barn med en som ikke klarte å se lenger enn til neste måltid.

Jeg har en samboer med ambisjoner og jeg synes det er er en av hans posetive sider. De er ikke så høy, men han er målrettet og tenker på fremtiden.

Om man har klart å kjøpe kåk så viser det ofte at man har tenkt på fremtiden;)

Skrevet

Nei jeg tror ikke det er noe veldig stort ønske, men kvinner ser ofte etter menn som kan bli far. Noen på er bevisst nivå, andre på ett underbevvist nivå, og det er det fordelaktig med en mann som kan sette seg mål og følge dem. Det er ikke nødvendig at dette målet er adm.dir, men å sette seg mål viser at man tenker på fremtiden og det er viktig for oss kvinner. Jeg kunne aldri fått barn med en som ikke klarte å se lenger enn til neste måltid.

Jeg har en samboer med ambisjoner og jeg synes det er er en av hans posetive sider. De er ikke så høy, men han er målrettet og tenker på fremtiden.

Om man har klart å kjøpe kåk så viser det ofte at man har tenkt på fremtiden;)

Du oppsummerer egentlig ganske bra hvorfor det er en misforståelse å tro at kvinner er romantikerne blandt oss. Kvinner er notorisk pragmatiske, fra de er barn er de opptatt av å plukke kvist til reiret sitt. Da må de ha en mann de vet gidder fly langt for å hente denne kvisten til henne.

Noen ganger tenker jeg at kvinners hjerne er som en middels stor verktøykasse fylt til randen av tanker på nyttige ting, og så er det en liten nisje i høyre hjørne avsatt til "andre ting", dvs. drømmer og visjoner for andre ting enn dem som har med barn å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

Weird. Kunne ikke ramle meg inn å bare sett etter kvinnelige doktorander.

nei du bør få deg vaskehjelp :gjeiper:

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Yrke er av mindre interesse, for å si det pent. Derimot at han liker det han driver med synes jeg er viktig. Det har noe med hans opplevelse av egenverdi å gjøre :)

Det er derimot viktig at han har en jobb, og at den jobben gir ham en opplevelse av å bidra med noe som betyr noe :)

Om han tjener mye, middels eller mindre er ikke viktig for meg.

At han derimot har sosial intelligens og engasjement er viktig for meg. Jeg liker en å kunne "spille ball" med rundt aktuelle saker, liker å kunne veksle mellom å ta en klassisk tur i operaen og det å nyte en real konsert med Sivert Høyem, Kaizers, Ford Rekord eller Kvelertak.

Litterært interessert, like en god kunstutstilling :)

Kunne snakke løst og ledig med nye mennesker er et stort pluss.

Å like, og å trives med, katt er en forutsetning.

Og ingen av disse interessene/egenskapene er direkte knyttet til en utdannelse eller til et antall års skolegang :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Husker jeg lærte i sosialkunnskapen på videregående at mennesker (u)bevist tiltrekkes andre mennesker med samme "status" som en selv. Derfor vil man som regel i et lavstatusyrke mest sannsynlig finne en "make" som også har et lavstatusyrke. Ergo vil i teorien en sjef for et stort firma tiltrekkes en som har en yrke med svært dårlig rykte/betalt. Men dette er teori, og jeg har ingen kilde på det her og nå. Men man finner det sikkert om man leter. Det var vist en av disse store teoretikerene innenfor sosiologi eller noe som hadde kommet frem til denne teorien gjennom forskning.

Jeg bryr meg ikke om hva kjæresten min jobber med (så lenge det ikke er noe som bryter sterkt med mine verdier), så lenge han tjener nok til å klare seg. Men jeg ville hatt problemer med at han for eksempel hadde masse ubekvem arbeidstid og overtid.

Så lenge han er snill og god mot meg, respekterer meg og viser meg kjærlighet, kan kjæresten min få jobbe med så og si hva som helst. :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...