Gå til innhold

Til dere med rennemage i Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk rennemage når jeg var der, og etter en tur på apoteket fikk vi norxacin, som virket på 1 dag.

Jeg har slitt mye med rennemage på ferier, samme hva jeg tar av vaksiner, forhåndsregler og hygiene. Jeg har svak mage.

Sist jeg reiste lå jeg i 3 uker etter jeg kom hjem... :sjenert:

Så når jeg nå fikk det ble jeg redd, men det stoppet tvert. Jeg fikk 4 tabletter. 1 morgen, 1 kveld i 2 dager...

Ikke ta noe uten å forhøre med apoteket der, få de derfra. De spør spm du må svvare på osv, for man kan ikke ta dette om det er noe annet feil. Gass og slikt er farlig å forstoppe i magen.

VIlle bare si til dere at denne medisinen er fra Thailand og fåes ikke her hjemme...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Et kjapt søk viser at du har fått antibiotika, det ville vært reseptbelagt her til lands.

Ser ut som at du har fått en slags universalantibiotika, ser andre bruksområder er mot seksuelt overførbare sykdommer osv. Nedenfor er bivirkningene som var listet

Norxacin may cause dizziness. If you feel dizzy, do not drive or take part in any activity in which you need to be alert.

Other common side effects include diarrhoea, nausea, vomiting, stomach discomfort, an unusual taste in the mouth and headache. If you have diarrhoea, drink lots of water to replace the fluids lost. However, if you have severe diarrhoea or diarrhoea with severe stomach cramps or bloody stools, alert your doctor.

If you develop rashes, breathlessness, swollen mouth or eyes, stop the medicine and inform your doctor quickly. These could be signs of an allergic reaction.

Norxacin may cause your skin to be more sensitive to sunlight. Avoid direct or prolonged exposure to the sun or ultraviolet (UV) light, including tanning beds and sun lamps.

Alert your doctor if you experience any pain in your joints or muscles.

Endret av Inx
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat.....

• Liker 2
Skrevet

Jeg er tilhenger av drikkevaksinen dukoral på forhånd, idoform underveis, og imodium om uhellet skulle være ute.

Gjest padawan
Skrevet

Imodium funker fint de gangene jeg har hatt problemr med magen.

Skrevet

jeg bare spyr av drikkevaksinen dukoral, rett etterpå. Så den er ubrukbar for meg.

Hadde ikke med meg noe fant jeg ut...litt sjokk... :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...