Gå til innhold

skyllemiddel og treningstøy


Frustrertpike

Anbefalte innlegg

Hei!

På mange treningsklær, eksempelvis Nike dri fit står det at en ikke skal benytte skyllemiddel når man vasker.

Noen som vet hvorfor? Eller hva som konsekvensene kan være? Blir fibrene ødelagt hvis det sitter igjen for mye?

Pleier å sette på anti allergi og ekstra skylling.

Hilsen en som synes at skyllemiddelet lukter godt.... :P

Endret av Frustrertpike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest just words

Hei!

På mange treningsklær, eksempelvis Nike dri fit står det at en ikke skal benytte skyllemiddel når man vasker.

Noen som vet hvorfor? Eller hva som konsekvensene kan være? Blir fibrene ødelagt hvis det sitter igjen for mye?

Pleier å sette på anti allergi og ekstra skylling.

Hilsen en som synes at skyllemiddelet lukter godt.... :P

Hun i køen kjøpte seg en nike dry fitt i dag, da jeg skulle ha en hodelykt og alt kassedama sa var: du må ikke bruke tøymykner, da får ikke stoffet puste, og blir ødelagt, altså at det tetter porene i materialet. jeg har fått inntrykket av at fibrene blir ødelagt, da den er laget av Dri-Fit materiale, og dette ikke tåler skylemidel, det blir som å bruke vanlig tøymykner på ull klær..Jeg bruker aldri tøymykner på min nike dry fitt. Tar ikke sjansen

Endret av just words
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det kan ødelegge fibrene i stoffet

2. Svettelukten setter seg mye bedre, i en slik grad at den ikke forsvinner i vask

3. Lukta av skyllemiddelet setter seg også spesielt godt i treningstøy, så selv om man synes det lukter godt er det ikke sikkert resten av treningssenteret synes det...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alltid treningstøyet luktet like surt etter vask som før vask når jeg brukte skyllemiddel. Nå som jeg har kuttet ut skyllemiddelet lukter ikke tøyet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Tror jeg dropper skyllemiddelet.

Men det har vel ikke ødelagt tøyet så langt, men jeg hadde storrengjøring og kastet det gamle treningstøyet, og gått til inkjøp av nike dri fit og jeg vil gjerne at det skal tåle en god del omganger med vask og holde seg en god stund! :)

Brukte eddik istedet for skyllemiddel. Takket være google og treff i..hmm hvor...? Jo, KG!! :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det kan ødelegge fibrene i stoffet

2. Svettelukten setter seg mye bedre, i en slik grad at den ikke forsvinner i vask

3. Lukta av skyllemiddelet setter seg også spesielt godt i treningstøy, så selv om man synes det lukter godt er det ikke sikkert resten av treningssenteret synes det...

Heller skyllemiddellukt enn svettelukt da!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Heller skyllemiddellukt enn svettelukt da!:P

Tusen takk for at du tar hensyn til alle allergikerne rundt deg.

Det er nesten ingenting som er så kvalmt som den syntetiske lukten av vaske- og skyllemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tar hensyn til alle allergikerne rundt deg.

Det er nesten ingenting som er så kvalmt som den syntetiske lukten av vaske- og skyllemidler.

JEG lukter nok mer svette enn skyllemiddel gitt. Men jeg synes det er mye bedre å kjenne lukta(synes det lukter kjempegodt jeg) av skyllemiddel enn svette(brekker meg av lukta)!

Derfor trener jeg heller ute enn å kjenne lukta av svette menn innestengt på et rom:p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Surf sitt vaskemiddel! Lukter kjempe godt av treningsklærne etterpå, og du slipper skyllemiddel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, surf-vaskemiddel på treningsklær? Jeg prøvde det, og jeg kunne ikke bruke mine egne treningsklær fordi jeg ble kvalm og fikk halsbrann. Det stinker faktisk skikkelig ille. Nei, parfymefritt vaskemiddel på treningstøy, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På mange treningsklær, eksempelvis Nike dri fit står det at en ikke skal benytte skyllemiddel når man vasker.

Noen som vet hvorfor? Eller hva som konsekvensene kan være? Blir fibrene ødelagt hvis det sitter igjen for mye?

Pleier å sette på anti allergi og ekstra skylling.

Hilsen en som synes at skyllemiddelet lukter godt.... :P

Det lukter av alt tøy som det blir brukt skyllemiddel på.

Folk misbruker det. I barnehagen lukter alle barna sommer.

Jeg passet et barn,og det gikk tre runder i maskinen før slyllemiddellukten var ute

Har aldri brukt det,for det ødelegger tøy...det stinker av folk.

bruk eddik om du trenger noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes treningsklærne virket luftigere og tørrere uten skyllemiddel. Vasket bare med blenda sensitive og pittelitt eddik. Men bomullsokkene derimot ble stive.

Endret av Frustrertpike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...