Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #21 Skrevet 6. januar 2012 Konnerud er et kjempefint område, men i praksis når man skal pendle så hadde det vært for langt unna for min del. Da må man hele veien ned til Drammen før man kommer seg videre til Oslo. Ikke superlangt, men langt nok. Og alle som bor der pendler jo minst ned til Drammen så man må tenke på rushtrafikk også
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #22 Skrevet 6. januar 2012 Takk for mange innspill.. Vi skal se på et hus i Bødalen på søndag. Det er jo ikke Drammen, og det blir vanskeligere å pendle derfra. Men huset er så fint så vi må se om det er det in real lite også. Er veldig spent. Det kommer jo uansett flere boliger på markedet litt utpå våren, er ikke så mange i Drammen nå ser jeg. Har god kjennskap til Bødalen uten å ha bodd der eller pendlet derfra. I deres situasjon så hadde jeg prioritert kollektivtransport og hyppighet. Bor du fra Konnerudsenteret og mot byen så har du buss hvert 10. minutt. Det tar rundt 10-15 min. ned til togstasjonen. Mange barnehager i området. Et ypperlig sted for unger å vokse opp. Greit, du kan ikke sykle til togstasjonen for du har 3 km med bakker den ene veien. Gode skoler. Et fåtall fremmedspråklige dersom det har betydning. Marka rundt deg.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #23 Skrevet 6. januar 2012 Konnerud er et kjempefint område, men i praksis når man skal pendle så hadde det vært for langt unna for min del. Da må man hele veien ned til Drammen før man kommer seg videre til Oslo. Ikke superlangt, men langt nok. Og alle som bor der pendler jo minst ned til Drammen så man må tenke på rushtrafikk også Det er faktisk ikke langt fra Konnerud og ned til sentrum. Jeg tar offentlig kommunikasjon og det er ingen kø eller andre hindringer når jeg drar rundt kl. 7. Tar toget videre inn mot Oslo. Da jeg kjørte så brukte jeg 10 min til togstasjonen og 5 min på å parkere bil og gå til toget.
Stimla Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #24 Skrevet 6. januar 2012 Med tanke på pendling til Asker og Oslo. Konnerud dersom du bor sånn til fra senteret og mot byen slik at du faktisk har buss hvert 10 min. Et ypperlig sted for barn å vokse opp på. (Bor der selv). Åssiden er også et flott sted. Bor du nede på flata så er timekspressen et godt alternativ når det gjelder å komme seg innover mot Oslo. Gulskogen har egen togstasjon så det er greit i forhold til pendling. Nyere barne- og ungdomsskole. Gulskogen senter i nærheten. Brakerøya har nærhet til togstasjon. Er litt skeptisk her, men bor du litt oppover så burde det gå greit. Styr unna Fjell, Strømsø og områder som går mot Fjell som f.eks. Galterud og øvre del av Danvik. Underlia har dårlig med busser. Nedre del av Øren er også et godt alternativ. Hyppige bussavganger og Timeekspressen. Så fort du beveger deg opp i åssidene så er du avhengig av lokal buss. Sjekk dette opp. Konnerud har jeg falt litt for enda jeg ikke har vært der.. Ser ut til at det er mye å få for pengene der, vi vil jo aller helst ha enebolig. Akkurat nå er det jo ikke noen hus til salgs der, men de jeg har sett tidligere innenfor vår prisklasse har vært både store og fine:) det dukker vel opp mer etterhvert. Men hva er det som gjør at man burde styre unna visse områder? Ikke passende for småbarnsfamilier eller?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #25 Skrevet 6. januar 2012 Jeg er fra Lier, veldig mange fine steder der. Ville nok styrt unna Sylling/Sjåstad det er veldig usentralt og vanskelig med kollektivtransport. Jeg er fra Tranby, fint sted - men ville heller valgt Nøste/Lierbyen som er nærmere Drammen. Fordelen med Tranby er direktebuss til Oslo, med hyppige avganger i rushet
Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #26 Skrevet 6. januar 2012 Det er faktisk ikke langt fra Konnerud og ned til sentrum. Jeg tar offentlig kommunikasjon og det er ingen kø eller andre hindringer når jeg drar rundt kl. 7. Tar toget videre inn mot Oslo. Da jeg kjørte så brukte jeg 10 min til togstasjonen og 5 min på å parkere bil og gå til toget. Ok, var kanskje jeg som bare var uheldig da. Bodde på Konnerud i 3-4 uker hos familie. Men sånn bortsett fra at jeg hadde litt sårlig erfaring med trafikken, så syns jeg absolutt at Konnerud er et flott sted
Stimla Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #27 Skrevet 6. januar 2012 Har god kjennskap til Bødalen uten å ha bodd der eller pendlet derfra. I deres situasjon så hadde jeg prioritert kollektivtransport og hyppighet. Bor du fra Konnerudsenteret og mot byen så har du buss hvert 10. minutt. Det tar rundt 10-15 min. ned til togstasjonen. Mange barnehager i området. Et ypperlig sted for unger å vokse opp. Greit, du kan ikke sykle til togstasjonen for du har 3 km med bakker den ene veien. Gode skoler. Et fåtall fremmedspråklige dersom det har betydning. Marka rundt deg. Tror nok jeg heller mot Konnerud egentlig. Bødalen ligger litt vanskelig til. Er ei på jobben som pendler fra Sætre og hun ville anbefale å bo mer sentralt til så det blir enklere å pendle. Hun ble veldig sliten av å reise så langt, og mente at jeg som hadde lite barn, og kanskje flere etterhvert, ville synes det er kjipt å se så lite til barna sine. Men hun sitter jo på bussen 1,5 timer hver vei også da, er ikke så morsomt det akkurat når man jobber 100%.
Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #28 Skrevet 6. januar 2012 (endret) . Men hva er det som gjør at man burde styre unna visse områder? Ikke passende for småbarnsfamilier eller? Nå er det noen år siden jeg bodde i Drammen (er oppvokst der) men Fjell er f.eks et skikkelig getto-område. Mye bråk, når jeg bodde på Fjell som liten så fantes det nesten ikke norske familier igjen og jeg tviler på at det er fler der nå. Stadige biltyverier, hærverk, mishandling osv Men som sagt, det er en god del år siden jeg bodde der så det kan ha forandret seg. Folk jeg prater med fra Drammen sier at det fortsatt er like ille da. Nede ved "utgangen" av Drammen mot Svelvik (nå står det helt stille i hodet mitt...heter det ikke Rundtom der da?) så er det kjent sted for slitere. Altså narkomane, småkriminelle osv. Endret 6. januar 2012 av Consensio
Stimla Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #29 Skrevet 6. januar 2012 Får diskutere litt med mannen her også, men er jo meg det er viktigst for da jeg får lengst vei å pendle.. Han vil jo at jeg skal synes det er overlevbart:)
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #30 Skrevet 6. januar 2012 Jeg hadde valgt å styre unna områder med høy andel fremmedspråkelige. Har egen erfaring med Fjell i Drammen. Det betyr også at Galterud, Austad skog og øvre del av Danvik utgår. Likeså Strømsø med Hedensrud, Merket mm. Det er ikke ønskelig at barn vokser opp i et sånt miljø og skolesituasjon. Jeg har erfart og selv om jeg ikke anser meg som rasistisk så er det bare mange negative erfaringer i forhold til barn. Konnerud er ikke av de billigste områdene. Her finnes kun eneboliger og rekkehus. Marka er lett tilgjengelig. Kjapt å komme seg til sentrum dersom man bor på rette delen. Utrolig godt oppvekstvilkår for barn. Jeg personlig har erfaring med Konnerud, Fjell og Åssiden. Som nummer 1 står Konnerud, så Åssiden og lavest av alt står Fjell, Galterud og øvre del av Danvik. Deretter Strømsø.
Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #31 Skrevet 6. januar 2012 Det finnes rekkehus på Konnerud altså, selv om majoriteten er eneboliger. Bare en liten rettelse på AB sitt innlegg over her.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #32 Skrevet 6. januar 2012 Det finnes rekkehus på Konnerud altså, selv om majoriteten er eneboliger. Bare en liten rettelse på AB sitt innlegg over her. Dersom den AB'n var meg så nevnte jeg rekkehus. Er faktis mange rekkehus her på Konnerud. Disse er i regi av boligbyggelaget. Anbefaler at dere melder dere inn kjappest. Noen ganger er det nok med 1 mnd ansinitet.
Stimla Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #33 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har ihvertfall sett endel vi kan ha råd til på Konnerud, men ikke akkurat nå. Håper det tar seg opp litt på boligmarkedet snart.. Jeg vil på visninger og finne et hus snart:) men har jo ikke hastverk da, bare får det når man først begynner å lete... :gjeiper:
Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #34 Skrevet 6. januar 2012 Dersom den AB'n var meg så nevnte jeg rekkehus. Er faktis mange rekkehus her på Konnerud. Disse er i regi av boligbyggelaget. Anbefaler at dere melder dere inn kjappest. Noen ganger er det nok med 1 mnd ansinitet. Beklager - jeg leste "og ikke rekkehus" Får ta på meg brillene igjen ja
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #35 Skrevet 6. januar 2012 Beklager - jeg leste "og ikke rekkehus" Får ta på meg brillene igjen ja Like gode briller som jeg har noen ganger Konnerud trenger ikke å være så himla dyrt da. Kjøp et rekkehus på over 100 kvm og med tre soverom. Godt under 2 mill og en husleie på under 4-5000. Det skal godt gjøres å matche en enebolig om drammensdistriktet med de prisene. Da må du utenfor en grei pendlervei.
Minya Skrevet 8. januar 2012 #36 Skrevet 8. januar 2012 Jeg slenger meg på tipset om Åssiden, siden jeg bor her selv Fordel; Sol "hele døgnet" om sommeren, enkel tilgang til kollektivtrafikk og gode kjøremuligheter hvor du kan unngå sentrum om du skal nordover mot Oslo, rolig område, barnevennlig(om dere ønsker barn), nærliggende skoler og barnehager, samt en drøss dagligvarebutikker i nærområdet. Ulemper; Sol hele døgnet om sommeren! Markiser, persienner, varmefilm på vinduer eller AC/varmepumpe med AC-funksjon er nesten et must, med mindre huset er relativt nytt, var 48 grader inni stua her i sommer (huset her er bygd i 1936 og er ikke det tetteste i nabolaget, så det er forferdelig varmt om sommmeren og litt drøyt kaldt om vinteren, men vi har heldigvis en smijernsovn i stua som varmer som bare juling når vi fyrer) Verste stedet jeg kan tenke meg må være på motsatt side av elva, i skyggen av åsen over Gulskogen. Null sol hele året omtrent. 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #37 Skrevet 9. januar 2012 Austad er også fint. Men vært obs på at den dagen ditt barn vil begynne på skolen så vil han/hun havne på Fjell barneskole. Er vel svært få av de som bor på Austad som havner på Fjell skole. Barna på Austad begynner stort sett enten på Brandengen eller Danvik. Signerer de andre her, anbefaler absolutt ikke Fjell. Konnerud er veldig koselig og har gode skoler. Nærhet til marka, solid idrettslag, flere badevann, unngår følelsen av å bo i by samtidig som det er kort vei ned til sentrum. Tror bilkøproblematikken er noe overdrevet. Kjører du litt utenom rushen (som du nok gjør om du skal jobbe i Oslo), slipper du nok unna det problemet. Det jeg ville tenkt på var hvordan jobbmulighetene var på sikt - det er nok grenser for hvor lenge du orker å pendle til Oslo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå