Stimla Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Aner ikke hvor jeg skal legge dette innlegget, men prøver her. Greia er at jeg og mannen ser etter hus, noe som innebærer at vi må ut av Oslo. Har tenkt på Drammensområdet ettersom jeg kommer til å pendle til jobben min i Oslo, han jobber i Asker så det blir ikke så langt for han ihvertfall. Nå kommer jeg til det store spørsmålet, hvor i Drammen er det fint å bo? Vi har en sønn på to år, så vi vil ha en rolig og barnevennlig beliggenhet samtidig som vi tenker at det skal være sentralt. Noen som har noen tips, meninger osv om de forskjellige områdene i Drammen? Er helt blank jeg, så blir kjempeglad hvis noen har noen innspill
Gjest Doh Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Åssiden er kjempefint fem km til sentrum tror jeg. Veldig barnevennlig med skiløyper, Aron, fotballbaner, flerbrukshall osv. To barneskoler og en ungdomsskole, og fem-seks barnehager. Har vokst opp der selv og skulle gjerne flyttet tilbake Ellers har du jo Lier, ikke like sentralt men også et fint sted. Søsknene mine bor på Åssiden og i Lier og de trives godt begge to Edit: rettet skriveleif Endret 6. januar 2012 av Doh
Stimla Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2012 Årstiden er kjempefint fem km til sentrum tror jeg. Veldig barnevennlig med skiløyper, Aron, fotballbaner, flerbrukshall osv. To barneskoler og en ungdomsskole, og fem-seks barnehager. Har vokst opp der selv og skulle gjerne flyttet tilbake Ellers har du jo Lier, ikke like sentralt men også et fint sted. Søsknene mine bor på Åssiden og i Lier og de trives godt begge to Hvilke områder ville du ikke anbefalt da? De du nevner har jeg fått et godt inntrykk av, så de er aktuelle begge to, selv om Lier ikke blir like sentralt. Kommer jo fra Toten så jeg overlever at det ikke er supersentralt, men har jo fått litt andre vaner av å bo i storbyen;)
Gjest Consensio Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Tror kanskje hun mente Åssiden og ikke Årstiden
Stimla Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2012 Tror kanskje hun mente Åssiden og ikke Årstiden Ja det skjønte jeg, står Åssiden senere i innlegget
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Hadde valgt Lier foran Åssiden (Årstiden ) når som helst. Men det er dyrere i Lier.
isdronning Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har to søsken som bor ca 10 minutter utenfor Drammen med bil. De bor i Solbergelva/Solbergmoen. De er veldig fornøyde, begge to! Områdene jeg nevnte er også veldig barnevennlige. De har også veldig god kontakt med foreldrene til døtrene/sønnene sine - så det sosiale miljøet er veldig bra. Tror heller ikke det er så veldig mye dyrere enn på Åssiden - kanskje heller motsatt. Det meste som er nødvendig ligger i nærheten. Det er alt fra butikker til barnehager, solarium (dersom du er interessert i det), barneskoler, inne,- og ute-haller. Tror aktiviteter for unge er også veldig godt tilrettelagt. Masse lykke til! Håper du finner et sted du og din mann blir fornøyd med :)
Gjest Consensio Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Hva med Åros? Kjenner noen som bor der og de storkoser seg.
Gjest Doh Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Ikke Fjell. Synd at det er blitt sånn, men det er litt ghetto. Eneste området jeg ikke ville flyttet til selv. Konnerud er litt langt unna, ligger liksom for se selv på toppen av åsen. Men de som bor der trives veldig godt. Åskolen er også ganske langt unna. Kjenner ikke området spesielt godt, men tror det er ganske ok der. Ikke ute på Knivåsen da, det er bygda. Gulskogen er litt delt tror jeg. Øvre del nær Strømsø/Danvik er ganske fint. Resten har jeg litt medium inntrykk av... Sentrum på Strømsø ville jeg ikke bodd med barn, men Danvik og Nybyen er fine områder. Øren har jeg et medium inntrykk av. Ikke vært der noe særlig egentlig, men øvre del og ned mot byen er fine områder. Bragernes er sentrum, men dyrt. Ikke mange hus der, da må dere opp på Strøtvet og det er dyyyyyyrt...... Skoger er landet, så det er bare å droppe... Det var vel områdene i Drammen. Jeg har egentlig vært mest på Åssiden så kjenner jo den bydelen mest
Gjest Doh Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Tror kanskje hun mente Åssiden og ikke Årstiden Haha, dumme iPaden.... Åssiden er det riktige ja. Eller Åssia som det egentlig kalles
Stimla Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. januar 2012 Takk for mange innspill.. Vi skal se på et hus i Bødalen på søndag. Det er jo ikke Drammen, og det blir vanskeligere å pendle derfra. Men huset er så fint så vi må se om det er det in real lite også. Er veldig spent. Det kommer jo uansett flere boliger på markedet litt utpå våren, er ikke så mange i Drammen nå ser jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #12 Skrevet 5. januar 2012 Etter å ha oppvokst i Drammen kan jeg si at jeg ville ikke unt min verste fiende å vokse opp på Fjell. Så styr unna det stedet. Om du ønsker å bo sentrumsnært er Danvik, Gulskogen og Bragernes fint. Konnerud er fint, men med det nye opplegget ned Konnerudbakkene vil det gi deg litt tid i kø om morgenen. Åssiden er fint. Der har de også Aronsløypa som er et fint alpintanlegg. Mange fine turmuligheter om sommeren også. Austad er også fint. Men vært obs på at den dagen ditt barn vil begynne på skolen så vil han/hun havne på Fjell barneskole. Skal du ta tog inn til Oslo eller kjøre bil hele veien?
Stimla Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 5. januar 2012 Etter å ha oppvokst i Drammen kan jeg si at jeg ville ikke unt min verste fiende å vokse opp på Fjell. Så styr unna det stedet. Om du ønsker å bo sentrumsnært er Danvik, Gulskogen og Bragernes fint. Konnerud er fint, men med det nye opplegget ned Konnerudbakkene vil det gi deg litt tid i kø om morgenen. Åssiden er fint. Der har de også Aronsløypa som er et fint alpintanlegg. Mange fine turmuligheter om sommeren også. Austad er også fint. Men vært obs på at den dagen ditt barn vil begynne på skolen så vil han/hun havne på Fjell barneskole. Skal du ta tog inn til Oslo eller kjøre bil hele veien? Mye å tenke på når man skal prøve å finne et sted man skal bo en stund altså. Når det gjelder pendling hadde jeg håpet på å kunne ta tog hele veien. Hvis vi flytter mer usentralt til må nok alternativet bli en bil til og kjøre til Asker for så og ta toget derfra. Jeg liker ikke å kjøre bil i sentrum, jobber midt i gryta. Har en jobb jeg gjerne vil fortsette i også, er ikke mange steder jeg får brukt min utdannelse. Ellers hadde jeg nok funnet meg jobb dit vi flytter.
Puserjenta Skrevet 6. januar 2012 #14 Skrevet 6. januar 2012 Jeg ville lett langs spikkestadlinjen. Heggedal - Røyken - Spikkestad. Da går toget både til Asker og Oslo og det går buss til Drammen. Pluss at i Røyken kommune er det full barnehagedekning,
Stimla Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #15 Skrevet 6. januar 2012 Hvordan er Tangen i Drammen? Er det et kjipt sted, det ser ikke så koselig ut med tanke på at man bare har industriområder som utsikt? Må vel uansett prøve å finne et sted i nærheten av tog, så noe langs spikkestadlinja er jo aktuelt forsåvidt.
Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #16 Skrevet 6. januar 2012 Tangen kan jeg ikke anbefale Det er ingenting, boligfelt langs veien mellom Svelvik og Drammen. Alltid vært et "høl" og kommer garantert alltid til å være det.
Stimla Skrevet 6. januar 2012 Forfatter #17 Skrevet 6. januar 2012 Tangen kan jeg ikke anbefale Det er ingenting, boligfelt langs veien mellom Svelvik og Drammen. Alltid vært et "høl" og kommer garantert alltid til å være det. Var det jeg tenkte. Så liksom ikke ut som noe fint sted. Så du foreslo Åros, men blir ikke det litt langt unna Oslo? er mange steder jeg kunne tenkt meg, men er ikke alle som er like praktiske:(
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #18 Skrevet 6. januar 2012 Med tanke på pendling til Asker og Oslo. Konnerud dersom du bor sånn til fra senteret og mot byen slik at du faktisk har buss hvert 10 min. Et ypperlig sted for barn å vokse opp på. (Bor der selv). Åssiden er også et flott sted. Bor du nede på flata så er timekspressen et godt alternativ når det gjelder å komme seg innover mot Oslo. Gulskogen har egen togstasjon så det er greit i forhold til pendling. Nyere barne- og ungdomsskole. Gulskogen senter i nærheten. Brakerøya har nærhet til togstasjon. Er litt skeptisk her, men bor du litt oppover så burde det gå greit. Styr unna Fjell, Strømsø og områder som går mot Fjell som f.eks. Galterud og øvre del av Danvik. Underlia har dårlig med busser. Nedre del av Øren er også et godt alternativ. Hyppige bussavganger og Timeekspressen. Så fort du beveger deg opp i åssidene så er du avhengig av lokal buss. Sjekk dette opp.
Gjest Consensio Skrevet 6. januar 2012 #19 Skrevet 6. januar 2012 Åros ligger like langt unna Oslo som hva Drammen gjør, sånn ca. Men det kan hende det er litt kronglete med transport fra Åros. Det vet jeg ikke så mye om. Kjører man bil så er det jo greit, da er det jo strake veien ned mot Drammen/Tranby og e18 hele veien inn til Oslo
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #20 Skrevet 6. januar 2012 Hva med Åros? Kjenner noen som bor der og de storkoser seg. Det er jo langt bort og usentralt. Da er du 100% avhengig av bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå