Gjest smilejenta Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Hei, jeg er en jente på 180 cm og veier 50-54kg. Det går opp og ned, sist jeg veide meg veide jeg 52, kan enten ha gått opp eller ned. Er jeg for tynn, tynn eller slank? Forloveden har sagt 1 gang at jeg kanskje kunne tenke meg å legge på meg bitte bitte litt. Jeg aner ikke hvordan man går opp eller ned i vekt. Jeg refser i meg chips helst med en rømme som også tømmes minst 2 ganger i uken. spiser som regel bare usunn mat og skjønner egentlig ikke om jeg er for tynn eller hva. Hører "wow du har fin kropp", "Du bar slank!", "du burde legge på deg litt","du er tynn!" osv.. hjelp. jeg har en bmi på 16 eller no, men jeg stoler ikke på det. Det tar ikke hensyn til muskler (som jeg ikke har noe av) eller hvordan kroppen din er. så derfor tror jeg ikke den gir noe bra resultat i det hele tatt. HJELP, hva mener du med 180cm og 50-54kg?
violet92 Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Hei, jeg er en jente på 180 cm og veier 50-54kg. Det går opp og ned, sist jeg veide meg veide jeg 52, kan enten ha gått opp eller ned. Er jeg for tynn, tynn eller slank? Forloveden har sagt 1 gang at jeg kanskje kunne tenke meg å legge på meg bitte bitte litt. Jeg aner ikke hvordan man går opp eller ned i vekt. Jeg refser i meg chips helst med en rømme som også tømmes minst 2 ganger i uken. spiser som regel bare usunn mat og skjønner egentlig ikke om jeg er for tynn eller hva. Hører "wow du har fin kropp", "Du bar slank!", "du burde legge på deg litt","du er tynn!" osv.. hjelp. jeg har en bmi på 16 eller no, men jeg stoler ikke på det. Det tar ikke hensyn til muskler (som jeg ikke har noe av) eller hvordan kroppen din er. så derfor tror jeg ikke den gir noe bra resultat i det hele tatt. HJELP, hva mener du med 180cm og 50-54kg? Jeg syntes i utgangspunktet det hørtes veldig lite ut, men folk bærer jo vekten sin forskjellig. Noen med den vekten/høyden kan se veldig tynne ut, men andre kan se helt fantastiske ut. Blir litt vanskelig å bedømme når man ikke kan se bilde av deg. Hva syntes du selv da, TS ? Det viktigste er at du er fornøyd med deg selv.
KaDust Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Litt vanskelig å si om du er for tynn eller ei, beinbygning har en del å si også. Siden jeg er omtrent like høy (litt høyere) og veier omtrent det samme så vet jeg at det ikke behøver å bety at du er syltynn, selvom det kanskje høres sånn ut for noen her. Men, om forloveden din har sagt at han vil du skal legge på deg litt (og du er enig), så bør du spise mye variert mat med sunt mettet fett, mye karbohydrater og proteiner. Jeg var nede i 50kg lenge og syntes det var for lite, så det jeg gjorde var å gå til lege som ga meg en fin pekepin på hva jeg burde spise. Jeg gikk opp 6-7kg og ser mye sunnere ut nå. Endret 5. januar 2012 av KaDust
violet92 Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Hei, jeg er en jente på 180 cm og veier 50-54kg. Det går opp og ned, sist jeg veide meg veide jeg 52, kan enten ha gått opp eller ned. Er jeg for tynn, tynn eller slank? Forloveden har sagt 1 gang at jeg kanskje kunne tenke meg å legge på meg bitte bitte litt. Jeg aner ikke hvordan man går opp eller ned i vekt. Jeg refser i meg chips helst med en rømme som også tømmes minst 2 ganger i uken. spiser som regel bare usunn mat og skjønner egentlig ikke om jeg er for tynn eller hva. Hører "wow du har fin kropp", "Du bar slank!", "du burde legge på deg litt","du er tynn!" osv.. hjelp. jeg har en bmi på 16 eller no, men jeg stoler ikke på det. Det tar ikke hensyn til muskler (som jeg ikke har noe av) eller hvordan kroppen din er. så derfor tror jeg ikke den gir noe bra resultat i det hele tatt. HJELP, hva mener du med 180cm og 50-54kg? Dobbeltpost, sletta Endret 5. januar 2012 av violet92
Gjest Linnea 5 Skrevet 14. januar 2012 #6 Skrevet 14. januar 2012 Begynn å tren og slutt å spis usunn mat da får du en sunnere kropp og kanskje en høyere vekt(siden du ikke har muskler) og dermed en sunnere BMI
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #7 Skrevet 14. januar 2012 I følge denne kalkulatoren er du veldig undervektig for din høyde. http://www.melk.no/kosthold-ernaering/test-deg-selv/bmi-kalkulator/
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2012 #8 Skrevet 14. januar 2012 I følge denne kalkulatoren er du veldig undervektig for din høyde. http://www.melk.no/kosthold-ernaering/test-deg-selv/bmi-kalkulator/ Din "normalvekt" skal visst ligge mellom 60 og 80 kg et sted. Kommer an på beinbygning og arv og sånne ting.
fridr Skrevet 14. januar 2012 #9 Skrevet 14. januar 2012 Hva føler du for din kropp selv? Føler du deg slapp og sliten? Er du svak? Dårlig fysisk form? Mitt eneste råd er å begynne å trene regelmessig, GJERNE en del styrke, og spis sunt og godt. Jeg synes det høres ut som du er veldig tynn, med tanke på hvor høy du er - du er 20 cm høyere enn meg og veier nesten 15 kg mindre enn meg + at jeg er ganske slank og ikke overvektig. Derfor synes jeg det høres ut som du er veldig tynn. Men jeg har jo ikke sett deg, så er vanskelig å bedømme. Jeg håper bare du klarer å finne din balanse og blir glad i din kropp Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå