AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Heisann! Jeg er en gutt på 20 år som liker å trene styrke. Har nå hatt et lengre opphold, men ville starte på/';n igjen i dag. Jeg har tidligere i startfasen på treningsperioder fått problemer underveis i økten og dette skjedde også i dag. Etter lett oppvarming på sykkel og en liten runde med litt styrketrening (2-3 minutter) hvor jeg ikke presset meg særlig hardt blir jeg svimmel og kvalm. Synet mitt blir utydelig og hørselen blir også påvirket (høres ut som jeg er under vann og folk snakker over vannet på en måte). Dette kommer 35sek - 1min inn i pausen etter styrkeøvelsen. Jeg setter meg ned for å slappe av, hjertet dunker hardt, svimmelheten forsvinner etterhvert og kvalmen blir borte. Når det er hele er over føles kroppen litt kald og helt tom for krefter. Dette er veldig ubehagelig og jeg lurer på hva dette kan komme av? Jeg spiser godt med mat før trening og drikker vann både før og under treningen, men ikke for store mengder. Dette har skjedd både når jeg har løpt, syklet og trent styrke. Som sagt har dette skjedd før når jeg har et lengre opphold fra trening og skal starte på igjen. Etter 3-4 jevne treninger merker jeg ingenting lengre og alt er som det skal være. I dag var jeg bevisst og tok en pause tidlig i økten for å kjenne om det skjedde igjen. Denne gangen kom det ikke så hardt som det har gjort tidligere hvor pausen har vært lengre ut i økten. Noen som aner hva det kan være og hva jeg evt. kan gjøre for å unngå at dete skjer? Eller noen som opplever liknende? På forhånd takk for svar!
Gjest SnowLeopard Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Det kan høres ut som kroppen din bare protesterer litt, siden du ikke opplever dette med jevn trening. Men jeg vil likevel si at synsforstyrrelser og svimmelhet etc er en jobb for en lege.... Bestill deg en time du.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Heisann! Jeg er en gutt på 20 år som liker å trene styrke. Har nå hatt et lengre opphold, men ville starte på/';n igjen i dag. Jeg har tidligere i startfasen på treningsperioder fått problemer underveis i økten og dette skjedde også i dag. Etter lett oppvarming på sykkel og en liten runde med litt styrketrening (2-3 minutter) hvor jeg ikke presset meg særlig hardt blir jeg svimmel og kvalm. Synet mitt blir utydelig og hørselen blir også påvirket (høres ut som jeg er under vann og folk snakker over vannet på en måte). Dette kommer 35sek - 1min inn i pausen etter styrkeøvelsen. Jeg setter meg ned for å slappe av, hjertet dunker hardt, svimmelheten forsvinner etterhvert og kvalmen blir borte. Når det er hele er over føles kroppen litt kald og helt tom for krefter. Dette er veldig ubehagelig og jeg lurer på hva dette kan komme av? Jeg spiser godt med mat før trening og drikker vann både før og under treningen, men ikke for store mengder. Dette har skjedd både når jeg har løpt, syklet og trent styrke. Som sagt har dette skjedd før når jeg har et lengre opphold fra trening og skal starte på igjen. Etter 3-4 jevne treninger merker jeg ingenting lengre og alt er som det skal være. I dag var jeg bevisst og tok en pause tidlig i økten for å kjenne om det skjedde igjen. Denne gangen kom det ikke så hardt som det har gjort tidligere hvor pausen har vært lengre ut i økten. Noen som aner hva det kan være og hva jeg evt. kan gjøre for å unngå at dete skjer? Eller noen som opplever liknende? På forhånd takk for svar! Der sa du det. Jeg trente aktiv hard styrke ganske lenge før jeg nå tok en pause på 2-3 måneders tid, ikke dermed sagt at jeg satt på ræva like lenge, jeg trente bare ikke strukturert styrke med vekter. Så tok jeg opp treningen, og trodde jeg var i bedre stand enn jeg var i, tok for hardt i og opplevde det du gjorde. Trodde det var noe galt, at jeg hadde ødelagt meg eller noe, men så innså jeg at jeg tok for hardt i. Start roligere, ikke tren så hardt, tren deg opp igjen. Jeg innser at jeg må starte ganske rolig selv nå, og da forsvant all del ekle svimmelheten. Det er veldig ekkelt, utrolig :S
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=617297 samme problem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå