Gå til innhold

Sviende og vondt underliv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 25 år som så lenge jeg kan huske (kanskje siden ungdomskolen?) har slitt med masse svie og smerter i underlivet. Jeg takler ikke når det blir for kaldt, da svir jeg. Har jeg holdt meg litt for lenge og det er kaldt og jeg skal tisse svir det ekstremt og det varer i kanskje opp til en time. Jeg har nesten helt fått avsmak fra sex pga smerter. Har hatt en del sexliv med kjærester, men gruer meg for det meste til å ha det. Det føles som om jeg er veldig sår og tørr nedentil. Det har faktisk hendt at det har vært minimalt med smerter men det er sjelden. Kan nevne at min første erfaring med sex var en venn som lokte meg til det. Følte meg absolutt ikke avslappa og hadde ikke spesielt forhold til denne fyren. Jeg var 15 år. For noen år siden ble jeg henvist til sykehus i oslo for sjekk. Dama der mente at jeg hadde vaginisme og at jeg skulle gjøre øvelser. Kan godt hende jeg har vaginisme, men jeg tror det er langt fra det eneste jeg har. Vaginisme er jo at det er smerter når penis, tampong eller lignende kommer borti underlivet, jeg har smerter og svie ellers også, ikke kun da.

Jeg har hatt urinveisinfeksjon\blærebetennelse (det er vel to forskjellige ting? husker ikke hva jeg hadde)et par ganger, men det tok jeg medisin mot og det forsvant. Jeg kjenner godt forskjell på det og problemene jeg har til vanlig. Ellers tror jeg jeg hadde soppinfeksjon en gang for noen år siden... Har vært til flere underlivsundersøkelser og ingen har funnet noe galt.

Nå er jeg gravid, snart ferdig med min 4. måned. Jeg er livredd for hvor smertefull fødsel kommer til å være. Tenk da, jeg har så masse smerter til vanlig, da må det jo bli et helsikken å presse ut et barn.

Mitt spørsmål: Noen andre her med samme problem? Eller som vet hva jeg kan gjøre? Jeg orker ikke leve med slikt for alltid. Det påvirker jobb, mitt sexliv og livet generelt.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke en sjel her inne som har et lignende problem?

Gjest Offensive Pie
Skrevet
:klemmer: Det høres ikke noe særlig ut! Hva sier legen din om dette?
Skrevet

Jeg har hatt flere fastleger (har måttet bytte pga flytting og pga dårlige leger), ingen tar meg særlig seriøst egentlig.. Hvertfall ikke etter jeg var på sykehuset for den sjekken.. Feks jeg sier at jeg sliter med jobbing pga dette problemet, men legene mener at jeg ikke kan bruke det som unskyldning til ikke å ha 100 % jobb.. Hallo, det er et STORT problem! Kanskje leger avogtil burde få oppleve samme ting som pasientene for å forstå noe...

• 2 måneder senere...
Gjest Stråleskadd
Skrevet

Har du hørt om interstituell cystitt, hvis ikke kan det være noe å undersøke. Jeg har fått god hjelp på Aker sykehus hos en uroterapeut for dette. Det er synd at ikke helsevesenet kan behandle våre bekkenregioner under ett, spesielt urinveier og underliv, de henger ofte sammen plagene vi har der. En annen erfaring jeg har er at jeg opplever å ha symptomer på Urinveisinfeksjon, men ingen bakterier blir funnet i første omgang. Når urinprøven blir sendt til dyrking så finner de allikevel bakterier. Så ikke gi deg selv om helsepersonell sier de ikke finner bakterier. Jeg holder nå på med akupunkturbehandling, denne gjør at jeg får bedre sirkulasjon i området noe som kanskje du også behøver for å bli bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...