YoyoMa Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Er disse menneskene som ikke er i stand til å snakke om annet enn islam autister? Har selv muslimske røtter men praktiserer religionen min like lite som en hvilken som helst ateistisk etnisk nordmann. Dette stanser likevel ikke enkelte etniske nordmenn i å prøve å diskutere islam med meg når de ser sjansen byr seg ( dvs. hvor som helst, når som helst). Noen er til og med frekke nok til å tro at jeg på noen som helst måte representerer klodens 1,5 milliarder muslimer. Så det hoper det seg opp idiotiske spørsmål som "lurte taxi sjåførene i tunisia meg fordi jeg er vantro?" Hvordan faen skal jeg vite det? Er jævlig lei av å være bare muslim i enkeltes øyne, og enda mer lei er jeg av det ikke lenger går an å frekventere et norsk debattforum uten å bli bombardert av tråd på tråd om den påståtte islamiseringen av Europa. huff!! 1
Flanør Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Er disse menneskene som ikke er i stand til å snakke om annet enn islam autister? Har selv muslimske røtter men praktiserer religionen min like lite som en hvilken som helst ateistisk etnisk nordmann. Dette stanser likevel ikke enkelte etniske nordmenn i å prøve å diskutere islam med meg når de ser sjansen byr seg ( dvs. hvor som helst, når som helst). Noen er til og med frekke nok til å tro at jeg på noen som helst måte representerer klodens 1,5 milliarder muslimer. Så det hoper det seg opp idiotiske spørsmål som "lurte taxi sjåførene i tunisia meg fordi jeg er vantro?" Hvordan faen skal jeg vite det? Er jævlig lei av å være bare muslim i enkeltes øyne, og enda mer lei er jeg av det ikke lenger går an å frekventere et norsk debattforum uten å bli bombardert av tråd på tråd om den påståtte islamiseringen av Europa. huff!! Synes du har et godt poeng der: hvorfor skulle din religiøse overbevisning være det eneste som karakteriserer deg? Men forklaringen er nok ikke at de er autister (selv om enkelte har hakk i plata), men at politisk islam brer om seg og radikaliseres, også i Europa. Naturligvis spiller den økende innvandringen fra muslimske land til Europa også en rolle, men jeg tror opphenget i islam og muslimer er mindre knyttet til selve de demografiske endringene, og mer knyttet til at islam brukes til å fronte politiske mål, f.eks. "særretter" for muslimer. Også hinduer får opphold i Norge, men de får ikke like mye pepper fordi religionen deres ikke er så omstridt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå