Gå til innhold

Lommpenger til 1 uke i NY

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville spart opp MYE! Skal jeg først til NY vil jeg kose meg og shoppe til gangs. Hadde lett klart å svidd av 30 000 ja, og jeg handler aldri dyre designerklær. Tror nok det ville blitt et par ekstra kofferter med tilbake gitt:p

Når jeg klarer å bruke 15000 på tre dager i Køben(og helst skulle jeg hatt mye mer, siste dagen var jeg helt blakk men fant jo fortsatt så mye fint!), så klarer jeg lett å bruke 30 000(++) i NY.

Så spar alt du klarer å skrape sammen, og bruk etter behov og evne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte 32 000kr inkl fly og hotell (som var ca 8-9000kr).

Skrevet

Lommepenger, da holder jeg shopping utenom. Det er jo ingen grenser hva man kan shoppe for, så det blir umulig å si noe om.

Det du trenger er;

7day metrocard - $29 (ubegrenset reiser med t-bane og buss)

Mat/drikke - $70-$100 pr dag (kan bli billigere hvis du har frokost inkl, som ikke er vanlig)

Museer/attraksjoner - $20-$40 pr dag

Så tilkommer transport t/r flyplass, f eks fra New Ark koster buss eller tog $28-$30 (anbefaler buss)

Dvs at du trenger ca $1000 (som minimum!)

Skrevet

Virker som CityPass er en smart ting å kjøpe, spesielt for oss som skal være der såpass lenge. Koster $79 for voksne, og da får man inngang til mange av de viktigste attraksjonene + 2-timers cruise.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Du burde regner minst 100 dollar dagen bare på mat, skal du på opplevelser som koster penger må dette også medregnes, samt at matbudsjettet selvfølgelig øker ift. hvor du velger å spise.

Skrevet

$100 på mat pr dag, er det så himla dyrt der?

Skrevet

Blånd: Om du skal spise i sentrum på café/restaurant tre ganger om dagen så blir det fort det. Er et senter ved Columbus Circle, i kjelleren der har de en fantastisk matbutikk med masse sunn mat, salater, gode baguetter osv i mer normale størrelser enn hva man får på Delier o.l.

Skrevet

Jeg har brukt både 1500 som student for noen år siden og 7-8000 i fjor som lommepenger på en uke i NY. Kommer bare an på hva du velger å gjøre og spise og hva slags ferie du ønsker deg.

Skrevet

New york er ingen billig by så jeg hadde beregnet romslig med penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...