AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Kanskje dere har en anelse om hvor mye lommepenger man kan regne med å trenge på 1 ukes tur til New york nå i vinter? Jeg har ingen planer om å svi av mange tusen på dyre designerplagg og slikt bare så det er sagt Rettet opp en skrivefeil i overskriften Kosemose, mod Endret 5. januar 2012 av Kosemose
Moscato Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Jeg ville satsa på å bare skrape sammen alt jeg klarte, og så bruke sunn fornuft når det gjelder kjøp av ting og opplevelser. Endret 5. januar 2012 av MissStiles 1
Tullamore Dew Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Jeg hadde prøvd å få tilgang til så mye som mulig, og heller vært måteholden med kjøpene. Noe lunde i allefall. Bedre å ha tilgang på penger, og heller ha til overs, enn å ikke ha penger når man gjerne skulle hatt dem. Endret 5. januar 2012 av MissStiles
Gjest Consensio Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Ellers enig med de andre. Ta med så mye penger du bare kan og heller stå igjen med penger når turen er over. Innmari kjipt om man finner noe man bare MÅ ha, men ikke har nok penger tilgjengelig Endret 5. januar 2012 av MissStiles
Tropic Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg ville hatt 10 000 kr totalt. Dette inkl ALT av mat, shopping, taxi, osv. Men det beste er uansett å ha så mye som mulig oppspart, så er det bare å sette resten på sparekonto når ferien er over. Jeg har alltid mer penger tilgjengelig enn jeg vet jeg kommer til å bruke!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 TS her. Takk for svar! Men seriøst? Greit at overskriften jeg skrev feil ble ordna opp i, men trengte dere å slette det andre innlegget jeg skrev OG slette at de andre lo litt av av den..? Jøss....
Gjest Annaires Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Vi har brukt alt mellom 15-30 tusen på en langhelg der..
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Jeg skal dit snart og tar med meg 12000kr i lommepenger! sist jeg var der brukte jeg 11000. Greit å ha nok penger;)
Tullamore Dew Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 TS her. Takk for svar! Men seriøst? Greit at overskriften jeg skrev feil ble ordna opp i, men trengte dere å slette det andre innlegget jeg skrev OG slette at de andre lo litt av av den..? Jøss.... Det litt morsomme er jo at moderatoren heller ikke klarte å skrive overskriften rett, det står jo Lommpenger og ikke Lommepenger 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Det litt morsomme er jo at moderatoren heller ikke klarte å skrive overskriften rett, det står jo Lommpenger og ikke Lommepenger Vanskelig ord 2
CathFoto Skrevet 5. januar 2012 #11 Skrevet 5. januar 2012 Jeg brukte 10.000,- på en uke sist gang, men da var over halvparten på shopping. Mat rundt Times Square, Restaurant Row og andre turistområder er dyrere
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #12 Skrevet 6. januar 2012 Vi har brukt alt mellom 15-30 tusen på en langhelg der.. Oi! Det var veldig mye penger på veldig kort tid! Har dere handlet mye designerklær og lignende da eller? TS
Anglofil Skrevet 6. januar 2012 #13 Skrevet 6. januar 2012 Reiser tre uker til USA i juni/juli, hvor 7 netter er i New York. Har spart 50.000 kr til rene lommepenger, holder av ca 25-30.000 kr av dem til New York, og det er da utenom hotell etc. Kommer ikke til å kjøpe mye designerklær, bare for å ha sagt det, men skal virkelig kose oss. Bedre å ha penger igjen etter turen fremfor å finne ut at det blir for lite. Mvh Yvonne
Samulita Skrevet 6. januar 2012 #14 Skrevet 6. januar 2012 Det som er "farlig" i NY er alle de små utgiftene som man unner seg fordi det er billigere enn vi er vant til, f.eks. taxi. Jeg tror jeg tok undergrunnen 1 gang Veldig dumt, egentlig! Totalt brukte jeg 13000 kr på fire dager!! Helt vanvittig siden jeg var der alene, men jeg kjøpte en hel del gaver til familie og sparte ikke på noen ting. Spiste hvor jeg ville, tok taxi hvor jeg ville osv.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #15 Skrevet 6. januar 2012 Mens vi klarte oss med 30 000,- pr pers for tre uker i USA, inkl 5 dager i NY. For vår del er ikke "kose oss" synonymt med å svi av så mye penger som mulig. 3
MissStiles Skrevet 6. januar 2012 #16 Skrevet 6. januar 2012 Jeg sparte ca 20 000kr for en uke til New York i fjor. Brukte vel kanskje bare 10 000kr.
Mondy Skrevet 6. januar 2012 #17 Skrevet 6. januar 2012 Det kommer jo litt an på hvor mye du har lyst til å handle mens du er der borte. Jeg brukte vel 30000,- på ti dager på shopping og mat. Men jeg hadde samtidig klart meg fint med 10000,- til både shopping, mat og severdigheter. Jeg syns ikke NYC er så dyrt som alle skal ha det til, iallefall ikke etter hva vi nordmenn er vant til! Det går veldig fint an å handle både mat og andre ting billig mens du er der Men som de andre sier over her, spar det du kan - så kan du bruke det du føler for der og da! God tur
CathFoto Skrevet 6. januar 2012 #18 Skrevet 6. januar 2012 Enig med Mondy i at NY ikke er så dyrt, kanskje med unntak av mat i de største turistfellene. Det er vel heller det at klær, sko, elektronikk etc er mye billigere enn hjemme, og når man da i tillegg legger til et veldig bra utvalg, så er det lett å bruke mye penger.
Anglofil Skrevet 7. januar 2012 #19 Skrevet 7. januar 2012 Mens vi klarte oss med 30 000,- pr pers for tre uker i USA, inkl 5 dager i NY. For vår del er ikke "kose oss" synonymt med å svi av så mye penger som mulig. Ikke for oss heller, men samtidig sparer jeg opp mye slik at vi kan bruke penger på nesten hva vi vil. Heller penger igjen når vi kommer tilbake fra ferie enn å ende opp med at man må snu hver krone/dollar mot slutten av ferien. Mvh Yvonne
Tbag Skrevet 7. januar 2012 #20 Skrevet 7. januar 2012 Sist jeg var i NY var jeg der i 10 dager, på disse ti dagene hadde jeg 14000 i rene lommepenger. Det gikk jo såklart helt fint, men jeg angret meg på at jeg ikke hadde spart opp mer. Det er så utrolig mange fristelser der og helt vannvittig med utvalg i absolutt alle prissikter. Å spise er i utgangspunktet billig der borte, men husk at hele prisen ikke blir det samme som det som står i menyene, man må legge til tax og tips, tipsen er på mellom 15-20% Flere steder legger de faktisk tips til på regningen, så du har på en måte ikke noe valg når det kommer til hvor mye du vil tipse. Jeg skjønner jo poenget da det er vanlig å ha en timeslønn på 2$, da tipsen egentlig er den ekte lønnen...Men alikevel. Jeg brente meg litt på det, første gangen i NY, regnet med å bruke mye mindre penger på mat enn det jeg faktisk brukte. Skal nevnes at jeg spiste for det meste på kjente og ordentlige restauranter mår det kom til middag, så det finnes jo helt klart billigere alternativer, men alikevel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå