Gå til innhold

Bytte av PT midt i kontrakten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har betalt for 12 timer med PT på Sats, men har lyst til å bytte trener. Noen som vet om det går an? Jeg lurer også på om jeg stiller for høye krav eller om jeg har grunn til å være misfornøyd. Saken er den at treneren stadig vekk avlyser timene. Da vi skrev kontrakt sa jeg at jeg ville trene onsdag formiddag, fordi det passet best for meg ift jobben, og i følge ham var dette helt greit. Men nå viser det seg, etter noen avlysninger, at dette visstnok er den dårligste dagen i uken for ham. Fordi det stadig "dukker opp noe annet" som han sier. I går sendte han sms 45 minutter før treningen. Han foreslår stadig vekk trening på ettermiddagene, men det er jeg ikke interessert i. Jeg går på 1-2 gruppetreninger i uken utenom PT, og jeg synes det er tull å betale 500 kroner for en PT-time når jeg heller kan gå på en bodypump-time. Det jeg egentlig lurer på er hvor mye jeg skal tilpasse meg ham og omvendt. Hadde jeg visst at onsdag formiddag var et problem ville jeg valgt en annen PT.. Det skulle for øvrig tatt seg ut om jeg sa til min arbeidsgiver at sorry men jeg kan ikke jobbe idag for det har dukket opp noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Du er kunden. Det er deg det skal passe for. Det er ikke greit at du kjøper en tjeneste og PT avlyser. Du har rett til at det skal passe deg.

Ta det opp med senteret eller noen. De hater misfornøyde kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg hadde helt klart gått til senteret, forklart situasjonen og bedte om å få ny pt. Du har jo tross alt sagt når det passer for deg, og hvis det passer dårlig for den aktuelle pt burde han ha sagt fra om det før han sa ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe problem å få byttet. Du er kunden, den PT'en har ikke helt forstått hva han driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har tatt det opp med senteret, og det er mulig å bytte. Men nå skal jeg snakke med treneren, og si at hvis ikke han kan trene meg hver onsdag formiddag, så ser jeg meg nødt til å spørre om noen andre kan overta. Grunnen til at jeg spør om råd her er at jeg er utrolig dårlig på å ta opp sånne ting med andre. Dette er jo et tett samarbeid, jeg vil ikke ha et dårlig forhold til den som skal piske meg rundt i 55 minutter for å si det sånn... Men jeg ser jo at dette ikke holder mål. Jeg vil ha PROGRESJON, og det får jeg ikke av å trene annenhver uke... Jeg trener jo selvsagt alene de gangene han ikke kommer, men jeg er dårlig til å presse meg selv og det er jo derfor jeg tester PT. Men altså, det er jeg som er kunden, det er jeg som betaler og jeg som bestemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar!

Jeg har tatt det opp med senteret, og det er mulig å bytte. Men nå skal jeg snakke med treneren, og si at hvis ikke han kan trene meg hver onsdag formiddag, så ser jeg meg nødt til å spørre om noen andre kan overta. Grunnen til at jeg spør om råd her er at jeg er utrolig dårlig på å ta opp sånne ting med andre. Dette er jo et tett samarbeid, jeg vil ikke ha et dårlig forhold til den som skal piske meg rundt i 55 minutter for å si det sånn... Men jeg ser jo at dette ikke holder mål. Jeg vil ha PROGRESJON, og det får jeg ikke av å trene annenhver uke... Jeg trener jo selvsagt alene de gangene han ikke kommer, men jeg er dårlig til å presse meg selv og det er jo derfor jeg tester PT. Men altså, det er jeg som er kunden, det er jeg som betaler og jeg som bestemmer!

Stå på!

Du er ikke urimelig. Det høres helt hårreisende ut, slik han holder på. Det er ikke akkurat motiverende og han burde ikke være den som gjør trening vanskeligere for deg, tvert i mot! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Nå har jeg snakket med PT, og han har lovet å skjerpe seg. Jeg er fornøyd med treningen så det er greit for meg å fortsette hvis han bare møter opp hver gang. Jeg får jo en ekstra time gratis for hver gang han avlyser mindre enn 24 timer før, så det kommer jo godt med. Men dropper han en trening til så mister han meg som kunde - og det vet han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...