Gå til innhold

Alexander eller Aleksander?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Heter man vanligvis Alexander eller Aleksander?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker bokstaven x. Så Alexander. :enig:

Skrevet

Aleksander er vel en mer "norsk" skrivemåte. Begge deler er vanlig, men ikke noe jeg ville kalt min unge :sjenert:

Skrevet

Hm, vil nok si jeg har hørt begge, men at jeg har kommet over Alexander oftere. Synes det er finere og:)

AnonymBruker
Skrevet

Aleksander ser mye penere ut.

  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke hva som er vanligst, men jeg liker Aleksander best. Det er jo slik det skrives på typisk norsk :)

AnonymBruker
Skrevet

Alexander, som oftest.

Det er 6152 menn som har Aleksander som første fornavn.

Det er 5593 menn som har Aleksander som eneste fornavn.

Det er 9615 menn som har Alexander som første fornavn.

Det er 8070 menn som har Alexander som eneste fornavn.

Med X er finest.

Skrevet

Alexander, som oftest.

Det er 6152 menn som har Aleksander som første fornavn.

Det er 5593 menn som har Aleksander som eneste fornavn.

Det er 9615 menn som har Alexander som første fornavn.

Det er 8070 menn som har Alexander som eneste fornavn.

Med X er finest.

Men også grusomt vanlig... :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...