AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Nå er jeg helt ute å kjører.. har ikke selvskadet meg på denne måten på lenge lenge! De er ikke dype, men ser faen ikke ut.. I tilegg drakk jeg igår (på en tirsdag, ja) alkohol gjør meg enda dårligere.. Jeg sliter veldig mye med tanker, susidale tanker kan man vel si.. skremmende.. skulle vært hos dps idag, men jeg var jo fyllesyk så klart. De ringte meg, men jeg sov da! Så nå hører jeg vel ikke fra de på en stund heller.. Har null livsgnist igjen.. har heldigvis ferie, men har ingen sjangs til å slappe av. Jeg sover og sover, er våken om nettene og hater livet ... Noen "tips" og komme med?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har ingen tips dessverre, men: Jeg gjorde akkurat det samme selv i natt, bare at jeg skader meg på lårene. Har akkurat samme følelsene også. Livet er virkelig ikke enkelt..
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har telefonskrekk og klarer ikke forklare meg Og det er vel ikke stort legen får gjort..
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Lag en liste over ting som er verdt å leve for? Små ting som gir deg gleder i hverdagen? Feks; Mor Far Katt Bror Nabo Skriv gjerne hvorfor også. Eller du kan prøve å føre en dagbok over ting som er bra som har skjedd "i dag". Du kan også kanskje begynne å trene litt hjemme eller gå noen turer for å tenke litt. Pleier å hjelpe meg, men nå regner jeg med at vi er to vidt forskjellige individer. Har vert der jeg også, våknet opp med sår på armen uten at jeg helt skjønte hvorfor. Var i en dårlig periode da, så det funka fjell da, men i etter tid ser jeg selv hvor teit det ser ut. Haha. Stor klem til deg!
Polymorph Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Snakk med en psykolog. Vet at det er vanskelig å komme i gang, men prøv! Det er verdt et forsøk på å bli frisk. Tenker på deg
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Helt enig, er 3. person i denne tråden som har det slik. Sitter og drikker kl 2 på natten i skjul, for å kunne sove eller gjemme seg litt for tankene.. Det verste er at jeg har laget en liste som den over, men for hver dag stryker jeg en ting, blir mer likegyldig. Hva skjer den dagen det går helt over styr? Jeg har en baby å ta vare på... Er så glad i barnet, men hater meg selv sånn.. Så vet ikke. Tips?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 Nå har jeg ikke energi til å skrive noe langt, men jeg har slitt med alkohol, depresjoner, selvskading, vært suicidal, angst og pilleproblemer. For å kanskje gi et lite håp til dere som har det vondt så har livet mitt nå snudd seg på hodet. Jeg fikk fra å drikke meg sanseløst drita og skade meg hver eneste dag til å bli flink å trene, gjør mange ting hjemme, jobber, har hund og er virkelig lykkelig og glad for livet! 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. januar 2012 #9 Skrevet 5. januar 2012 Helt enig, er 3. person i denne tråden som har det slik. Sitter og drikker kl 2 på natten i skjul, for å kunne sove eller gjemme seg litt for tankene.. Det verste er at jeg har laget en liste som den over, men for hver dag stryker jeg en ting, blir mer likegyldig. Hva skjer den dagen det går helt over styr? Jeg har en baby å ta vare på... Er så glad i barnet, men hater meg selv sånn.. Så vet ikke. Tips? Siden du har barn så tenker jeg at du må tenke at du er god nok på alle måter for ditt barn! Barnet ditt elsker deg sånn som du er og er heldig som har akkurat deg til mamma! Hva med å tenke på hvor mye du gleder barnet ditt bare ved å "være til"? Prøv å styrke selvbildet/selvtilliten med å tenke på alt det positive barnet gir deg og det du gir til barnet?
Siiw Skrevet 5. januar 2012 #10 Skrevet 5. januar 2012 Uffda det må du ikke gjøre:( Kjenner følelsen! - det hjelper så utrolig godt der og da! men ikke etterpå du må finne på ting. gå tur! skriv dagbok!- bare skriv det som faller deg inn! tøm deg for ord! ikke bry deg om å skrive kjære dagbok ovs! ingen som skal lese hva du skriver:) med mindre du vil dele det med noen.... ellers tenk på det små tinga i livet! som gleder deg! ikke kom her og si at det ikke finnes noen ting som ikke gleder deg:) . søk opp youtube! og hør på musikk som du veit gjør deg glad! sanger du har gode minner til:D . mimre! og vite at ting kan bli bra igjen. men det er du som MÅ ta den avgjørelsen om at du ikke leve sånn videre i møkka..... Og skriv opp alle tinga som plager deg! få det svart på hvitt:) å se ok, detta må jeg jobbe med! og det kan jeg gjøre med detta fks!! ikke se mørkt på det. Hver gang 'lysta' kommer: finn på noe!, hør på glad musikk!,skriv, gå ut! ikke ha noen mål for turen! tenk frisk luft! og bare vandre i vei. til du finner litt mer ro i kroppen:) Og se på en film....? planlegg noe du har lyst til og gjøre:-D Sett opp mål, kort siktige og langsiktige! små og store! eneste hinderet er deg selv, som ikke prøver og nå dem. OG så imorgen når du våkner! ikke fyllesjuk!- men EDRU! . så ringer du dps! drit i tlf skrekken! har det selv, og sier hei, jeg vil gjerne ha time hos psykologen min.! og sier dem noe om timen du ikke kom til, si jeg var sjuk:). er ikke dems sak. er mellom deg og behandlern! Ok....?.... ikke flere kutt nå eneste dem etterlater seg er dårlige minner og arr! som du ikke trenger:-) Beklager at jeg ikke kan være mer til hjelp:S
Kråkesaks Skrevet 5. januar 2012 #12 Skrevet 5. januar 2012 Kjære Anonymbruker Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/ Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Lykke til. Tråden stenges. Mvh Kråkesaks, mod
Fremhevede innlegg