Gå til innhold

Hun kaller datteren min feit....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorvidt det er hyggelig ment eller ikke er nok TS den beste til å avgjøre. Hun sier jo selv at andre venninner sier lignende ting, men med en koselig undertone. Da er det helt tydelig at hun er i stand til å skille mellom disse meningen bak bemerkningene. Sammen med "venninnens" andre kommentarer er det vel ikke tvil om at tanken bak ikke er godt ment?!?!

Jeg føler så med deg TS. Vi har opplevd det samme med vår datter. Hun har hele tiden vært kort og kraftig, selv uten mme, og ALLE kommenterer at hun er tjukk. Det er litt slitsomt siden vi selv synes hun er helt perfekt... helsesøster sier at hun bare er kraftig bygd, så hun er ikke altfor tjukk faktisk. Men de fleste som kommenterer sier det med en koselig undertone, som: Se på alle de deilige valkene da! :) men familien vår har vært fæle på å komme med slike kommentarer både til babyen og meg (jeg har lagt på meg en del i svangerskapet...) de sier for eksempel: prøver du å få dattera di like tjukk som deg eller??

Jeg synes du bør kutte ut venninna di. Hvis du er tøff nok kan du jo fortelle henne rett ut at du kutter henne ut, og hvorfor du gjør det.... hun høres uansett ikke ut som en venn det er noe vits i å spare på. Jeg skulle ønske jeg kunne kutte ut familien min like enkelt...

Masse lykke til :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kaller til daglig barnet mitt for "klumpen" eller "tjukkabolla", og jeg elsker at han er babytjukk og jeg forguder ungen. Ser ikke på det som krise akkurat.

Gjest "gjest"
Skrevet

Den her "venninna" di er avensjuk på deg fordi du har baby.

Skrevet

Barn i den alderen SKAL være lubne da. Verste jeg ser er magre barn.

Neste gang får du si "Man skal ikke skjule velstanden" og ignorere henne. Hun høres ut som en idiot.

Gjest UngKalven
Skrevet

Hvis du kan gjøre det på en litt overbevisende måte bør du kanskje konfrontere henne med det. Neste gang hun referer til ungen din som feit snur du deg mot henne og sier: "Nå er jeg lei av at du kaller barnet mitt for feit, hvorfor gjør du det egentlig? Det sårer."

Hun vil kanskje umiddelbart føle ubehag over å bli konfrontert på denne måten, men vil etterhvert respektere deg nok til å ikke komme med slike "stikk" til deg eller ungen din. For det er jo litt respektløst og snakke slik til ungen til en god vennine.

Gjest "gjest"
Skrevet

Man er litt sprengt i hodet når man mobber en baby.

• Liker 2
Skrevet

Barn i den alderen SKAL være lubne da. Verste jeg ser er magre barn.

Neste gang får du si "Man skal ikke skjule velstanden" og ignorere henne. Hun høres ut som en idiot.

Du er vel ikke noe bedre selv med den kommentaren der kanskje?

Noen har lubne babyer, andre har slanke babyer. Så lenge ikke helsestasjonen mener det er grunn til bekymring er ingenting av det unormalt.

• Liker 2
Skrevet

Haha, jeg var SKIKKELIG bolle som liten jente. Valker på armene og skikkelig dobbelthake.. :fnise: Men dette gikk jeg av meg, og har egentlig vært naturlig superslank hele livet bortsett i fra da. :P Jeg fikk vanlig morsmelk.

Skrevet

Du er vel ikke noe bedre selv med den kommentaren der kanskje?

Noen har lubne babyer, andre har slanke babyer. Så lenge ikke helsestasjonen mener det er grunn til bekymring er ingenting av det unormalt.

Når jeg sier MAGER så er ikke det det samme som slank da... Mager i min verden er noe usunt... :filer:

Skrevet

Forresten er det veldig greit at ungen har litt å gå på. Jenta vår ble veldig syk i høst og orket nesten ikke spise noe, da var det godt at hun ikke var sylslank fra før. Hun gikk ned en hel masse! :( men nå er valkene tilbake, heldigvis :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som mener at babyer SKAL være tjukke med valker, er det like stas med en tjukkas på 14 som ikke har vokst av seg valpefettet. Tror dere fjortisen syns det er stas?

Godta at alle er forskjellige, å lær dere å godta at noen barn faktisk er slanke også som babyer, å like fine som andre babyer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for all god trøsting, føler i grunn at situasjonen ble litt bedre nå :)

MEN!

Det er ikke meningen at dette skal bli en kjefte tråd eller krangle tråd om hvordan babyer ser ut. Jeg tror at når folk oppover her har skrevet "Babyer skal være tjukke" så er det en måte å si "Ikke tenk på det, det er helt normalt", men jeg kan ha feil tolket meningen selvfølgelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Begynn å si det samme som hun sier til/om barnet ditt, til henne.

Haha, ja! Nesten gang venninnen din kommer, skal du si til barnet ditt, mens du ser på venninnene din.

"Nei, se! Der kommer bolla pinnsvin!"

"Hei store olle bolle!"

også vinker du med hånden til barnet ditt mot venninne din :gjeiper:

Endret av Bølle
  • Liker 2
Skrevet

Dere som mener at babyer SKAL være tjukke med valker, er det like stas med en tjukkas på 14 som ikke har vokst av seg valpefettet. Tror dere fjortisen syns det er stas?

Godta at alle er forskjellige, å lær dere å godta at noen barn faktisk er slanke også som babyer, å like fine som andre babyer.

De jeg kjenner som var feite som babyer, ble sylslanke som tenåringer.

Men en gutt jeg kjenner, som var fet som baby, forsatte å være fet som tenåring ... han syns det ikke var noe særlig, men foreldrene hans var feite også og brydde seg ikke om kostholdet ...

En annen jenten jeg kjenner var også feit som baby og tenåring, men det var pga en sykdom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veninnde jeg har hatt helt siden vi var små. Vi har alltid hatt god kontakt men aldri vært bestevenner om jeg kan si det slik.

Jeg har "akkurat" fått barn (3 måneder gammel) og ut av det blå har hun kommet med stygge bemerkninger.

Jeg har ikke hatt mulighet til å amme og barnet mitt har fått mme. Hennes to sønner har blitt ammet og første kommentaren på at jeg måtte gå over til mme var "Da blir babyen din tjukk".

Jeg lo litt av kommentaren da og pratet med helsesøster senere. Hun sa at det skulle jeg ikke tenke på og at det ikke var min feil at ammingen ikke gikk som planlagt.

Nå de siste 2 mnd har hun kommentert vekten til barnet mitt konstant med kommentarer som dette;

"Å se på lille olle bolle!"

"Herregud så brei h*n er over hoftene"

"Se på alle de valkene a!"

"Du skal ikke passe litt på matingen vel? Synes h*n ser unormat tjukk ut"

"Bolla pinnsvin"

på helsestasjonen får jeg beskjed om at alt bare er bra, men jeg blir likevel litt lei meg.

H*n veier nå 6600 gram og er 62cm lang, er dette så unormalt?

Hva ville dere gjort? Overforer jeg? Hva veide barna deres da de var 3 mnd?

Det jeg lurer på er hvorfor i videste verden du sensurerer kjønnet når det står datter i overskriften.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for all god trøsting, føler i grunn at situasjonen ble litt bedre nå :)

MEN!

Det er ikke meningen at dette skal bli en kjefte tråd eller krangle tråd om hvordan babyer ser ut. Jeg tror at når folk oppover her har skrevet "Babyer skal være tjukke" så er det en måte å si "Ikke tenk på det, det er helt normalt", men jeg kan ha feil tolket meningen selvfølgelig.

Du vet jo selv hva du føler når din venninne kaller barnet ditt feit. Det er akkurat like vondt å høre at barnet ditt er tynn, å når enkelte her skriver at barn SKAL være feite, ja da tar jeg det til meg på lik linje som du ang venninnen din.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg sier MAGER så er ikke det det samme som slank da... Mager i min verden er noe usunt... :filer:

Vel jeg valgte å bruke ordet slank av den enkle grunn at mager er ett negativt ladet ord. Kommentaren din var nok ment som trøst til ts, men så ender du opp med å tråkke på andre leia i stedet.

Du ser det nok selv også når du er ferdig med å file neglene dine.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vel jeg valgte å bruke ordet slank av den enkle grunn at mager er ett negativt ladet ord. Kommentaren din var nok ment som trøst til ts, men så ender du opp med å tråkke på andre leia i stedet.

Du ser det nok selv også når du er ferdig med å file neglene dine.

Oioioi, for et utrolig modent svar.

Om du leser innlegget mitt en gang til så vil du se at jeg sier jeg ikke liker MAGRE barn. Er man MAGER er man ikke sunn! Man kan være slank og sunn, ja, men ikke MAGER og sunn. DERFOR er et MAGERT barn det verste jeg ser og derfor brukte jeg bevisst ordet MAGER.

Men uansett, om du ikke forstår så er ikke det mitt problem. Synd med mennesker som hakker løs på alt som KAN tolkes negativt i en diskusjon som handler om noe helt annet...

Endret av Kaptein Stålull
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si til henne at du blir lei deg når hun snakker sånn om datteren din. Fortsetter hun med det likevel, så kan du jo velge å ikke være sammen med henne.

Personlig erfaring er at folk sier masse rart både til gravide og babyer. Det beste er å holde seg for ørene og si tralala. Det er ikke sikkert det er så vondt ment.

AnonymBruker
Skrevet

Oioioi, for et utrolig modent svar.

Om du leser innlegget mitt en gang til så vil du se at jeg sier jeg ikke liker MAGRE barn. Er man MAGER er man ikke sunn! Man kan være slank og sunn, ja, men ikke MAGER og sunn. DERFOR er et MAGERT barn det verste jeg ser og derfor brukte jeg bevisst ordet MAGER.

Men uansett, om du ikke forstår så er ikke det mitt problem. Synd med mennesker som hakker løs på alt som KAN tolkes negativt i en diskusjon som handler om noe helt annet...

Nei, stakkars et magert barn kan være alvorlig sykt, eller det bor i et U-land.

Du har ikke mye empati med de ser jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...