AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Har gått på folkehøyskole i et halvt år nå, har det supert! Har funnet tonen med en av lærerne. Vi har tatt det neste steget, og har nå et hemmelig! forhold. Hadde det vært lurt for oss å komme ut som et par, eller hadde dette skapt problemer for han som lærer? Takk.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Det vil skape store problemer for han som lærer. Akkurat hvor store er vanskelig å si. På den folkehøyskolen jeg gikk på, en kristen skole med mange konservative lærere, ville det vært grunnlag for å gi han sparken. Er dere lure så holder dere det hemmelig og står frem til høsten.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Det vil skape store problemer for han som lærer. Akkurat hvor store er vanskelig å si. På den folkehøyskolen jeg gikk på, en kristen skole med mange konservative lærere, ville det vært grunnlag for å gi han sparken. Er dere lure så holder dere det hemmelig og står frem til høsten. Blir vanskelig med tanke på at vi bor så oppi hverandre. Men vi skal nok prøve å få det til. Vi får vell bare bruke bøttekottene da! Om du skjønner hva jeg mener
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Hold det hemmelig til etter skoleåret. For hans skyld. Og for all del IKKE involver noen venninner.
Tempus Fugit Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har en venninne som ble sammen med sin lærer på folkhøyskolen. Tror flere viste om det etter hvert! De bor nå sammen og har vært i lag 6 år! Selvfølgelig kommer det veldig an på skolen etc. Det vet vel mest læreren din om hva som kan gjøres og ikke gjøres!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Konsekvensen kommer helt an på hva slags skole det er, hvor gammel du er, hans alder og hvilken posisjon han har ovenfor deg. De fleste skoler praktiserer en policy at en lærer uansett ikke skal ha romantiske relasjoner til elever i og med at de har et slags maktforhold i form av å sette karakter/vurdere deg som elev. Det kan dog være omstendigheter som er formildende, dersom du f. eks er myndig og en 18-20 og han er en ung lærer på 25 så vil det nok bli sett på som mer normalt enn dersom du har en 45 åring som lærer. Uansett bør du ta sikte på å bytte klasse dersom dere er genuint interessert i hverandre slik at han ikke får sanksjoner. Dere bør også vurdere og vente med å ta forholdet "helt ut" til du er ferdig på folkehøyskolen, da er det for så vidt ikke noe elev/lærer forhold som hindrer dere lenger.
Gabbs Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Det med at man ikke skal utnytte en maktposisjon for seksuelle tjenester og liknende har vel mest med karakterer å gjøre. På en folkehøyskole er det ikke mye forskjellig fra å date sjefen, faktisk litt mer uskyldig enn som så. Men vet ikke hvordan det ligger an lovmessig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå