Gå til innhold

Smerter i høyre eggstokk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Natt til igår våknet jeg opp med store smerter i høyre eggstokk. Smertene var konstante og utrolig vonde. Jeg hostet litt og kjente at hele underlivet trakk seg sammen, smertene var forferdelige. Jeg fikk tilslutt sove etter å ha vært våken med smerter fra 02 - 05:30. Idag når jeg våknet kjente jeg at jeg føltes sår innvendig, der hvor eggstokken ligger, nesten som gangsperr. Ikveld har smertene begynt å komme tilbake, de er ikke forferdelig vonde, men kommer og går med sånn ca 5-10 sekunders mellomrom.

Er det noen som vet hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ringe legevakten?

Skrevet

Høres ut som slik jeg hadde det da en cyste på ene eggstokken min sprakk. Var så vondt at jeg lå i fosterstilling hele natta og kunne ikke røre meg. Dro på legevakta og ble sendt til akutten på sykehuset, ved ultralyd fant de vann i buken min. De regnet med det var en cyste som var sprukket. Hadde vondt i ca 7 dager. Trengte ikke koe behandling. Hvis du får kjempe vondt igjen så burde du dra til legevakta. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite :)

Lykke til.

Skrevet

Jeg har nylig vært til gynekolog, ingen cyster da. Har hatt en cyste før, og det gjorde rett og slett så vondt at jeg kom på sykehuset. Men synes ikke disse smertene ligner. Smertene ga seg den kvelden, og ble ikke verre. Men igår natt våknet jeg med samme smerte igjen, den intense typen. Får rett og slett dra til gyno på ny, men har erfaring med at de sjeldent finner noe selv om man har smerter.

Skrevet

Hvordan vet du at det er eggstokken?

Skrevet

Hvordan vet du at det er eggstokken?

Ikke sikker, men det føles veldig sånn ut.

Skrevet

Det *kan* være blindtarmen også, den smerten starter ofte på "feil" sted før den konsentrerer seg ned til rett rundt blindtarmen. Går det ikke over til i morgen tidlig, ville jeg stukket innom legevakta i tilfelle rottefelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...