AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er en kvinne på 26 år som de siste årene har merket at hårveksten i ansiktet har endret seg. Det er spesielt i det området som på menn kalles for "kinnskjegg" at det vokser hos meg, og under haka. Det er langa lyse hår, og på noen steder er det lange mørke hår. Under haka er det helst lange mørke hår. Jeg har også de siste 5-6 årene opplevd å ha fått en økende hårvekst i rumpa, altså mellom rumpeballene. Kan økt hårvekst på slike steder som dette, være et resultat av uregelmessig menstruasjon? For i samme perioden, spesielt de siste 3 årene, har menstruasjonen vært fraværende i rundt 4-6 måneder i slengen. Jeg har blitt sjekket for PCOS, og legen sier at jeg ikke har dette. Hva kan jeg gjøre med hårveksten? Noen ganger har jeg blitt tatt for å være mann, men er usikker på om det skyldes hårveksten.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Jeg er en kvinne på 26 år som de siste årene har merket at hårveksten i ansiktet har endret seg. Det er spesielt i det området som på menn kalles for "kinnskjegg" at det vokser hos meg, og under haka. Det er langa lyse hår, og på noen steder er det lange mørke hår. Under haka er det helst lange mørke hår. Jeg har også de siste 5-6 årene opplevd å ha fått en økende hårvekst i rumpa, altså mellom rumpeballene. Kan økt hårvekst på slike steder som dette, være et resultat av uregelmessig menstruasjon? For i samme perioden, spesielt de siste 3 årene, har menstruasjonen vært fraværende i rundt 4-6 måneder i slengen. Jeg har blitt sjekket for PCOS, og legen sier at jeg ikke har dette. Hva kan jeg gjøre med hårveksten? Noen ganger har jeg blitt tatt for å være mann, men er usikker på om det skyldes hårveksten. Hei Jeg sliter med samme problem. HAr drevet og nappa overleppa og haka nå i 3 år. Har nå kjøpt meg en epilering marskin. Prøvde den ut for 1 uke siden og det har så vidt begynt og gru ut! :D Anbefaler det på det sterkeste. Vondt men det funker :D
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Jeg anbefaler hårfjerning med laser. Så blir du kvitt problemet en gang for alle.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Jeg anbefaler hårfjerning med laser. Så blir du kvitt problemet en gang for alle. Men dyrt. Ka nman foresten få dekket dette?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 Uten at jeg er 100% sikker, tror jeg du kan få dekket behandling for å fjerne hårene av staten. Hvis det er så ille at du har blitt tatt for å være en mann, vil jeg i allefall tro det, da dette blir et helseproblem, og ikke "bare" et skjønnhetsproblem. Når du ble utredet for pcos, kom legen med noen anbefaling om hva du kunne gjøre? Om ikke bør du kanksje bestille deg ny time. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #6 Skrevet 4. januar 2012 Takk for svarene! Legen sa bare at jeg burde ta kontakt dersom menstruasjonen uteble lengre enn 6 måneder. Hårveksten brydde han seg så og si ikke noe om. Men jeg føler at den er ille. Hårene er rundt 1,5 cm lange, så de synes jo ganske godt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #7 Skrevet 4. januar 2012 Laser høres jo bra ut, men da antar jeg at dette er noe jeg må ta opp med legen min? Eller er dette noe jeg må ordne privat?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #8 Skrevet 4. januar 2012 Da syns jeg du skal gå til legen på nytt. Kanskje han misforsto, og trodde det hovedsaklig var menstruasjonen som plagde deg, og ikke hårveksten? Og så konsentrerte han seg om den? Eller så kan du bytte fastlege. Bare si til den nye legen at det ikke virket som han forrige tok deg på alvor, og du føler dette er et problem du trenger hjelp med. Eventuelt si til din nåværende lege at nå plager hårveksten deg mye mer enn den gjorde da du sist var der. Det er også lurt å tenke på at du går til offentlig lege. Går du til privat får du fortere hjelp, men da må du betale alt selv (tror jeg).
:-) anna Skrevet 4. januar 2012 #9 Skrevet 4. januar 2012 Du kan jo klippe dem eller nappe de ut da. Evt gå på en salong og fjerne de med voks. Trenger jo ikke å gå med de så lange, om du mistrives med det. Jeg napper også noen. Bare sånn det er tror jeg.
Gjest Consensio Skrevet 4. januar 2012 #10 Skrevet 4. januar 2012 Man kan få støtte til hårfjerning, men da må man selv legge ut for behandlingen først. Og så kan man søke om å få tilbakebetalte en viss prosent etterpå. Også må man være ekstremt plaget av det/ha diagnose. Har sjekket det opp og det var den beskjeden jeg fikk. Har pcos og har gode sjanser for å få tilbakebetalt noen av pengene, problemet er bare at jeg ikke har råd til å legge ut penger på behandling (jeg kan ikke nappe for jeg har ekstremt mange sorte hår at det ville vokst ut før jeg rekker å nappe bort det)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #11 Skrevet 4. januar 2012 Vil legge til at dette er mange hår. Tett hårvekst, som frå hårfestet på siden (kinnskjegg) og ned til starten på kjeven. Så er det tett hårvekst under haka og litt hårvekst på haka. Voksing har jeg forsøkt, men voksen klarer ikke få godt nok tak i hårene. Klipping ønsker jeg ikke, regner med at hårene blir stivere og mer synlige av det? Napping forsøker jeg, men siden det er så mange hår, blir det vanskelig og ikke minst ubehagelig og vondt. Jeg kan selvsagt forhøre meg med legen igjen. Privatlege har jeg ikke råd til å gå til, så jeg må nok bruke fastlegen.
Evelyne Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Om du både har kraftig hårväxt och misstas för man så låter det ju som att hormonerna spökar i alla fall. Det kan ju förklara den oregelbundna mensen också. Jag skulle forska lite mer om hormoner om jag vore du! när det gäller hårväxten kan du alltid bleka de mörka håren så att de syns mindre, alternativt ta bort dem helt med till exempel vax eller laser.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #13 Skrevet 5. januar 2012 Har selv lurt på om det kan være hormonene mine som det er noe galt med. Jeg skal bestille meg en time hos legen og se hva han sier. Takk for svar folkens!
Gjest True Khaleesi Skrevet 5. januar 2012 #14 Skrevet 5. januar 2012 Jeg bruker denne på overleppa: http://www.google.no/imgres?q=velvet+touch&hl=no&sa=X&biw=1366&bih=667&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=4mH0HsvosbttLM:&imgrefurl=http://eleven.se/en/velvet-touch-depy-face-11096.html&docid=FsTMNzAgSPCjIM&imgurl=http://eleven.se/files/v/velvettouch_250x250.jpg&w=250&h=250&ei=0aIFT_7uKc2B4ASWh-GNCA&zoom=1&iact=hc&vpx=188&vpy=318&dur=2602&hovh=200&hovw=200&tx=111&ty=82&sig=110827389977719147637&page=1&tbnh=136&tbnw=136&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:7,s:0 Kanskje den også funker på kinnskjegget? Er jo verdt å prøve. Ellers så er det vel laser som er det beste her, men det er jo dessverre helt sinnsykt dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå