Gå til innhold

Hvor mye hensyn tar dere til husverten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

LANGT INNLEGG

Jeg har leid en stund nå og er mildt sagt ganske lei.

Husverten kommer innom i tide og utide for å si i fra om dumme ting som kunne vært sagt over en sms. I stedet kommer husverten ned spesielt når vi har besøk, sitter midt i middagen eller har lagt oss.

Vi er et stille voksent par som bor her og har aldri fester eller bråker mye. Plutselig kom husverten ned å sa at det nesten ikke var irriterene at vi bodde her, fordi det skjelden kom lyd fra oss. (Hva er det å si?)

En annen opplevelse var da vi hadde kjøpt oss nye møbler fra ikea som måtte monteres. Da kom husverten ned å lurte på hva vi gjorde med leiligheten og ga streng beskjed om at vi ikke fikk lov til å sette så mye som en spiker i veggen. (Noe jeg har vært klar over, tatt hennsyn til og aldri gjort.) Jeg måtte fysisk vise at det var monteringsmøbler og hva vi hadde gjort.

Vi kan ikke bruke blenderen vår heller, da tramper husverten inn i stua og lurer på hva i alle dager vi driver med. (Ja, en blender som knuser is kan bråke litt, men den står da ikke på i all evighet.)

Mannen min var ved en anledning hjemme og så en film med noen kompiser hos oss. Da forstyrret det dagsrevyen til husverten og mannen min fikk streng beskjed om at lydnivået måtte ned. (Kl var 7 på en lørdagskveld og det var første besøket over 3 mennesker). Det skal også sies at det var ingen ekstrem høy lyd, alle satt å pratet med normal stemme og førte samtaler igjennom hele filmen.

I tilegg til dette bor det barn i overetasjen. Noe jeg aldri har brydd meg stort om, men den siste tiden har dette plaget meg bare mer og mer. De hopper hoppetau inne, løper hele døgnet og starter dagen kl 5 om morgenen. Som sagt så er dette noe jeg aldri har klagd på men jeg begynner å få lyst til å si i fra. Jeg klager heller ikke på støvsugingen kl tolv om natten, vaskemaskinen som går hele døgnet, at jeg ikke kan kaste store deler av søppla mi eller at husverten tramper inn i stua mi i tide og utide.

det er selvfølgelig mye mer enn bare dette, men jeg orker ikke gå inn på alt. Men, hvor mye hensyn tar dere til husverten deres? jeg føler at jeg er "Dumsnill" til et punkt. Noen forslag til hva man kan gjøre med sånt? er så kleint hvis vi blir boende her en stund til mens vi venter på bolig.

puuh, det var deilig å få ut =P

Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet

Husvert har IKKJE lov til å gå rett inn der dere bur.

Eg hadde kikket etter ny bolig ASAP, har hatt problemer med husvert før og det hjalp verken å si ifra eller å klage og problemene blei bare verre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Nei, er det jeg sitter å tenker på også.. Jeg skulle ønske det var en så lett forklaring som at han begynner å bli litt skrullete, (er rundt 50-55 år) så jeg kan liksom ikke skylde på det heller. Begynner bare å bli så utrolig lei, jeg er ikke tjue år lenger og trenger ikke barnepasser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...