Gå til innhold

Hva betyr tool?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr tool på engelsk? Altså vet hva det betyr. Men hva betyr det når de kaller noen for tool? Har skjønt at det er negativt.

Skrevet

Hva betyr tool på engelsk? Altså vet hva det betyr. Men hva betyr det når de kaller noen for tool? Har skjønt at det er negativt.

Det betyder att man har lätt för att bli utnyttjad och att man är lite dum. Vet inte något norsk ord som man kan översätta det men det finns säkert :)

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Det betyder att man har lätt för att bli utnyttjad och att man är lite dum. Vet inte något norsk ord som man kan översätta det men det finns säkert :)

Hmm, jeg trodde betydningen var nærmere "drittsekk"?

Gjest SemperFi
Skrevet (endret)

Dum og kjedelig.

Endret av SemperFi
Skrevet

Hmm, jeg trodde betydningen var nærmere "drittsekk"?

Nei, i alla fall inte i USA.. Där används ordet för att beskriva en dum (osmart) person som lätt låter sig själv bli utnyttjad (då kanske en del tycker att den här personen är en "drittsekk")... Får tillägga att det var av de amerikaner som jag umgicks med när jag bodde där och det är inte säkert att alla tolkar ordet 100% likt.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så et program på BLISS, av alle ting, som het Tools and Toolettes eller noe sånt. Og da var det en gjeng IDIOTER rett og slett, på alle måter. Mannfolka var utro, løgnaktige, manipulative, og den ene tooletten som var jente, var det samme. Samt at hun var voldelig. Og meninga med den "skolen", var at man skulle gå fra tool to cool, og den som forandret seg mest, vant. Og da var Tool en beskrivelse på en total idiot.

• 2 uker senere...
Skrevet

En nyttig idiot, bare mer negativt. Lett manipulerbar og usympatisk.

Skrevet

Har hørt "tool" brukt mye som "dust" av britiske venner. Og gjerne om seg selv. "I'm such a tool" når man bæsjer litt på leggen. Om idioter brukes gjerne saftigere strofer.

...eller kanskje jeg må slutte å menges med nord-irer med sjømannsspråk...

Gjest Rastl0s
Skrevet

Varierer litt..

Når jeg bodde i USA hørte jeg det en del. Ikke til meg altså...

"Haha he's a tool"

Det er typisk sånne overfladiske karer som trener biceps og bryst, går mest mulig uten trøye for å vise sixpacken og som egentlig ikke har noe personlighet.

Som nevnt over;

dust

drittsekk

osv

Rett og slett selvsentrerte personer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...