AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Som student er jeg ofte på skolen fra 07-16, og blir sliten av lange forelesninger. Kantine-kaffe er dyrt, og kald termos-kaffe er ikke godt. Jeg er opptatt av å være sunn, så kakao og brus vil jeg ikke vurdere som oppkvikkere gjennom dagen. Noen tips til sunn is-kaffe? Eventuelt noen andre tips som kan hjelpe på en lang studie-dag?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 en god niste`? Har jo det også såklart, men lurte bare på om noen hadde tips til kaffe-problematikken Kjekt å slippe å brette opp matpakka om det er 30min til neste pause, og man kjenner hodet blir litt tungt.
redchilli Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 sånn liten kartong med melk? Kjøp en god termos, så holder kaffen litt utover dagen
Kladd Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Kjøp deg en god termos, så holder kaffen seg varm gjennom hele dagen. Jeg har en halvliters ståltermos, hvor kaffen faktisk noen ganger er varm dagen etter! Bare husk å varme opp termosen med varmt vann fra springen før du fyller på kaffe, og å alltid fylle den helt opp! Jeg vet ikke om noen iskaffe som er sunn. Iskaffe trenger litt sukker for å ikke bli for bitter uansett, men alle de man får kjøpt i kiosker/butikker er jo sinnsykt søte!
Safira Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 (endret) Iskaffe slik jeg lager det: - Lag kaffe, sterkere enn vanlig - Ha i søtning (sukketter, stevia, sukrin, velg det du foretrekker) - Hiv i masse isbiter - Avslutt med en skvett skummetmelk (selv liker jeg ikke så mye melk i den, men det velger du selv). Jeg lager min mindre søt enn det skvipet du får i butikken, og den blir mindre tykk i konsistensenpga lite melk (og skummetmelk), men det er slik jeg foretrekker den Endret 5. januar 2012 av Safira
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå