Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Jeg lurer på om jeg kan ha fått atopisk eksem i ansiktet, da rundt munn, og generelt nedre del av ansiktet. Min atopiske eksem (har rundt omkring på kroppen, har dog aldri hatt i ansikt) har alltid artet seg som veldig tørt, og passer liksom ikke inn i den vanlige beskrivelsen med rødt væskende utslett. Min lege beskrev det som at det så ut som om huden min besto av fiskeskjell... yup, herlig.. nesten så jeg lurer på om jeg aldri har hatt atopisk eksem til tider, bare ekstrem tørr hud, men lege etter lege sier det er atopi, så da velger jeg å tro på det. Uansett, er det noen andre her som har atopisk eksem i ansikt? Hvordan behandler dere dette? Vil også nevne at jeg skal tilbake til hudlegen snart, men er jo litt ventetid, så tenkte jeg kunne spørre dere flinke kg'ere først Blir takknemlig for alle svar
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Jeg lurer på om jeg kan ha fått atopisk eksem i ansiktet, da rundt munn, og generelt nedre del av ansiktet. Min atopiske eksem (har rundt omkring på kroppen, har dog aldri hatt i ansikt) har alltid artet seg som veldig tørt, og passer liksom ikke inn i den vanlige beskrivelsen med rødt væskende utslett. Min lege beskrev det som at det så ut som om huden min besto av fiskeskjell... yup, herlig.. nesten så jeg lurer på om jeg aldri har hatt atopisk eksem til tider, bare ekstrem tørr hud, men lege etter lege sier det er atopi, så da velger jeg å tro på det. Uansett, er det noen andre her som har atopisk eksem i ansikt? Hvordan behandler dere dette? Vil også nevne at jeg skal tilbake til hudlegen snart, men er jo litt ventetid, så tenkte jeg kunne spørre dere flinke kg'ere først Blir takknemlig for alle svar Jeg har god nytt av locoid som er en kortisonkrem
Gjest Apophis Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 (endret) De gangene eg har hatt i ansikt har det vært rundt øynene og på øyelokk; rød, tørr, kløende hud som sprekker lett. Bruker Elocon og passer på å ikkje få det i øyet. Smører gjerne tyyyyynt lag rett før leggetid så det får virke mens eg sover Kanskje det er perioral dermatitt? Endret 4. januar 2012 av Apophis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå