Søken Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 I morgen har jeg en legetime, og skal ta opp noe som jeg synes er rimelig kleint.... Har i mange år hatt veldig stygg lukt fra underlivet. Vet ikke om det er normalt eller ikke, men for meg er lukten veldig sjenerende. Klør en del også... Har hatt det slik lenge, og etter å ha lest litt rundt omkring her inne kommet på tanken at det kan være bakteriell vaginose.. (er det ikke det det kalles..?) Har ikke noen kjønnssykdommer så kan ikke være det. Hva skjer når man kommer til legen og spør om slike ting? Skal hun "titte or romstere" der nede? Har aldri vært hos gynekolog, og den eneste som har fått vært der nede er samboeren min;-) Gruer meg til å spørre om disse tingene....har noen erfaring med dette?
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Har hatt problemer med det samme, jeg regner med det er bakteriell vaginose, men har aldri tatt det opp med legen (litt feig). Jeg har vært på GU, men det er alltid på morgenen, så jeg dusjer rett før jeg går til legen. Legen vil mest sannsynelig spørre om lukten, utfold og kløe, og trolig ønske å ta prøver dra underlivet ditt. Det kan være ulike ting som skaper lukt og kløe, derfor er det greit å sjekke det ut. En slik undersøkelse kan være litt ubehagelig (er min personlige mening), men det går veldig fort, legen vet det er en ubehagelig situasjon for pasienten, og der som regel veldig greie! Du må oppdatere i morgen og fortelle hvordan det har gått da:)
Søken Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. januar 2012 Da har jeg vært hos legen. Hun undersøkte meg, og gikk mye bedre enn jeg trodde det skulle gå. Alltid skummelt sånn der første gangen. Tok celleprøve samtidig, så da trenger jeg ikke å gjøre det igjen før om tre år:) Legen var veldig dyktig, og følte meg godt tatt vare på! Fikk resept på noen stikkpiller for bakteriell vaginose, så får vi se om det funker. Prøven viste bare litt forhøyede verdier, så er ikke sikkert det er så galt som jeg tror nedi der;-)
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Så bra at du fikk en positiv opplevelse første gangen! Det har mye og si for senere undersøkelser
Søken Skrevet 5. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2012 Ja, veldig glad for det. Har grudd meg lenge til den dagen man må gjøre sånne undersøkelser. Så at jeg nå sitter med en god følelse det er helt fantastisk må igjen si at legen var veldig flink:)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Så godt å høre at det gikk så bra! Er som den andre Anonymebrukeren sier, at det er det er viktig med en poitiv opplevelse første gangen! Fikk du svar på prøven i forhold til bakteriell vaginose med en gang, og hva slags stikkpiller fikk du? Jeg lurte på om jeg skulle prøve noen av det man får reseptfritt på apoteket jeg.
Søken Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2012 Ja, fikk resultatet med en gang. husker ikke helt hva de het, men var en tre dagers kur. HAr tidligere prøvd uten resept, men vet ikke om forskjellen på de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå