Gå til innhold

Hva kan jeg lage?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg lage av: strimlet svinekjøtt, paprika, purreløk, løk, brokkoli, blomkål og fløte? Har andre ting som smør, mel og diveerse krydder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pasta? høres ut som du har det du trenger til en god pastarett :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg lage av: strimlet svinekjøtt, paprika, purreløk, løk, brokkoli, blomkål og fløte? Har andre ting som smør, mel og diveerse krydder.

Har også små tomater.

AnonymBruker
Skrevet

Har du pasta? høres ut som du har det du trenger til en god pastarett :)

Har faktisk både spagetti og egg nudler.

Har du en god oppskrift?

Skrevet

Stek kjøttet og grønnsakene du har lyst på, ha i litt (så mye du synes ser passe ut) fløte i stekepanna på slutten, skru ned varmen og krydre med noe du synes er godt og la stå i et par minutter.

Lag pasta ved siden av:)

• Liker 1
Skrevet

Wok! Også kan du ha litt pasta, nudler eller ris ved siden av.

Skrevet

Kok pasta

Stek kjøttet og legg det til siden,husk krydder.

Stek grønnsaker,ha i kjøttet når grønnsakene nesten er ferdige,hell over fløte.

La det koke til det tykner litt.

Viktig med krydder synes jeg,har du timian-så er det en sikkerstikk. (kyllingkrydder,salt,pepper.. utforsk ;) )

Hell den fedige retten over pastan,og nyt !

Kan jo også gratineres i ovn

Skrevet

Stek kjøttet og grønnsakene du har lyst på, ha i litt (så mye du synes ser passe ut) fløte i stekepanna på slutten, skru ned varmen og krydre med noe du synes er godt og la stå i et par minutter.

Lag pasta ved siden av:)

Hihi,samme svar vi ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ser at alle foreslår wok og det er jo en veldig god ide :) Bortsett fra at det hadde ikke mannen lyst på :( Han hadde mer lyst på en gryte. Men da vet jeg ikke hvordan jeg skal lage en god saus. Er det noen som kan en god saus?

Takk for gode oppskrifter på wok, det skal jeg lage en dag mannen ikke er hjemme :)

AnonymBruker
Skrevet

En pastarett med kremet saus er jo ikke wok? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

En pastarett med kremet saus er jo ikke wok? :klo:

Nei, det er vel egentlig ikke det, vet ikke helt hva man skal kalle det for! Men min mann har ikke lyst på noe av det som er blitt foreslått her, så derfor spør jeg etter en saus til en gryte.

AnonymBruker
Skrevet

Ser at alle foreslår wok og det er jo en veldig god ide :) Bortsett fra at det hadde ikke mannen lyst på :( Han hadde mer lyst på en gryte. Men da vet jeg ikke hvordan jeg skal lage en god saus. Er det noen som kan en god saus?

Takk for gode oppskrifter på wok, det skal jeg lage en dag mannen ikke er hjemme :)

Sett på vannkokeren.

Kok pasta av ett slag.

Rør ut kyllingbuljong i ca 2 dl vann og tilsett 1,5 dl fløte.

Sett på 2 stekepanner (1 til å steke og 1 gryterettpanne)

Stek det strimlede svinekjøttet raskt med salt, pepper og timian. Høy varme og fres det i 2-3 minutter.

Tøm kyllinbuljongen og fløten i gryterettpannen og skru på slik at det koker litt (reduseres) og legg i svinekjøttet. Skru ned varmen når det har kokt opp.

Strimle paprika og løk i ca en 1\3dels cm tykke skiver. Skjer opp litt finhakket hvitløk, champignon og chili om du har det, ca en halv chili der du fjerner mesteparten av frøene blir passe. Fres det i stekepannen på høy varme i 2-3 minutter og kjør det inn i gryterettpannen sammen med svinekjøttet

Krydre litt mer med det du har tilgjengelig.

Tilsett pastaen i gryterettpannen.

Skrevet

Sett på vannkokeren.

Kok pasta av ett slag.

Rør ut kyllingbuljong i ca 2 dl vann og tilsett 1,5 dl fløte.

Sett på 2 stekepanner (1 til å steke og 1 gryterettpanne)

Stek det strimlede svinekjøttet raskt med salt, pepper og timian. Høy varme og fres det i 2-3 minutter.

Tøm kyllinbuljongen og fløten i gryterettpannen og skru på slik at det koker litt (reduseres) og legg i svinekjøttet. Skru ned varmen når det har kokt opp.

Strimle paprika og løk i ca en 1\3dels cm tykke skiver. Skjer opp litt finhakket hvitløk, champignon og chili om du har det, ca en halv chili der du fjerner mesteparten av frøene blir passe. Fres det i stekepannen på høy varme i 2-3 minutter og kjør det inn i gryterettpannen sammen med svinekjøttet

Krydre litt mer med det du har tilgjengelig.

Tilsett pastaen i gryterettpannen.

Glemte å nevne at blomkålen og brokkolien fint kan skjeres opp i små biter, kokes og tilsettes. Er rett å slett ikke vandt til å bruke de 2.

Gjest snoopy_93
Skrevet

Du kan steke grønnsakene i en panne med smør og ha på krydder. Så kan du steke kjøttet i det fettet som blir igjen i panna og vips så har du nesten hjemmelaget wok :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...