Gå til innhold

tannlege-pris-spørsmål

Iset

Anbefalte innlegg

jeg har en visdomstann som skal trekkes, og ca 2-3 hull (svangerskapet ødela hele tannkjøttet mitt føler jeg, + tennene). hvor mye kommer dette ca til å koste? jeg har gått med det i flere måneder, men nå er jeg utmattet av smerte, har ikke klart å tygge på høyre side siden i sommer, men har ikke hatt råd til å gå til tannlegen.... mannen er arbeidsledig (uten inntekt av noe slag), så vi lever på min fødselspermisjon, som ikke er noe å skryte av. må vite hva det kommer til å koste før jeg går..... noen som vet sånn ca? (må vel ta opp lån :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tannleger skal ha prisliste oppslått, du kan mao ringe og spørre og regne med å få et ganske nøyaktig svar. En jeg kjenner måtte ta en tannbehandling av stor størrelse, og ringte rundt og sjekket priser. Kom på alt fra 11.000-15.000 kr. Du kan mao spare på å sjekke rundt på forhånd.

For visdomstannen kan du få igjen ca 1000 kr eller noe sånt fra trydekontoret mot kvittering. Har hørt om flere som får lov av tannlegen sin til å dele opp større rgninger i månedlige avdrag.

Vet desverre ikke hvor mye det kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min tannlege tar ca 900 kroner pr. tann som trenger fylling. Får da en hvit fylling.

Jeg har trukket alle visdomstennene mine. Det kostet ca 700 pr tann. Den ene måtte trekkes av spesialist/kjevekirurg, det kostet 1800,- men fikk igjen ca 900 av trygdekontoret.

Jeg tror nok at prisene varierer litt fra tannlege til tannlege. Sjekk ut dette. Det å dele opp regningen er ganske vanlig.

Tannverk er fryktelig vondt, håper du kommer deg til en tannlege snart.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. ja det er forferdelig. husker ikke hvordan det er å tygge på høyre side.... skummelt. skal ringe på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...