AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Del Skrevet 4. januar 2012 Noen tips? Har nettopp startet med kaloritelling og kan derfor lite hvilke matvarer det er mye kalorier i. Til nå har jeg funnet ut at det er lite kalorier i tomatsuppe. Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #2 Del Skrevet 4. januar 2012 Løksuppe og aspargessuppe går det mye av her Godt under 400 begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Del Skrevet 8. januar 2012 Løksuppe og aspargessuppe går det mye av her Godt under 400 begge deler. Ah, spennende. Har aldri smakt noen av delene faktisk. Du har ikke tilfeldigvis en oppskrift å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Del Skrevet 8. januar 2012 Aspargessuppe lager jeg av pose fra Toro, og slenger oppi noen hermetiserte asparges mot slutten av koketiden. Jeg bruker skummet melk i stedet for lettmelk, så blir det enda mindre kalorier. En halv pose suppe + en halv boks asparges = ca 150 kcal. Løksuppe er også veldig godt, og nesten like enkelt som Toro. Skjær løk i ringer, ca 1,5-2 løk 1 fedd hvitløk per person. Fres dette i en panne til løken er mør og gylden. Hell over 5 dl vann og en hønsebuljongterning (per person), og la det småkoke 30-45 minutter. Jo lengre den står, jo bedre blir den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusseli Skrevet 8. januar 2012 #5 Del Skrevet 8. januar 2012 Rikshospitalets suppe ska tydligen vara jätte bra! Den får man äta i en vecka i sträck MAX för att den gör så man rasar i vikt. En vännina gick ner tre kilo på en vecka när hon åt den soppan :-) På tisdag ska jag laga min egen. google recept, har det inte här nu... MUMS med soppa som TAR av vikt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #6 Del Skrevet 8. januar 2012 Takk for oppskrifter! Skal testes ut i morgen:) Nusseli: Er det en slags suppekur? Er litt skeptisk til "vidunderkurer" da jeg har hørt at man som regel går opp i vekt igjen. Men det høres jo veldig fristende ut å gå ned så mye på en uke da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #7 Del Skrevet 9. januar 2012 Takk for oppskrifter! Skal testes ut i morgen:) Nusseli: Er det en slags suppekur? Er litt skeptisk til "vidunderkurer" da jeg har hørt at man som regel går opp i vekt igjen. Men det høres jo veldig fristende ut å gå ned så mye på en uke da:) Vil ikke anbefale suppekuren. Du går bare opp igjen i vekt med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #8 Del Skrevet 9. januar 2012 Vil ikke anbefale suppekuren. Du går bare opp igjen i vekt med en gang. Helt enig! Dessuten blir du ganske lei suppe og det som hører til etter en liten stund. Hvis du melder deg inn i Grete Roede sin vektklubb så finner du eksempler på middager med ca 400 kalorier. Det er gratis å være med der, og du kan føre dagbok over hva du spiser og hvor mye du trener. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. januar 2012 #9 Del Skrevet 9. januar 2012 Kyllingsalat med grillet kylling, masse gode grønnsaker og fullkornspasta er jo kjempegodt og burde være lett å få under 400 kcal. Omeletter, hjemmelagde supper, wraps med karbonadedeig med det krydderet du liker best, masse salat og en lett dressing? En middag til 2 som er superenkel og veldig god er å ta en boks med kidneybønner i en ildfast form, så en eske cherrytomater over det (og gjerne noen fedd hvitløk om du liker det), så to (eller flere?) godt krydrete nakkekoteletter på toppen. En liten skvett olje til slutt. Steke det til det ser ferdig ut, tipper ca. 45 min på 220 grader, men det må du se an selv. Toppen skal ha fin stekeskorpe. Kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #10 Del Skrevet 9. januar 2012 Kyllingsalat med grillet kylling, masse gode grønnsaker og fullkornspasta er jo kjempegodt og burde være lett å få under 400 kcal. Nei det er det ikke, for det er mange kalorier i pasta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #11 Del Skrevet 9. januar 2012 Hva med einerøkt laks med eggerøre? i eggerøren har du skummelt melk, gressløk, salt/pepper. Så legger du bare laksen over eggerøren når den har kommet på fatet. Torskewok; Stek brokoli-aspargis-( og hva annet av grønnsaker du liker) Steke fiske filèn først alene med mel+salt/pepper. Så har du fiske bitene over i woken når den er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. januar 2012 #12 Del Skrevet 9. januar 2012 (endret) Nei det er det ikke, for det er mange kalorier i pasta. Vel, min mening er at fullkornspasta er helt fint å spise. Skal man ha noen som helst realistisk sjanse til å klare å leve med et nytt og sunnere kosthold er det rimelig viktig å være tilfreds med den maten man spiser. Ellers kommer man rett å slett ikke til å fortsette med å spise det, man mister motivasjonen og gir opp. Porsjonskontroll er en fin ting, man trenger feks ikke ha mer enn 100 kokt pasta i en kyllingsalat Endret 9. januar 2012 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #13 Del Skrevet 9. januar 2012 TS her. Tusen takk for mange tips! Nå gleder jeg meg til å teste ut nye og sunne middager de neste ukene:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. januar 2012 #14 Del Skrevet 9. januar 2012 Det viktigste er faktisk å fylle på med grønnsaker. Grønnsaker metter godt og inneholder lite kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. januar 2012 #15 Del Skrevet 9. januar 2012 Kanskje du også kan finne noe fristende her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2012 #16 Del Skrevet 9. januar 2012 Vel, min mening er at fullkornspasta er helt fint å spise. Skal man ha noen som helst realistisk sjanse til å klare å leve med et nytt og sunnere kosthold er det rimelig viktig å være tilfreds med den maten man spiser. Ellers kommer man rett å slett ikke til å fortsette med å spise det, man mister motivasjonen og gir opp. Porsjonskontroll er en fin ting, man trenger feks ikke ha mer enn 100 kokt pasta i en kyllingsalat Ja men nå var det jo faktisk et spørsmål om middager med lavt kaloriinnhold. 100 g fullkornpasta inneholder ca 350 kalorier, så hvis man skal ha både kylling og grønnsaker i tillegg så blir det godt over 400 kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. januar 2012 #17 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja men nå var det jo faktisk et spørsmål om middager med lavt kaloriinnhold. 100 g fullkornpasta inneholder ca 350 kalorier, så hvis man skal ha både kylling og grønnsaker i tillegg så blir det godt over 400 kalorier. Nå trenger man jo ikke å bruke 100 gram pasta (i tørrvekt) i en kyllingsalat vel? Jeg snakker om kokt pasta. Hovedingrediensene i salaten er kylling og grønnsaker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 9. januar 2012 #18 Del Skrevet 9. januar 2012 Ja men nå var det jo faktisk et spørsmål om middager med lavt kaloriinnhold. 100 g fullkornpasta inneholder ca 350 kalorier, så hvis man skal ha både kylling og grønnsaker i tillegg så blir det godt over 400 kalorier. 100g tørr pasta er en rimelig diger porsjon da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 9. januar 2012 #19 Del Skrevet 9. januar 2012 Hvordan er røykelaks, sånn kalorimessig? Er det greit å spise dersom en vil få bort noen kilo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. januar 2012 #20 Del Skrevet 9. januar 2012 Røykelaks er fet fisk, men samtidig ganske salt, så man skal ikke spise altfor mye av den. 100 gram inneholder ca 170 kalorier, men samtidig så får man mye av det sunne fettet som man trenger, enten man skal ned i vekt eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå