Gå til innhold

Feminil eller diane?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 år, har pcos, og er ganske mye plaget med kviser, spesielt i ansiktet og på ryggen, har prøvd mye hudpleieserier osv, ca 10 kremer og piller fra hudlege, men ikke noe har hjulpet.

Er også plaget med hårvekst, da spesielt i ansiktet, under navlen og innsiden av lårene.

Har gått på Diane en gang, da jeg var ca 16-17 år, gikk da på det i 4 mnd, men merket ingen bedring.

Nå fikk jeg den utskrevet fra legen igjen, apoteket ga meg feminil og sa det virket på samme måte, har nå gått på feminil i 6 mnd, merker egentlig ikke noe bedring, kanskje litt mer "roligere" hud, men har jo lest om andre som har blitt kvisefri på noen mnd..

Jeg vet ikke om jeg skal fortsette på feminil eller om jeg skal skifte til diane og heller prøve den? Har jo gått på den før, men kun 4 mnd som sagt.

Er veldig takknemmelig for svar om andre med pcos har fått resultater fra en av disse! og ellers erfaringer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du leser på pakningsvedleggene så mener jeg å huske at de inneholder nøyaktig det samme. Så om feminil ikke virker etter 6 mnd, virker ikke Diane heller dessverre. Jeg har selv gått på begge (har ikke pcos) og merket ingen forskjeller på dem, bare på lommeboken da feminil er billigere. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Jeg vet de skal inneholde det samme, så det skulle vel ikke være noen forskjell nei..Men har lest flere steder, blant annet her inne, at noen noen som har prøvd begge har fått bedre resultat på en av dem, men det gjelder begge merkene..

Men tenkte kanskje det var noe å antyde ang pcos, siden det er så mye kluss med hormoner i kroppene våre..

TS

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg har gått på begge. Feminil er den rimeligere versjonen av Diane, dvs den som apoteket kan tilby deg selv om du har resept på Diane. Det er akkurat samme virkestoffer, gjør akkurat samme jobben, men er laget etter "patentet"til Diane gikk ut, slik at andre kan lage samme tablett. Det som er annerledes er hva de bruker for å lage tabletten, det som virkestoffene er blandet med.

Det spiller altså ingen trille hvilken du velger, ned mindre er allergisk mot det de lager tablettene av. :-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Vil bare komme med et lite tips! Har gått på begge disse selv i flere år, byttet i sommer over til en annen pille med mye mindre hormoner med for å se om det var nødvendig å bruke diane eller feminil. Merket da forskjell allerede etter første brett, begynte med diane igjen like før hjul, men har ikke merket noen bedring ingen etter det siste bytte.. Snakket med legen min om dette, som sa at det ofte kan ta rundt 8 måneder før du merker den fulle virkningen av pillene, da det er denne tiden kroppen bruker på å venne seg till hormoner.

Skrevet

Jeg har pcos og har gått på Diane i over ett år. Jeg får litt finere hud, men ikke mye. Tror det må mer hormoner enn bare antiandrogener og østrogen for å fikse opp i hormonene mine..

Skrevet

Diane og Feminil er det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...