AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Hei, Har en laptop jeg skal gi bort og har brukt den til å surfe porr......mye Jeg ønsker virkelig ikke at den som får den finner ut av det, og desverre er den personen relativt datakyndig. Noen tips?
Gjest Tekola Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Du kan jo formatere/reinstallere fabrikkinstillingene? Er det sannsynlig at personen vil gå inn for å finne ut hva du har brukt pc'n til? Ville også desinfisert den grundig utenpå.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #3 Skrevet 4. januar 2012 Ville også desinfisert den grundig utenpå. Jaha? Mann.
Gjest Tekola Skrevet 4. januar 2012 #4 Skrevet 4. januar 2012 Jaha? Mann. Med mindre du er enormt flink til å holde deg til én hånd og vasker den etterpå, så, æsj? Altså, ja, det er bakterier og slikt på en pc uansett, men selv jeg som jente gir tastatur og pc-mus en omgang med antibac en gang i blant uansett. Du ser ikke poenget mitt, altså?
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Du kan jo formatere/reinstallere fabrikkinstillingene? Er det virkelig nødvendig? Jeg har ikke lastet ned noe, ikke vært på betalsider. Ingenting ulovlige greier. Kjørt CCcleaner og ad-aware. logg, temp og cookies er tilsynelatende slettet, men ligger det spor igjen? Og isåfall hvor? PS! Jeg er jente, og vasker selvsagt pc'en før jeg gir den bort
Gjest Tekola Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Er det virkelig nødvendig? Jeg har ikke lastet ned noe, ikke vært på betalsider. Ingenting ulovlige greier. Kjørt CCcleaner og ad-aware. logg, temp og cookies er tilsynelatende slettet, men ligger det spor igjen? Og isåfall hvor? PS! Jeg er jente, og vasker selvsagt pc'en før jeg gir den bort Tja, nødvendig og nødvendig. Jeg ville nå gjort det uansett før jeg ga bort en laptop, egentlig. Kommer som sagt an på hva slags person det er og hvilken interesse personen skulle ha av å snoke rundt for å finne ut hva du har brukt den til. Det er vel så at det alltid er mulig, så lenge det ikke er overskrevet etter en formatering, mener jeg å huske. Så det kommer jo an på hvor "paranoid" du er
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Er det virkelig nødvendig? Jeg har ikke lastet ned noe, ikke vært på betalsider. Ingenting ulovlige greier. Kjørt CCcleaner og ad-aware. logg, temp og cookies er tilsynelatende slettet, men ligger det spor igjen? Og isåfall hvor? PS! Jeg er jente, og vasker selvsagt pc'en før jeg gir den bort skal ikke være spor igjen nei... siden du har kjørt ccleaner.
Gjest Tekola Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 skal ikke være spor igjen nei... siden du har kjørt ccleaner. Selv om man kjører Ccleaner, så betyr ikke det at en som er veldig datakyndig ikke kan klare å finne det igjen om h*n virkelig vil. Det er en grunn til at folk som driver med ulovligheter sover med harddisken og lignende i en mikrobølgeovn, klar til å steke'n om noe skulle skje Men for oss "vanlige dødelige" så trengs ikke mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå