lidia Skrevet 23. desember 2003 #1 Skrevet 23. desember 2003 Jeg har aldri prøvd meg på ribbe, men det skal jeg forsøke meg på i år. Jeg har kjøpt en ribbe på litt over 2 kilo. Kan noen fortelle meg hvor mange grader det skal være når den er ferdig, dvs hva skal termometeret vise ? Stemmer det at det skal være rund 70 grader? Hvilken temperatur skal den stekes på?? MÅ man ha vann i bunnen av pannen? Jeg vil ikke ha en ribbe som er kokt, men stekt. Tror jeg har prøvd en gang i tiden, og da virket den mere kokt pga vannet enn stekt. Please kan noen hjelpe meg. Jeg er en elendig kokk, og jeg ønsker meg masse kokebøker til jul..
Iset Skrevet 23. desember 2003 #2 Skrevet 23. desember 2003 jeg lagde ribbe idag faktisk. men uten steketermometer, for det har jeg ikke. sånn gjorde jeg det: hadde vann i pannen, den ble IKKE kokt. kommer an på hvor mye vann tror jeg. skjær rutemønster i den, dersom det ikke er gjort allerede. gni den inn med salt og pepper og la den ligge i ett døgn. forvarm stekeovnen til 230 grader. legg ribba i langpannen og hell over ca 3 dl vann. ha sølvfolie over og stek den i 45 minutter. da blåser den seg litt opp og får sprø svor. ta av folien og sett temperaturen ned til 200 grader. stek videre i ca 2 timer. ta den ut og la den hvile i ca 20 minutter. (jeg gned den inn med litt dijonsennep, det ble kjempegodt). klem Iset
Tosca Skrevet 24. desember 2003 #3 Skrevet 24. desember 2003 Jeg bruker denne oppskriften, og det blir suksess hver gang: http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7736 Jeg skal lage dette på 1. juledag. I kveld blir det pinnekjøtt.
Gjest Anonymous Skrevet 24. desember 2003 #4 Skrevet 24. desember 2003 Jeg bruker denne oppskriften, og det blir suksess hver gang: http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7736 Jeg skal lage dette på 1. juledag. I kveld blir det pinnekjøtt. hehe ja det er akkurat den samme jeg brukte, som jeg skrev rett oppfor her:) kjempesuksess. Iset
Gjest lidia ikke innlogget Skrevet 24. desember 2003 #5 Skrevet 24. desember 2003 Takker og bukker ! Vi får se da, hvordan jeg får det til. Kommer til å bli skikkelig stolt hvis det går bra. igjen, tusen takk, og God Jul! -lidia-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå