Gå til innhold

Å skyte seg selv i foten

freddy krueger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å gjøre noe du vet du kommer til å angre på senere. Feks utsette leksene å måtte gjøre det i siste liten, det er behagelig og deilig når du gjør det men du banner som en gris når du har 5 minutter på å bli ferdig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er min fot og jeg skyter når jeg vil, jeg bommer nesten aldri og har alltid en kule til :jepp:

Endret av Raindrops
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å gjøre noe du vet du kommer til å angre på senere. Feks utsette leksene å måtte gjøre det i siste liten, det er behagelig og deilig når du gjør det men du banner som en gris når du har 5 minutter på å bli ferdig

Jeg synes uttrykket er sterkere enn å bare la være å gjøre noe. Når man skyter seg selv i foten gjør man en aktiv handling som saboterer noe for en selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glenfarclas

Jeg synes uttrykket er sterkere enn å bare la være å gjøre noe. Når man skyter seg selv i foten gjør man en aktiv handling som saboterer noe for en selv.

Enig! For eksempel tømme BSU-kontoen for å dra på sydenferie med gjengen, da begynner det å ligne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Å dumme seg ut, til skade for en selv. En mindre voldelig variant er å bæsje seg selv på leggen.

Er det mindre voldelig å skyte seg selv i foten, enn å bæsje seg selv på leggen? :klo:

EDIT: herregud, jeg las "av" i stedet for "er". Gleeem det :)

Endret av Moscato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva betyr egentlig det :sjenert:

Å gjøre noe dumt som hindrer deg i å nå målet ditt. F.eks hvis du sykemelder deg fordi du egentlig vil reise til Syden, og så skriver du det på facebook selv om du har halvparten av kollegaene dine som venner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Drue

Jeg har alltid tenkt at det innebærer en slags selvmotsigelse. Som om jeg skulle ha sagt: "Jeg skjønner ikke hvorfor dere gidder å være medlemmer på kvinneguiden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...