Gjest SemperFi Skrevet 4. januar 2012 #21 Skrevet 4. januar 2012 Har selv småsøsken som kom på fjøsbokji i tidlig alder. Jeg nektet dem ikke, det er ikke mitt ansvar. Men jeg guidet dem og lærer de hvordan de skal bruke sosiale medier, hvilke grenser de må holde seg innenfor og hva de burde være obs på. Har gått silkemykt fram til nå!
Gjest Jest Skrevet 5. januar 2012 #22 Skrevet 5. januar 2012 Jeg synes det er mye verre at hun prater stygt til deg enn at hun er på facebook. Mine barn på 10 og 12 er også på fb. Jeg forsøker heller å lære dem nettvett enn å nekte dem. De bruker det ikke mye, og er veldig selektive mht venner. Ta opp språkbruken hennes med henne i en rolig samtale, og bli venn med henne på facebook. Gi henne råd og lær henne fornuftig bruk av sosiale medier. Og husk at du ikke er moren hennes. Ikke ta på deg det ansvaret. Men luft gjerne bekymringer med foreldrene deres. Lykke til:-)
Xenos Skrevet 5. januar 2012 #23 Skrevet 5. januar 2012 Nå har jeg alldtid tenkt at medier som FB og twitter burde ha en 13 års grense, men ønsker heller ingen forbud mot de som er yngre enn 13. Først og frems fordi som du nevner selv, så vil de bare gå bak deres rygg som resulterer oftest, men ikke alltid mangel på innsyn. Prøv heller å være glad for at du har innsyn i din søsters liv og det er noe du kun får med åpenhet. Ellers så synes jeg du beskriver en helt vanelig 13 årings adferd. Det er ganske normalt at yngre søstre eller brødre påtar seg en anen rolle enn hva sine eldre søken og brødre har. Det handler hovedsalig om å skaffe seg sin egen unike identitet. Det overrasker ikke meg vis du føler at hun er så og si det stikk motsatte av hvordan du selv var. Jeg vil påstå at innsyn er stikkordet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå