Gå til innhold

Hvordan var året 2011 for deg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som tittelen sier: hvordan har året 2011 vært for deg? :)

Har det vært positivt, vanskelig, lærerikt, utfordrende, trist?

Hva gjorde du i 2011 som du aldri har gjort før, og har du gjort noe du er stolt av? Hva var det beste som skjedde, og hva var den tyngste utfordringen?

Jeg vil gjerne høre om hvordan året har vært for dere, så rams opp!

Legg også til hvordan du ønsker at 2012 skal bli videre... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Positivt: Jeg kom inn på en skole det er veldig vanskelig å komme inn på. Dette er min store drøm, og jeg kan fremdeles nesten ikke tro at jeg faktisk var så heldig å komme inn :nigo:

Vanskelig: At mine foreldre har vært mye syke, og pappa alvorlig syk. Det har vært vanskelige og tøffe perioder, men jammen har familien kommet igjennom det, og både mor og far er i bedre form :)

Lærerikt: Året har vært lærerikt på mange nivåer, jeg har lært MYE om meg selv, jeg har lært mye om min kjære og vårt samliv og jeg gikk på et lærerikt kurs i vår som gir meg god kompetanse ift videre skolegang.

Utfordrende: utfordringene har ligget i å få tiden til å strekke til. Vi jobber begge turnus, og har enkelte perioder nesten ikke sett hverandre. Å da avtale møter med familie og venner har vært håpløst. Husarbeidet har også blitt litt på halv tolv av og til.

Trist: Betsefaren til min samboer døde. De har alltid vært svært knyttet til hverandre, og bestefaren var en fantastisk koselig mann. Var vondt å følge ham til graven.

Ting jeg aldri har gjort før: Er jobbrelatert, og jeg skriver derfor ikke om det på nettet.

Ting jeg er stolt av: Jeg er veldig stolt av at jeg har tatt meg selv i nakkeskinnet og trent så godt og hardt som jeg har gjort. Jeg har oppnådd masse nytt og oppdaget et potensiale i meg selv som jeg ikke visste at jeg hadde. Jeg er dessuten VELDIG stolt av at jeg fikk gode resultater på de fysiske opptaksprøvene til skolen, og at jg tydeligvis har greit meg bra nok gjennom intervju og skriftelige prøver til å bli tilbudt plass ved skolen.

Tyngste utfordring: Da pappa havnet på sykehus med hjerteinfarkt. Å beholde roen nok til å hjelpe min mor, og samtidig arrangere med hundepass for deres hund osv osv osv.

Jeg håper 2012 blir: et lærerikt år hvor jeg oppnår gode resultater på skolen og på trening. At samboeren min og jeg klarer å holde sammen på tross av et års avstandsforhold. Jeg har også et hemmelig ønske om at dette kanskje endelig vil bli året han frir :rodmer: Det var forsåvidt et håp for 2011 også, så jeg gidder ikke å ha det som et forsett akkurat :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Her er mitt 2011 i kjappe trekk:

- Jeg gjorde to store avgjørelser: Å slutte på universitetet for godt, og å flytte til et annet land uten å kunne språket...

- Men jeg har også lært mye om meg selv og mine styrker og svakheter, enn noen gang før...

- Har også klart å holde vekta stabil (etter å ha tatt av 12 kg forrige år^^)

- Mest stolt av: at jeg fikk trinnets beste karakterer før jeg sluttet

- Har opprettet eget foretak og skal for første gang ut i arbeidslivet (help)

- Største utfordring: Å få inntekt ut av foretaket mitt og samtidig kjempe i mot min sosiale angst

- Har også grått veldig mye og følt meg veldig alene.

- Har i tillegg vært "fanget i tiden" og strevet med å være arbeidsløs, pengeløs og uten mye fremgang i livet.

Alt i alt har 2011 vært et ganske utfordrende år for meg. Spesielt psykisk, og jeg har følt meg nedstemt, umotivert, trist og ikke i stand til å komme meg ut av knipa. Men dette året ønsker jeg å starte på nytt med en mer positiv innstilling, og jeg ønsker at jeg skal klare å leve av foretaket mitt og få en inntekt! Jeg håper jeg vil klare å nedkjempe mine "indre demoner" og få større selvtillitt og et bedre liv. :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal begynne, jeg syens året har inneholdt alt :gjeiper:

Det startet helt forferdelig. Hadde akkurat avbrutt utdanningen min, var utbrent og deprimert, ting holdt på å gå til helvete med kjæresten min og jeg hadde mistet kontakten med de gamle vennene mine.

Det har vært et år der jeg har lært mye om meg selv, og jeg føler meg mye sterkere nå enn jeg gjorde i fjor på denne tiden. Jeg har fokusert på å utvikle meg på alle områder i livet mitt, og for første gang på mange mange år føler jeg virkelig at jeg er på vei et sted.

Jeg har for fullført et helt semester på høgskole, med gode karakterer. Noe som ikke er en stor prestasjon i seg selv kanskje, men for meg så er det noe av det beste som kunne skjedd. Jeg har trosset depresjon, sosialangst, antisosiale tendenser og min egen frykt, så jeg tillater meg selv å være kjempestolt av meg selv!

Så det må være det beste som har skjedd, og også den største utfordringen.

Nå vet jeg at jeg kan få det til, og jeg ser utrolig mye frem til å studere enda mer!

Jeg er også stolt over at jeg har blitt mer sosial, og at jeg i mye større grad enn før har våget meg utenfor komfortsonen min. Belønningen har vært nye venner, nye opplevelser og et bedre selvbilde.

Til tross for at jeg har hatt kvelder der jeg bare har låst meg inne å grått hele dagen, og uker der jeg såvidt har kommet meg ut av sengen så ser jeg på det som et bra år. Jeg velger å tro at jeg har kommet styrket ut av de negative periodene, og at jeg kommer til å takle de som måtte komme i 2012.

I 2012 vil jeg egentlig bbare gjøre som jeg har gjort i 2011. Utfordre meg selv og kjempe for det jeg vil ha, for nå ser jeg endelig fremgang :)

Gjest Survival
Skrevet

2011 var egentlig ganske fint! Ett av de beste årene til nå, vil jeg si :) Håper virkelig 2012 blir like bra. Tror nok det. Det skjer noe helt nytt, spennende i 2012 som jeg glede-gruer meg til!! Tar det som det kommer, men tror det skal berike livet mitt ja.

Skrevet

Føler jeg har blitt nokså "voksen" iløpet av dette året.

For å nevne noe:

Blitt 18

Fått meg jobb (deltids ved siden av skolen vel og merke)

Tatt førerkortet

Gleder meg til hva 2012 har å vente meg ;)

Gjest Bobler
Skrevet

Vanskelig: At en ekstremt god kamerat flyttet til Sverige fordi han var forelsket i meg og viste jeg var opptatt..

Lærerikt: Lært veldig mye nytt på jobben. Lært meg ca 50% av alle fiske-typene vi selger, og det er jeg sabla stolt av!

Utfordrende: Å jobbe med forholdet til gubben. Hadde mye nedturer i begynnelsen av året.

Trist: Farmor holdt på å dø pga hjerteinfarkt. Og hun nekter å flytte fra huset sitt.. Hun er 85år, alene og NEKTER.. Og det er trist å se hvor redd hun er for å bli gammel..

Ting jeg aldri har gjort før: Dratt på ferie uten pappa :ler:

Ting jeg er stolt av: Jeg har blitt utrolig flink i jobben min, og veldig flink til å få en ordentlig rutine mtp å stå opp, frokost og jobben. Jeg er også veldig stolt over å ha lagt av meg noe av den pirkingen jeg fort gjør på kjæresten.

Det beste som skjedde: Ble samboer :rodmer:

Jeg håper 2012 blir;

Bedre enn 2011.

Skrevet (endret)

Som tittelen sier: hvordan har året 2011 vært for deg? :)

Har det vært positivt, vanskelig, lærerikt, utfordrende, trist?

Hva gjorde du i 2011 som du aldri har gjort før, og har du gjort noe du er stolt av? Hva var det beste som skjedde, og hva var den tyngste utfordringen?

Jeg vil gjerne høre om hvordan året har vært for dere, så rams opp!

Legg også til hvordan du ønsker at 2012 skal bli videre... :)

Positivt: Jeg anser meg selv som veldig heldig som har så utrolig fine mennesker rundt meg :hjerte: Og så har jeg laget ALL mat fra bunnen av i fjor. Minus takeout :gjeiper:

Vanskelig: Det aller vanskeligste var nedturene jeg møtte da jeg ikke klarte å slutte å røyke. Eller, slutte klarte jeg, det som var vanskelig var å ikke begynne igjen...

Lærerikt: Jeg har lært mye mer om meg selv. Jeg vet nå hvordan jeg fungerer. Inntil videre :fnise:

Utfordrene: Mitt forhold til naboer og foreldre. Alle har mast meg høl i hodet, og jeg er drittlei.

Trist Jeg har det egentlig ganske bra, så det var tristest var været i sommer. Jeg ble deprimert som et julelys fordi jeg ikke fikk vært ute mer :kjefte:

Og selvsagt da katten til bestevennen min ble påkjørt og dratt utover hele veien......................... :tristbla:

Endret av UnderCover
Skrevet

2011:

To gode ting som skjedde i fjor.

Det begynte med at jeg kjøpte meg ny leilighet og avsluttet med at jeg fikk meg ny jobb.

Veldig fornøyd med det!

Midt i mellom der, synes jeg det var et kjedelig år. Eller ikke kjedelig men..

Jeg har blant annet også reist veldig mye i 2011!

2012:

I år fyller jeg 30 år så jeg håper det blir et bra år!

Jeg håper at jeg får reist minst like mye som i fjor.

Et lite håp om å få pusset opp før våren kommer.

Skrevet (endret)

2011

Ble sendt hjem fra Egypt, bråk i Kairo vettu...

Var i Marrakesh når en massiv bombe gikk av og drepte 14 stk rett ved oss.

Jeg knakk halebeinet rett av i Rideulykke.

Bomben i Oslo 100 meter fra jobben min.

3 dødsfall i familien.

2012

Ønsker en rolig fremgang og tilfredshet.

Endret av Wonders
  • Liker 1
Skrevet (endret)

2011 har i grunn vært et ganske vondt år for meg. Riktignok giftet jeg meg i august, og det var veldig flott, men generelt sett vil jeg vel kanskje si at 2011 var et veldig tøft år. Jeg opplevde fire traumatiske hendelser hvor en av dem førte til at jeg ble sykemeldt i en måned. I tillegg hadde lungebetennelse i åtte uker, noe som også gikk utover både studier og jobb.

Får håpe 2012 blir et bedre år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

2011 var annus horriblis. På grunn av ETT menneske, faktisk. Men mot slutten skjedde det noe som løsnet opp i situasjonen, så nå ser det heldigvis lysere ut.

Gjest Flowerbomb
Skrevet

Trist: Året 2011 begynte med at det slutt med kjæresten etter 4 år. Gråt vanvittig mye og hadde det ikke noe bra i lang tid. Jeg hadde og har verdens beste venninder som støttet meg gjennom tiden, men min aller største redning ble 3d mølla. Jeg løp til krampa tok meg og fikk virkelig løpt fra meg kjærlighetssorgen.

Gladnyhet: Videre uteover våren gjorde jeg det veldig bra på studie jeg går på, hvor jeg fikk min første A. Jeg gråt så tårene sprutet og fattet ikke at JEG, som aldri har vært skoleflink kunne få en A!

Trist: Var mye alene om sommeren da de fleste venner har kjæreste som de dro på ferie med. Jeg var langt nede og så ikke helt meningen med å leve lenger og så på nettet etter lettvindte løsninger for å komme meg bort fra verden.

Ting jeg aldri har gjort før: Hatt en ONS... Herregud det trengte jeg virkelig og selvom jeg ikke kjente fyren var det bare utrolig godt å ha fysisk kontakt etter så lang tid. Det beste er vell at fyren viser seg å være verdens beste, spent på å se utviklingen! :rodmer:

Ser frem til et år med nye utfordringer! Det kommer garantert tider hvor ting blir vanskelig og tungt. Men akkurat nå føler jeg at jeg har fått mye dritt i 2011 og at 2012 kommer til å bli bedre uansett! :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

vanskelig, utfordrende og trist. tyngste utfordringen var å gå rundt i cuba, bli sendt i hytt å pine for å samle inn papirer mens pappa lå døden nær på sykehuset. vi trengte nytt visum til han, måtte ringe alle forsikringsselskaper, gå innom ambassaden. etter at han dessverre døde der, så måtte vi igjennom en ny papirmølle og fikk ikke forlate landet før vi hadde betalt et par hundre tusen kr til sykehuset. sto opp klokka 09 hver dag og var ikke ferdig for dagen med alt før klokka var 18-20 i nesten 2 uker. selv om jeg fikk spontane gråteperioder (og hver gang noen sa kondolerer eller spurte hvordan jeg hadde det) var først når jeg kom hjem og alt ble stille at sorgen satte inn for alvor.

jeg vet dette kommer til å bli et mye mye bedre år :legrine: så ser bare framover :) merker jeg får støtte fra uventet hold nå etter at sorgen har blitt mye bedre. som blandt annet fra venner av min far :legrine: de gir meg råd om livet, gir meg nyttige adresser hvis jeg spør, banker på døra mi for å slå av en prat. så koselig atte :D jeg føler meg egentlig ganske lykkelig igjen :)

Skrevet

2011 var et flott år for meg. Jeg kjøpte ny bolig, fikk barn nr 2, og gjorde ferdig en eksamen jeg har grudd meg til i mange år. Hadde en herlig jobb første halvdel av året, og jeg og mannen min fikk ordnet opp i mange problemer oss imellom. Føler at alt det som har skurret i flere år endelig falt på plass, og med jobben fikk jeg endelig tilbake "jeg kan-følelsen".

Av 2012 håper jeg på: Nystrøket bachelorgrad, fortsatt god helse og et kyss fra mannen hver dag. *danser på roser*

Skrevet

Har hatt et fantastisk år :)

Fant ut hva jeg egentlig vil bli og byttet studie etter tre år. Var både trist, lærerikt og veldig positivt.

Så fridde samboeren.

Var på en herlig ferie i USA.

Gjort det bra på skolen og syns studiet er moro.

Fikk praksisplassen jeg ville ha

Gleder meg til 2012, for da skal jeg:

Gifte meg

Få meg jobb

Kjøpe noe felles, nå bor jeg i leiligheten til samboeren min

Skrevet

Veldig mange her som har hatt et tøft år. Litt godt å høre at jeg ikke har vært helt alene om det. Ønsker derfor dere alle et kjempeflott 2012! Håper det blir et positivt, minnerikt og gledelig nytt år for alle sammen.:)

Skrevet (endret)

2011 går inn i historien som et nesten litt kurant år for meg med lite store happenings, men når jeg tenker tilbake har det jo skjedd mye fint også.

Det mest positive er nok at jeg lærte meg å like byen jeg bor i, Oslo. Jeg fikk mange nye venner og begynte å bli invitert hjem til folk. Før dette var Oslo døden for meg, og det var direkte fælt å måtte bo der.

Det mest utfordrende og triste var å være innesperret i leiligheten første halvdel av året på grunn av smerter i kroppen og spesielt ryggen. Jeg begynte å ta så mye sterke smertestillende at jeg var nesten konstant småruset, og når jeg ikke var det måtte jeg ty til vinen for trøst. Det var veldig vondt å ikke kunne ta vare på meg selv, det ble også veldig ensomt i lengden.

Men jeg er stolt av å ha kommet meg gjennom det, og samtidig klart å ta alle eksamener med gode karakterer!

Det kjekkeste som skjedde var når jeg reiste til London alene og hadde en drit-i-alt-uke, gikk på musikaler hver dag og var helt frisk! :)

2012 håper jeg blir et år som byr på minst én utenlandsreise, god helse, gode karakterer og kanskje til og med at jeg kan treffe en mann :)

Endret av Snop
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig:

Å bo utenlands samtidig som det skjer masse (både positive og negative ting) hjemme. Man vil så gjerne støtte alle vennene og familiemedlemmene sine. Man føler liksom at tiden står stille mens man er her, mens tiden går videre og ting skjer der hjemme.

Lærerikt:

Bo i Spania alene. Så nå snakker jeg relativt flytende Spansk, da. Høhø, også har jeg blitt klok på valutakurser og ganging og deling. Også har jeg lært fransk, gresk og latin også.

Utfordrende:

Kunne lite spansk, føle seg ensom og trist. Hjemlengsel, den satans intense hjemlengselen! Organisasjonen hadde glemt å søke etter skoleplass, så jeg måtte vente lenge på å få begynne på skolen (og sosialisere seg), og dessuten havnet jeg på en ganske elendig skole med dårlig miljø.

Trist:

Tror egentlig ikke at jeg har opplevd noe trist. Eller jo, katten min døde, men jeg mangler tidssans, så det er mulig at det var i 2010.

Ting jeg aldri har gjort før:

Dratt til syden, snakke spansk med spanjoler. Reise såpass mye og langt på egenhånd.

Ting jeg er stolt av:

Har fått bedre resultater enn forventet, har blitt selvstendig, moden, fått mer selvtillit - og jeg er generelt stolt over at jeg har holdt ut her såpass lenge. Om fire dager har jeg vært her i 4 måneder, og jeg vet om mange som dro hjem selv/har blitt kastet ut av programmet allerede. Jeg er sjokkert over at jeg ikke har kommet i trøbbel enda.

Tyngste utfordring:

Da jeg bare et par måneder før avreise ble fortalt at faren min måtte på sykehuset fordi han nesten hadde blødd ihjel, samt at han hadde magesår og mulige hjerteproblemer og bladibla. Heldigvis er han en kul kis som tåler alt fra kryptonitt til karsk og plagsomme måker, så det gikk smooth til slutt.

Jeg håper 2012 blir:

Fullt av opplevelser og konserter. Jeg håper hjemlengselen forsvinner og at jeg fortsetter å få gode resultater. Jeg håper 2012 blir like bra som 2011, som har vært et supert år! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...