AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Ja, som overskriften sier, jeg vil ha sjokolade eller noe søtt hele tiden! Jeg vet ikke hva jeg ska gjør, kan jeg spise noe isteden for som får meg bort fra dette? noe sunt noe?? Så når jeg kjenner at jeg vil ha noe søtt, så tar jeg heller noe sunt.
spinnwild Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Ja, de sier at slikt skal gå an: Trikset som demper søtsuget (kk.no) Fysisk aktivitet kan dempe søtsuget (kk.no) Sukkersug (klikk.no) Til krig mot søtsuget (nrk.no) Personlig så byttet jeg ut søtt med sunnere alternativer (grønnsaker ol.) og tyggis Søtsuget ble mindre/bedre etterhvert
1990nostalgia Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Kjenner meg veldig godt igjen. Sjokolade er nydelig. Men det er ikke bra i for store mengder, spesielt ikke melkesjokolader som inneholder alt for mye sukker. Hvis det er til hjelp, så går søtsugen stort sett over etter noen dager hvis du klarer å holde deg uten sjokolade så lenge. Eller så kan du prøve å trappe ned med mørk sjokolade? Man finner mørk sjokolade med 70% og 86% kakao i butikkene. Jeg har merket at etter jeg har spist det, så får jeg ikke det søtsuget, siden det ikke inneholder så mye sukker som melkesjokolade
tusse75 Skrevet 4. januar 2012 #5 Skrevet 4. januar 2012 http://www.vektklubb.no/artikkel/ekspertene-dropp-slankekuren-20138113
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Ja, som overskriften sier, jeg vil ha sjokolade eller noe søtt hele tiden! Jeg vet ikke hva jeg ska gjør, kan jeg spise noe isteden for som får meg bort fra dette? noe sunt noe?? Så når jeg kjenner at jeg vil ha noe søtt, så tar jeg heller noe sunt. Kjøp mørk sjkolade(80%) da stopper det seg selv. tidligere kjøpte jeg vanlig,og spiste den opp i bilen på veg hjem. Nå når jeg kjøper bare mørk,så har jeg den minst i to dager Da blir det kvalmt med mye
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Jeg leste en plass at jernmangel kan føre til sjokoladesug. Jeg fikk mindre godtesug etter at jeg fikk kontroll på jern, B og D-vitaminer. Samtidig må du sørge for å holde blodsukkeret gjevnt. Lite og ofte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå