mary-jane Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Hvilke holdninger har du til sirkus med dyr? Oppforder alle til å tenke over hva et sirkus egentlig er, før de tenker på å dra dit mer. (Sirkus med dyr.) Med kultur og oppvekst så lærer vi at dette er OK. Men er det egentlig det om vi gidder å tenke oss om litt? En sirkuselefant har det ikke bra. Et levende vesen blir frarøva sin personlige naturlige frihet. Den blir tvunget til å lære seg kunster. Tenk alt det blodslitet den må gjennom i mange år, kun for at trenern ska føle seg stolt og for at Vi skal sitte i en publikumssal å måpe til dem. Det er egentlig helt forferdelig når man setter det i perspektiv. Hadde du likt om det skjedde med hunden eller katten din? Eller kanskje ungen din? Disse pattedyrene blir kjørt hardt både fysisk og fysisk. Deres naive underlegenhet blir utnyttet på det groveste. Du kan lese på denne linken om bl.a. Merano og Arnardo, og der er også videoer som viser ganske triste dyr og behandlinger. http://www.sirkus.info/nei-sirkus/ En link som alle barn burde lese! Prøv som forelder å vis / fortell dette til barn, og hør hva de har å si etterpå... Jeg tror det er ganske mange som hadde reagert. Husk det er du som forelder som lærer barnet ditt at denne dyremishandlingen er en grei ting å gjøre. Det er du som forelder som har ansvaret for barnets holdninger. http://www.sirkus.info/for-barn/ 2
1990nostalgia Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Enig! Og i tillegg føler jeg ikke at man "trenger" dyr på sirkus heller. For det første har de det skikkelig fælt, og for det andre så er det ikke derfor jeg drar på sirkus. Jeg drar dit for å se alle de kule menneskene. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Enig med deg. Foreldre som tar med barna på sirkus fordi det er "morro for unga", har skylapper og må skjerpe seg MAX.
Gjest Sunshine23 Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Helt enig! Sirkus med dyr er noe jeg er STERKT imot!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er i utgangspunktet negativ, spesielt til de som driver med dyr som ikke hører hjemme i Norge og som de umulig kan gi et godt liv. Men jeg har hørt og lest mye fint om sirkus Zorba, både måten de håndterer og trener dyrene på. 2
Armitage Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Jeg er imot dyresirkus og støtter heller sirkus som Cirque Du Soleil. Jeg tror ikke at alle sirkus med dyr, vanskjøtter eller mishandler dyrene sine, men jeg tror ikke det er bra i lengden for dyrene å være på reis i små vogner i flere timer i strekk over måneder. 1
myomocca Skrevet 3. januar 2012 #8 Skrevet 3. januar 2012 Jeg kommer ikke til å ta ungen(e) mine med på sirkus,men tivoli!:D Har sett mye skrekk videoer med elefanter og tigre osv. Generelt er ikke dette bra for dyr i det hele tatt,trange små bur,og myye stress!! huff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå