Gå til innhold

Vaskehjelp...


Trulte:-)

Anbefalte innlegg

En familie jeg kjenner har vaskehjelp annenhver uke på tirsdager. Dama kommer mens folk er på jobb og barnehage. Hun har nøkkel til huset (som er ganske stort) og vasker gulv, vinduer, bad og do, støvsuger, starter vaskemaskin eller oppvaskmaskin om nødvendig, rydder bort lekene til de små (barnehagebarn i huset) om nødvendig, rydder bort aviser, små ting. Dama er i huset ca 4.5 timer og får betalt 850 NOK per gang. Helt hvitt, fordi hun leverer skattekort til familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vaskehjelpen jeg kjenner til får 500,-/gangen, hun bruker vel 1,5-3 timer. Hun vasker overflater, men rydder ikke, ikke vasker hun inni dusjkabinett heller.

Huset er ca 220 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde hjemme hos mor hadde vi vaskehjelp som låste seg inn med nøkkel og vasket hele huset mens vi var på jobb/skole. Jeg aner ikke hvor mye hun fikk, men tror ikke hun jobbet hvitt..

Fordelen med å ha et firma må vel være at man har noen å henvende seg til hvis det skulle skje noe galt. Vi hadde mange forskjellige opp gjennom årene, og med noen av dem opplevde vi ting som de nektet for i ettertid. En knuste en bit av lokket på en porselensbolle vi hadde stående fremme bl. annet. Da vi konfronterte henne med det, mente hun at det var min yngste søster som hadde gjort det.. En annen pleide å forsyne seg av ting i kjøleskapet. Mat som stod fremme på benken (frukt, nøtter o.l) var jo greit å forsyne seg av, men syns ikke de har noe i kjøleskapet å gjøre.

Mange av de vi hadde var polske, og kunne hverken norsk eller engelsk, så det var litt vanskelig å kommunisere med dem. Og det kan være veldig greit på mange måter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...