Sissa Skrevet 3. januar 2012 #1 Skrevet 3. januar 2012 Noen som har vært på det før? Jeg skal dit imorgen, og gruer meg ganske mye! Resturin skal tappes med et tynt engangskateter står det, noen som har gjort det før? Høres ikke akkuratt deilig ut!
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2012 #2 Skrevet 3. januar 2012 Jeg skal snart og jeg lurer meg grønn på hvordan jeg skal fylle ut alle skjemaene som følger med, siden ikke ett eneste punkt er aktuelt for meg...
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2012 #3 Skrevet 3. januar 2012 Noen som har vært på det før? Jeg skal dit imorgen, og gruer meg ganske mye! Resturin skal tappes med et tynt engangskateter står det, noen som har gjort det før? Høres ikke akkuratt deilig ut! Ekkelt psykisk sett, men ikke vondt. Det verste er at du mister kontroll over at du "tisser", men det føles ikke som du tisser på deg. Men så sliter jeg med GU i utgangspunktet, så det er mulig dette er noe som de fleste knapt merker.
vinterspeil Skrevet 3. januar 2012 #4 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har vært på utredning. Først måtte jeg ta "bleietest". 24 timer med kontroll av drikke inn og urin i do, pluss putte bleiene i pose og ta med på sykehuset slik at de kunne se hvor mye lekasje det var. Husker ikke alt som ble gjort på sykehuset, men bl.a sprøytet de inn veske i blæra og så skulle jeg hoppe osv for å se hvor stor lekasjen var. Jeg hadde stressinkontinens, dvs at jeg lakk ved fysisk aktivitet. Vet ikke om du har det samme? Jeg har hatt en TVT-operasjon(tror jeg det het)og er helt 100% "tett" igjen
Sissa Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har ikke fått tatt den 24timers bleie-testen enda, og har heller ikke fått fylt ut sjemaene enda.. Jeg syns den ''Er ditt sexiv blitt påvirket av ditt lekasjeproblem?'' med svar alternativ som ''Mye bedre'' er litt sånn.. hmm.. Syns generelt det er vanskelig å svare på spørsmålene!
Sissa Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 3. januar 2012 Jeg har vært på utredning. Først måtte jeg ta "bleietest". 24 timer med kontroll av drikke inn og urin i do, pluss putte bleiene i pose og ta med på sykehuset slik at de kunne se hvor mye lekasje det var. Husker ikke alt som ble gjort på sykehuset, men bl.a sprøytet de inn veske i blæra og så skulle jeg hoppe osv for å se hvor stor lekasjen var. Jeg hadde stressinkontinens, dvs at jeg lakk ved fysisk aktivitet. Vet ikke om du har det samme? Jeg har hatt en TVT-operasjon(tror jeg det het)og er helt 100% "tett" igjen Jeg vet egentlig ikke hva jeg har. Jeg lekker under sex, når jeg går hjem fra jobb og ikke gikk på do før jeg dro (selvom jeg ikke måtte, og det er 5min hjem), når jeg har det morsomt, er på fest, med venner ol. kan det fort å skikkelig gæli om jeg ler mye! Må nesten alltid ha på tenalady på fest.. Også går jeg dra å ikke måtte tisse i det heletatt, til å holde på å tisse på meg på 1sek..
vinterspeil Skrevet 3. januar 2012 #7 Skrevet 3. januar 2012 Da er det nok stresstypen du også har. Ikke bry deg så altfor mye om de skjemaene. Jeg syntes også det var dårlig, men fylte ut etter beste evne. Jeg tror nok det viktigste er de testene de gjør. Og bleietesten, jeg kom ikke noen vei før jeg tok den. Det var ikke noe gøy med alt dette mens det sto på, men du verden så deilig det er å være frisk igjen! Nå tenker jeg aldri på det mer og kan gjøre alt jeg har lyst til Stå på og lykke til!
Sissa Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 3. januar 2012 Ja, jeg ringte ned på sykehuset ista og spurte litt! Hun sa jeg kunne ta bleietesten før legetimen (?), så det gikk bra at jeg ikke hadde tatt den enda! Men hvordan veide dere? jeg har ikke noe å veie med.. Ellers, tusen takk for svar! Setter stor pris på det
vinterspeil Skrevet 3. januar 2012 #9 Skrevet 3. januar 2012 Dersom du skal dit i morgen får du ikke tatt den bleietesten i et helt døgn, men det er kanskje ikke så farlig. Det jeg fikk beskjed om var at jeg måtte gjøre de tingene der jeg viste at jeg kom til å lekke, slik at de kunne kontrollere mengden lekkasje. Jeg fikk en pakke fra sykehuset med bleier, skjema og plastposer med zipplås. Bleiene tok jeg med på sykehuset i plastposene og de ble veid der.
Sissa Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. januar 2012 Så kjekt da! Jeg fikk bare skjemaet jeg! I tilleg til å ikke ha tatt bleietesten, presterte jeg å gå på do, nå på morran! Halvtime før jeg har timen Der har du meg, lissom.
Sissa Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 4. januar 2012 Da har jeg vært på timen,og det gikk kjempebra! Var ikke vondt i det heletatt, skjønner ikke at jeg gruet meg en gang! Det hjalp jo også litt at sykepleieren som tok testene, var kjempe hyggelig! Jeg skal snart og jeg lurer meg grønn på hvordan jeg skal fylle ut alle skjemaene som følger med, siden ikke ett eneste punkt er aktuelt for meg... Jeg bare svarte etter beste evne jeg. Vi satt å snakket i begynnelsen av timen, så da får man fortalt hvordan ting er. De skjønner jo at mange av spørsmålene er vanskelige og ikke gjelder for akkuratt deg.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2012 #12 Skrevet 4. januar 2012 Da har jeg vært på timen,og det gikk kjempebra! Var ikke vondt i det heletatt, skjønner ikke at jeg gruet meg en gang! Det hjalp jo også litt at sykepleieren som tok testene, var kjempe hyggelig! Jeg bare svarte etter beste evne jeg. Vi satt å snakket i begynnelsen av timen, så da får man fortalt hvordan ting er. De skjønner jo at mange av spørsmålene er vanskelige og ikke gjelder for akkuratt deg. Så fint at det gikk bra for deg og at det ikke var noe å grue seg for! :-) Jeg tror jeg synes skjemaet er ekstra vanskelig siden det bokstavelig talt ikke er et eneste spørsmål som omhandler min situasjon der. Svarer jeg ærlig, vil det ikke komme fram at jeg har et problem i det hele tatt... De eneste situasjonene hvor jeg lekker er nemlig ved høye, maskinelle lyder - da mister jeg kontroll over arm- og benmuskulaturen et lite sekund, faller og tisser på meg. Personlig tror jeg nevrolog hadde vært et bedre valg for utredning enn gyn, men det er jo ikke jeg som bestemmer. Den bleietesten blir også litt kunstig... Klart jeg kan stå og skru av og på kjøkkenmaskina et døgn, men det vil jo ikke representere virkeligheten i det hele tatt. Noen dager kan jeg bli utsatt for den slags lyder 2-3 ganger, mens det andre ganger kan gå uker i mellom.
vinterspeil Skrevet 4. januar 2012 #13 Skrevet 4. januar 2012 Så flott å høre at timen gikk bra Blir det operasjon på deg nå?
Sissa Skrevet 4. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 4. januar 2012 Nei, tror ikke det. Var ikke noe gæli med lukkemuskelen, var blæra. Skal på legetime om en mnd eller noe, så får sikkert vite mer da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå