Gå til innhold

Gode kjøkkenkniver

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg gode kjøkkenkniver.

Jeg har liten interesse for matlaging men mat må lages og jeg er faktisk flink når jeg bretter opp armene. Da savner jeg å ha gode kniver.

Jeg vet det er et merke som heter Victorinox. Noen med erfaringer? Hva slags kniver trenger jeg i første omgang og hvor får jeg gode tilbud på disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

victorinox er veldig greie kniver det og til å anbefales, er de vi brukte da jeg gikk på kokkeskolen.

som kokk har jeg brukt mye masahiro eller global som også er veldig gode kniver. spørs litt hvilken pris du ønsker og hva slags kniv.

AnonymBruker
Skrevet

victorinox er veldig greie kniver det og til å anbefales, er de vi brukte da jeg gikk på kokkeskolen.

som kokk har jeg brukt mye masahiro eller global som også er veldig gode kniver. spørs litt hvilken pris du ønsker og hva slags kniv.

Jeg har kikket litt nå noen victorinoxkniver og syns forsåvidt de var dyre nok. Dersom de andre to merkene er enda dyrere syns jeg det holder i massevis med prisleiet victorinox ligger på.

ang hva slags kniver jeg trenger tenkte jeg i første omgang på basic utstyr som en "altmuligkniv" (kutte grønnsaker, kjøtt og fisk), en brødkniv, en filekniv (til å filitere fisk) og kanske en liten allround kniv. Hva tror dere?

Skrevet

Mamma har victorinox og tupperware kniver. Jeg har bare tupperware sine.

Syns begge de funker utmerket til mitt bruk.

Har brødkniv, en stor kjøttkniv og en liten til småting. Finnes i fler str og, men har ikke hatt behov for fler.

Skrevet

en "alltmuligkniv" kalles en kokkekniv, velg en størrelse som passer for deg. vet ikke hva du mener med en liten allround kniv?

kanskje en torneringskniv? hør i butikken du:) de vet

Skrevet

Jeg sverger til MAC-knivene! Du trenger i alle fall en grønnsakskniv og en kjøttkniv til å begynne med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe meg gode kjøkkenkniver.

Jeg har liten interesse for matlaging men mat må lages og jeg er faktisk flink når jeg bretter opp armene. Da savner jeg å ha gode kniver.

Jeg vet det er et merke som heter Victorinox. Noen med erfaringer? Hva slags kniver trenger jeg i første omgang og hvor får jeg gode tilbud på disse?

Gå på jernia.

Du trenger en god kjøkkenkniv,såfremt du ikke er en som elsker å stå på kjøkkenet.Fileterer du fisk selv,så treger du en filetkniv. Regner medat du har en liten grønnsakskniv.

Ikke kjøp veldig dyre kniver som skal slipes,såfremt du ikke er veldig flink til det selv.

Har mange kniver,men bruker en kniv. (ja jeg er kokk)

AnonymBruker
Skrevet

Kan varmt anbefale Global sine kniver.

Jeg har tre kniver og ett slipestål. De er solid laget, velbalanserte og gode å holde i.

Mitt arsenal er:

G-2 - 20 cm kokkekniv

G-9 - 21 cm brødkniv

G-57 - 16 cm kokkekniv

+

G-39 - 30 cm diamantslipestål

Skrevet

Skal ønske oss kokkekniver til bryllupet så jeg følger denne tråden.

Skrevet

Husk - ikke ha dem i oppvaskmaskin ;)

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Kan varmt anbefale Global sine kniver.

Jeg har tre kniver og ett slipestål. De er solid laget, velbalanserte og gode å holde i.

Mitt arsenal er:

G-2 - 20 cm kokkekniv

G-9 - 21 cm brødkniv

G-57 - 16 cm kokkekniv

+

G-39 - 30 cm diamantslipestål

Disse er mine favoritter også.

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk både Victorinox og MAC kniver som bryllupspresang. MAC er best og fortsatt sylskarpe! Etter flere år har MAC-knivene ikke behøvd sliping.

Skrevet (endret)

Kniver med hardt stål holder eggen skarp lenge, men tar mere tid å skjerpe. Kniver med bløtere stål blir lettere sløve, men er til gjengjeld lettere å skjerpe.

Mac, Globa, Victrinox, Porsche croma, wusthof m.fl lager alle gode kniver. Finn en du synes ligger godt i hånda er passe stor og passer ditt budsjett. En vanlig chefsknife i ca 20cm lengde passer for de fleste oppgaver, koster vel fra 700 og oppover.

Selv bruker jeg mange forskjellige merker, men min favoritt chefsknife er Miyabi 7000D

Dette er en enegget kniv med damaskstål, koster ca 1900,-

KN543201_lge.jpg

Endret av Kim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...