Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har gått på cerazette pillen i snart ett år. før det hadde jeg en pause fra pillen men gått på den en periode før det også.

aldri hatt noen problemer med det, men de siste 3 månedene har jeg hatt mange blødninger mellom mensen (såpass at jeg er usikker på om det er en blødning eller faktisk mensen)

og i det siste er det nesten hele tiden. ca sånn tre dager er røde også kanskje to uten også pån igjen..

har tenkt å bytte prevensjon snarest, men så slo det meg at jeg kanskje burde sjekke om det kanskje er noe annent som ligger bak enn cerazette, siden jeg har gått på det før uten disse problemene?

noen hatt lignendene problemer med cerazette?

utrolig hemmende å ha det sånn og samtidig prøve å opprettholde ett vanlig sexliv. føler meg ikke akkurat avslappet og fri, selv om typen tar det med knusende ro.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd 3 forskjellige p piller og blødde av alle sammen. Nesten som jeg hadde mensen hele tiden. Kjipt, men sånn var det. Jeg byttet over til p ring og det funker fint for meg. Slipper hvert fall å blø konstant.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde jeg også... mest effektive prevansjonen jeg noensinne har brukt!!! ;)

Måtte bare slutte..

Skrevet

Hold ut! Det kan bli bedre, jeg blødde og spottet i over ni mnd. Så stoppet det, og siden har jeg ikke hatt mens overhodet og null spotting. Ingen kviser, ikke oppblåst, ikke matsug, ikke irritabel eller deprimert.

:jepp:

Skrevet

vet ikke om jeg holder ut i over ni mnd...har vært sånn i litt over en måned nå og det er uutholdelig nok.

finner nok noe annent som passer meg bedre:P

Skrevet

Jeg har (heldigvis) ikke hatt særlig store blødninger på Cerazette enda, men så er det bare fem uker siden jeg starta... Starta på første brettet første mensdag, og hadde mye kortere mens enn vanlig. To dager med brunlig spotting, to dager med ekstremt lett blødning (nesten spotting) og en dag med spotting etter 16 pilledager, og så nå to dager med spotting, en dag med ekstremt lett blødning og en dag med spotting igjen fire dager inn i andre brettet (så ca når jeg skulle hatt mensen...)

Merker at jeg er litt bekymra for om jeg kommer til å få flere bivirkninger eller (skrekk og gru!) flere blødninger, utifra hva jeg leser om Cerazette på nettet, men den tid den sorg ;)

Håper du finner en løsning som funker for deg snart :klem:

Skrevet

Jeg hadde det sånn som deg i over ett år, mitt råd: få deg spiral.

Skrevet

Det er jo vanlig å ha småblødninger når man starter på Cerazette, men hvis jeg forstår deg rett har du gått på den i snart ett år og fått problemer de siste månedene.

Jeg fant dette i Felleskatalogen:

Blødninger fra skjeden kan forekomme med ujevne mellomrom ved bruk av Cerazette. (...) Du bør imidlertid konsultere legen din dersom blødningen er kraftig eller forlenget.

Kanskje du bør sjekke det bare for å være på den sikre siden? Lykke til!

Skrevet

P-sprøyte anbefales!

Det er bra det funker for noen, men jeg vil ikke anbefale p-sprøyte, hverken som helsepersonell eller privatperson.

TS: Prat med legen din du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...